Wygląd zewnętrzny nowego BMW serii 5 Touring charakteryzują wydłużone proporcje i duże powierzchnie. W porównaniu z poprzednim modelem jego długość wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 17 mm do 1515 mm. Nowe BMW serii 5 Touring ma największy rozstaw osi w swojej klasie, dzięki zwiększeniu go o 20 mm do 2995 mm.
Z przodu niemal pionowe dwa elementy diodowe pełnią funkcję kierunkowskazów i świateł dziennych. Dla wysuniętej mocno do przodu atrapy chłodnicy dostępne jest opcjonalnie oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow.Z boku spojler dachowy podkreśla sportowy dwubryłowy design. Masywne tylne nadkola wraz z mocno pochyloną tylną szybą uwydatniają szeroką sylwetkę pojazdu.
Gama kolorów karoserii obejmować będzie trzy lakiery BMW Individual. W przypadku modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in standardowym wyposażeniem są 18- lub 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Opcjonalne dostępne są obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach do 21-cali. Charakter nowego BMW serii 5 Touring można dodatkowo podkreślić opcjami pakietu sportowego M, pakietu sportowego M Pro i pakietu karbonowych elementów zewnętrznych M.
W pełni wegańskie wnętrze
Głównym elementem deski rozdzielczej jest zakrzywiony wyświetlacz. W pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Są też montowane w standardzie fotele sportowe, spłaszczona u dołu kierownica oraz opcjonalny panel interakcji BMW.
Nowe BMW serii 5 Touring wyposażone jest standardowo w całkowicie wegańskie wnętrze. Tapicerka z Veganzy dostępna jest opcjonalnie również z dekoracyjną perforacją. Ponadto tapicerka BMW Individual ze skóry Merino jest dostępna w kilku wariantach dwukolorowych. Inne opcjonalne elementy wyposażenia obejmują szklany dach panoramiczny i system nagłośnienia Surround marki Bowers & Wilkins z maksymalnie 18 głośnikami.
Większy bagażnik
Pojemność bagażnika wszystkich wariantów nowego BMW serii 5 Touring można zwiększyć z 570 do 1700 l – niezależnie od technologii napędu. Oprócz automatycznej obsługi klapy tylnej, do wyposażenia standardowego należy funkcja zdalnego odblokowywania oparcia tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40:20:40 z poziomu bagażnika. Schowki pod podłogą bagażnika zapewniają miejsce na siatkę oddzielającą bagażnik, roletę bagażnika i kabel do ładowania modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in.
Elektryczne BMW i5 Touring w dwóch wariantach
Nowe BMW i5 Touring od samego początku będzie oferowane w dwóch wariantach. W przypadku BMW i5 M60 xDrive Touring dwie jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi tworzą razem elektryczny napęd na wszystkie koła o mocy maksymalnej 442 kW/601 KM. Moment obrotowy wynosi maksymalnie 820 Nm przy włączonej funkcji M Launch Control lub M Sport Boost. Topowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 230 km/h.
Silnik elektryczny BMW i5 eDrive40 Touring generuje maksymalną moc 250 kW/340 KM oraz maksymalny moment obrotowy do 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. Od 0 do 100 km/h BMW i5 eDrive40 Touring przyspiesza w czasie 6,1 s.
W przypadku obu modeli umieszczony w podłodze akumulator wysokonapięciowy zapewnia pojemność użytkową na poziomie 81,2 kWh. Zasięg określony w procedurze testowej WLTP wynosi od 445 do 506 km w BMW i5 M60 xDrive Touring i od 483 do 560 km w BMW i5 eDrive40 Touring.
Klasyczny napęd
Nowe BMW serii 5 Touring występuje także w wersjach mild-hybrydowych, hybrydowych plug-in i z klasycznymi napędami, jako: BMW 530e Touring, BMW 530e xDrive Touring (od lata 2024), BMW 520d Touring, BMW 520d xDrive Touring, BMW 540d xDrive Touring.
Czytaj też:
Internetowy samochód roku 2023. Polacy wciąż kochają niemiecką motoryzacjęCzytaj też:
Kradzieże samochodów w Polsce w 2023 roku. Która marka „wygrała” u złodziei?
BMW serii 5 Touring