Volvo Cars przedstawiło wyniki za rok 2023. Marka poinformowała o rekordowej sprzedaży na wszystkich swoich rynkach. Liczba sprzedanych sztuk wyniosła 708 716 samochodów, co oznacza wzrost o 15 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Już 16 proc. Volvo to elektryki
W ubiegłym roku sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów Volvo wyniosła 113 419 sztuk, co oznacza wzrost o 70 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym oraz 152 561 samochodów hybrydowych typu plug-in, co stanowiło wzrost o 10 proc. rok do roku. Samochody w pełni elektryczne miały 16 proc. udział w sprzedaży wszystkich samochodów Volvo globalnie.
Europa i Stany Zjednoczone mocno w górę
W Europie w ciągu całego roku firma sprzedała 294 794 samochody, co dało jej wzrost o 19 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. W tym regionie modele linii Recharge z pełnym napędem elektrycznym lub hybrydowym stanowiły 59 proc. wszystkich sprzedanych samochodów.
Z kolei w Stanach Zjednoczonych sprzedaż Volvo Cars w 2023 roku wyniosła 128 701 samochodów, co dało firmie wzrost o 26 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż samochodów linii Recharge wzrosła tu o 28 proc. i stanowiła 28 proc. sprzedaży ogółem. Sprzedaż w Chinach wzrosła o 5 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. Volvo sprzedaje tam teraz więcej aut niż w Stanach Zjednoczonych.
W 2023 roku najpopularniejszym modelem było Volvo XC60, następnie XC40 oraz XC90.
Czytaj też:
Lexus goni Volvo. Pomógł zwłaszcza jeden modelCzytaj też:
Mercedes z limitowanej edycji zmienił właściciela. Auto kosztowało 320 tys. zł