Nowy model Volkswagena jest jednym z pierwszych elektrycznych aut z takim nadwoziem w klasie wyższej średniej. Volkswagen ma w tym segmencie także klasycznie napędzanego nowego Passata. Teraz obie linie uzupełniają się, a kupujący ma pełny wybór napędów – od elektrycznego, po hybrydę plug-in, wersję mild hybrid, napędy benzynowe i wysokoprężne.
Połączenie dwóch projektów
ID.7 Tourer ma współczynnik Cx który wynosi 0,24. Wstępne szacunki dotyczące zasięgu zakładają nawet 687 km. Ma też klasycznie dla kombi marki bardzo dużą pojemność bagażnika – do 1714 litrów.
Tourer to połączenie kombi i nadwozia shooting brake. Elektryczne kombi Volkswagena charakteryzuje się długą linią dachu. Pod względem stylistycznym ID.7 Tourer jest połączeniem klasycznego kombi w formacie Passata i dynamicznego auta z nadwoziem shooting brake, takiego jak Arteon. Z pięcioma osobami na pokładzie bagażnik ID.7 Tourera może pomieścić do 605 litrów. Po załadowaniu do oparć przednich siedzeń i do dachu, przestrzeń ta rośnie do 1714 litrów, a w bagażniku zmieszczą się przedmioty mierzące do 2 metrów długości.
Różne wersje auta
Nowe elektryczne kombi Volkswagena zostanie wprowadzone na rynek europejski jako ID.7 Tourer Pro i ID.7 Tourer Pro S, każdy o mocy 286 KM i napędem na tylne koła. Źródłem energii w tej pierwszej wersji będzie akumulator o pojemności netto 77 kWh, a w ID.7 Tourer Pro S zastosowano nowy akumulator o pojemności netto 86 kWh. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym akumulator o pojemności 77 kWh można ładować z mocą do 175 kW, a akumulator o pojemności 86 kWh – do 200 kW.
ChatGPT po raz pierwszy w samochodzie
Wersja Pro na rynku będzie mieć w standardzie reflektory LED i tylne światła w tej samej technologii, 19-calowe felgi i relingi dachowe. Ponadto w aucie znajdą się: bezkluczykowy system zamykania i uruchamiania Keyless Access, siatka oddzielająca bagażnik od kabiny, oświetlenie ambientowe w 10 kolorach, podgrzewana wielofunkcyjna kierownica, system nawigacji Discover Pro Max, ulepszony wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, system kamer cofania, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic z inteligentnymi nawiewami i podgrzewane przednie fotele.
Nowy asystent głosowy IDA skorzysta z dostępu do internetowych baz danych, a ponadto zaoferuje integrację z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem ChatGPT. Nowością na pokładzie jest także opcjonalna aplikacja Wellness.
Opcjonalny dach panoramiczny
Podobnie jak w ID.7 z nadwoziem fastback, także w odmianie kombi na liście opcji znajdzie się panoramiczny, szklany dach z inteligentną szybą. Zintegrowana ze szkłem polimerowa warstwa ciekłokrystaliczna (PDLC) sprawia, że dach może być przezroczysty lub nie – zależnie od życzenia kierowcy.
Czytaj też:
Następca kultowego „ogórka” tańszy o jedną czwartąCzytaj też:
Zmodernizowany Volkswagen Golf 8. Technologicznie to zupełnie nowa jakość
Volkswagen ID.7 Tourer