Gliwicka fabryka Stellantisa miała bardzo dobry rok. Teraz powstają w niej nowe auta

Gliwicka fabryka Stellantisa miała bardzo dobry rok. Teraz powstają w niej nowe auta

Fabryka samochodów w Gliwicach
Fabryka samochodów w Gliwicach Źródło:Stellantis
Jak donosi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, gliwicka fabryka Stellantisa jest na fali wznoszącej, o czym świadczą jej wyniki za 2023 rok.

W 2023 roku fabryka w Gliwicach wykorzystała większość swoich mocy produkcyjnych, jak pisze IBRM Samar. Zakład wytwarza obecnie samochody marek: Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall i Fiat, a w połowie tego roku dołączy do nich Toyota.

Gliwice, w których jeszcze niedawno powstawała Astra, produkują takie auta dostawcze, jak Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Opel Movano, Vauxhall Movano i Fiat Ducato. Zakład pochwalił się wynikami produkcyjnymi za 2023 rok.

Jak poinformowała IBRM Samar Agnieszka Brania, kierownik ds. komunikacji i PR w fabrykach Stellantis w Polsce, w ubiegłym roku fabrykę opuściły 90 373 samochody wobec 27 030 egzemplarzy w roku 2022, w którym zakład przechodził transformację. 2022 rok był rokiem rozruchu produkcji dostawczaków. W ubiegłym roku fabryka wykorzystała więc większość swoich mocy produkcyjnych wynoszących 100 tysięcy pojazdów rocznie. Eksport z gliwickich zakładów wyniósł w 2023 roku około 90 proc. całości produkcji. – Niestety nie publikujemy podziału na modele – mówi Agnieszka Brania.

Ruszyła produkcja elektryków

Jak pisaliśmy w Auto.Wprost.pl, fabryka w Gliwicach uruchomiła niedawno produkcję dużych, elektrycznych samochodów dostawczych. Pierwszym z modeli wyposażonych w akumulatory trakcyjne jest Fiat e-Ducato, ale elektryczne jednostki napędowe otrzymają wszystkie produkowane obecnie w Gliwicach marki, a więc także Opel, Vauxhall, Peugeot, jak i Citroen. Na razie nie zastąpią one jednak wersji z silnikami konwencjonalnymi. – Wraz z uruchomieniem produkcji modeli elektrycznych wchodzimy w nowy etap rozwoju zakładu, przyczyniając się do umocnienia pozycji Stellantisa jako czołowego producenta w zakresie zeroemisyjnej oferty w segmencie pojazdów użytkowych – mówił niedawno Grzegorz Buchal, dyrektor fabryki samochodów dostawczych Stellantis w Gliwicach.

Jak dodaje IBRM Samar, w połowie 2023 roku w zakładzie w Gliwicach ma ruszyć produkcja Toyoty Proace Max, największego samochodu z serii aut dostawczych Proace, wytwarzanych przez japońską markę.

Czytaj też:
Z taśm fabryki w Gliwicach zaczął zjeżdżać nowy typ samochodów
Czytaj też:
500 osób bez pracy. Koncern likwiduje fabrykę silników spalinowych w Bielsku-Białej

Opracował:
Źródło: IBRM Samar