Volvo z rekordowymi wynikami. Elektryfikacja wyszła marce na dobre

Volvo z rekordowymi wynikami. Elektryfikacja wyszła marce na dobre

Volvo Concept Recharge
Volvo Concept Recharge Źródło:Volvo
Większość modeli Volvo to modele zelektryfikowane. Strategia uczynienia ich takimi przyniosła dobry skutek, o czym świadczą wyniki sprzedaży globalnej marki za 2023 rok.

Volvo Cars przedstawiło wyniki za rok 2023. Marka poinformowała o rekordowej sprzedaży na wszystkich swoich rynkach. Liczba sprzedanych sztuk wyniosła 708 716 samochodów, co oznacza wzrost o 15 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Już 16 proc. Volvo to elektryki

W ubiegłym roku sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów Volvo wyniosła 113 419 sztuk, co oznacza wzrost o 70 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym oraz 152 561 samochodów hybrydowych typu plug-in, co stanowiło wzrost o 10 proc. rok do roku. Samochody w pełni elektryczne miały 16 proc. udział w sprzedaży wszystkich samochodów Volvo globalnie.

Europa i Stany Zjednoczone mocno w górę

W Europie w ciągu całego roku firma sprzedała 294 794 samochody, co dało jej wzrost o 19 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. W tym regionie modele linii Recharge z pełnym napędem elektrycznym lub hybrydowym stanowiły 59 proc. wszystkich sprzedanych samochodów.

Z kolei w Stanach Zjednoczonych sprzedaż Volvo Cars w 2023 roku wyniosła 128 701 samochodów, co dało firmie wzrost o 26 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż samochodów linii Recharge wzrosła tu o 28 proc. i stanowiła 28 proc. sprzedaży ogółem. Sprzedaż w Chinach wzrosła o 5 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. Volvo sprzedaje tam teraz więcej aut niż w Stanach Zjednoczonych.

W 2023 roku najpopularniejszym modelem było Volvo XC60, następnie XC40 oraz XC90.

Czytaj też:
Lexus goni Volvo. Pomógł zwłaszcza jeden model
Czytaj też:
Mercedes z limitowanej edycji zmienił właściciela. Auto kosztowało 320 tys. zł

Opracował:
Źródło: Volvo Cars