Jak czytamy „eskę” zbuduje firma Unibep za 347,79 mln zł. To będzie drugi odcinek S19 na północ od Białegostoku, który wchodzi w fazę realizacji (w budowie jest fragment Kuźnica – Sokółka).
Oprócz wspomnianego odcinka, Dyrekcja wyłoniła wykonawców dwóch pozostałych odcinków S19 na północ od Białegostoku. S19 Sokółka – Czarna Białostocka o długości 24,1 km zbuduje firma Stecol za 828,8 mln zł, a Białystok Północ – Dobrzyniewo o długości 9,47 km firma Unibep za 320,88 mln zł. Oba rozstrzygnięcia, wskutek odwołań od wyroków Krajowej Izby Odwoławczej potwierdzających wybór GDDKiA, trafiły do sądu.
Standard „eski”
Jak informuje GDDKiA, dwujezdniowa droga ekspresowa S19 pomiędzy Czarna Białostocką, a węzłem Białystok Północ, poprowadzona będzie w przybliżeniu śladem istniejącej DK19, ale już jako zupełnie nowa trasa. Długość odcinka to 12,34 km. Droga będzie przystosowana do przenoszenia obciążeń do 11,5 t/oś.
Na funkcjonującej obecnie obwodnicy Wasilkowa dobudowana zostanie druga jezdnia (po stronie południowej), a dotychczasowa zostanie przystosowana do parametrów drogi ekspresowej i dodatkowo będzie na niej wymieniona warstwa ścieralna. Konieczna będzie też przebudowa części węzła Białystok Północ na DK8.
Gotowa za 4 lata
Harmonogram zakłada, że wniosek o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca powinien złożyć pod koniec 2024 roku, wydanie decyzji ZRID szacowane jest na III kwartał 2025 i po wydaniu decyzji ruszą prace. Oddanie drogi do ruchu planowane jest na koniec 2027 roku.
S19 w województwie podlaskim
Droga ekspresowa S19 w województwie podlaskim, rozpoczynająca się na granicy z Białorusią, będzie miała ponad 177 km długości. Jej realizację drogowcy podzielili na 15 krótszych odcinków.
Czytaj też:
Kierowcy będą mieli nowe obowiązki. Tego chce Unia Europejska