Polski dealer z Katowic i Zagato pokazali sensacyjny supersamochód. Ma dwie długości

Polski dealer z Katowic i Zagato pokazali sensacyjny supersamochód. Ma dwie długości

AGTZ Twin Tail
AGTZ Twin Tail Źródło:La Squadra
To przełomowa współpraca pomiędzy polskim sprzedawcą samochodów kolekcjonerskich
La Squadra i słynnym włoskim studiem projektowym Zagato. Zobaczcie tylko, jak prezentuje się AGTZ Twin Tail, auto-kameleon.

Polsko-włoski, a jak się okazuje także francuski, samochód został zbudowany metodą coachbuildingu (z nadwoziem szytym na miarę). Został zaprezentowany w murach historycznego atelier
Zagato w Mediolanie. AGTZ Twin Tail łączy rzemieślniczy kunszt
i historię z nowoczesnością.

– Gdy na horyzoncie jawi się już nowa era motoryzacji, ludzka natura chce powracać pamięcią do przeszłości, zwłaszcza do tej w najdoskonalszej formie samochodów z lat 50. i 60. – powiedział Andrea Zagato, którego dziadek Ugo założył Carrozzeria Zagato w 1919 r. – Historie będących ikonami motoryzacji modeli muszą być dzisiaj opowiadane. To nasza powinność, jeśli mamy inspirować kolejne generacje do tworzenia swoich historii. Bez wiedzy o przeszłości nie da się wynaleźć przyszłości.

Historyczna inspiracja

Jak czytamy, jedną z najpiękniejszych tragedii w dziejach motoryzacji stanowi historia A220: wyścigowego modelu z 1968 r., którego kariera w motorsporcie nigdy nie spełniła oczekiwań rozbudzonych przez piękno jego projektu. Ale jeden egzemplarz A220 się wyłamał: po wyścigu 24h Le Mans w 1969 r. projektanci dali mu drugie życie poprzez radykalny ruch obcięcia 30 cm z jego aerodynamicznie ukształtowanego tyłu.

W samochód o numerze seryjnym 1731 projektanci tchnęli nowy charakter i nowe kompetencje, które miały mu przynieść sukcesy w wyścigach na krętych, technicznych torach i trasach górskich. Finisze na podium i zwycięstwa rzeczywiście szybko nastąpiły. I choć nie przedłużyły one kariery modelu A220, zapewniły mu miejsce w historii motorsportu. Właśnie do tego miejsca postanowili wrócić polska La Squadra i włoskie Zagato.

Samochód-kameleon

Charakter A220 znów ożył, dzięki studiu Zagato. AGTZ Twin Tail to na wskroś współczesny samochód typu GT, nawiązujący stylem do bolidu wyścigowego sprzed 55 lat. Stworzono unikalne nadwozie wspartego na Alpine A110 – współczesnym samochodzie sportowym z centralnie umieszczonym silnikiem.

W jednym samochodzie zawierają się dwa warianty nadwozia: Longtail z eleganckim opadającym tyłem oraz zakończony krótko Shorttail. W zmianę konfiguracji nadwozia samochód angażuje samego właściciela, który może podłączać i odłączać przedłużony tył i w ten sposób osobiście wpływać na kształt auta. Limitowana do 19 egzemplarzy produkcja AGTZ Twin Tail już się rozpoczęła. Cena modelu zaczyna się od poziomu 650 tys. euro.

W przypadku tego auta klient może dowolnie zmieniać konfigurację za sprawą zdejmowalnej części tyłu, który dokłada się do samochodu. Dzięki temu AGTZ Twin Tail jest autem GT lub wozem na dynamiczne kręte trasy.
To pionierskie rozwiązanie opracowane w wyniku współpracy polskiego zespołu La Squadry i włoskiego Atelier Zagato.

– Przemysł motoryzacyjny przeobraża się w szybszym tempie niż kiedykolwiek w swojej historii. Ludzka natura ma to do siebie, że wraz z coraz większym zaawansowaniem technicznym, z coraz większą nostalgią spogląda w przeszłość. Czerpiemy z niej inspirację, by w kreatywny sposób dalej się rozwijać. Obecnie obserwujemy dopiero początek tego wielkiego renesansu. Elektryfikacja samochodów zwiększa konkurencyjność na rynku. Coraz trudniej odróżnić od siebie obecne na nim produkty pod względem osiągów i doświadczeń z jazdy. W takiej sytuacji kluczową rolę w kreowaniu wartości samochodu przyjmuje design, co pozwoli rzemieślniczym twórcom nadwozi zająć centralne miejsce na scenie i tworzyć unikatowe projekty, które odróżnią marki z wizją i charakterem od pozostałych. Projektem AGTZ Twin Tail składamy hołd kultowej marce samochodów, która z powodzeniem odrodziła legendarny status modelu A110. W czasach, w których coraz większą rolę odgrywają media społecznościowe, marzę o ujrzeniu naszej nowej kreacji na ulicach Tokio, na torze, na którym odbywa się wyścig 24h Le Mans, czy w końcu na polskich drogach. W pierwszej kolejności nie mogę się jednak doczekać ujrzenia go na wybrzeżu jeziora Como podczas planowanej na maj publicznej premiery tego modelu – powiedział Jakub Pietrzak, założyciel La Squadra.

Dwa klasyczne A220 w konfiguracjach Longtail i Shorttail zostaną zaprezentowane na konkursie elegancji The I.C.E. w Sankt Moritz w Szwajcarii w dniach 23-24 lutego 2024 r. Publiczna premiera modelu AGTZ Twin Tail jest planowana w maju 2024 r. nad jeziorem Como we Włoszech.

Dostawy samochodów do klientów rozpoczną się w październiku 2024 r.

La Squadra i Zagato

We współpracy polskiego dealera i włoskiego studia projektowego Zagato koncentruje się na projektowaniu i wytwarzaniu nadwozi, a La Squadra odpowiada za sprzedaż i marketing. W ramach partnerstwa powstaną występujące w ściśle limitowanych liczbach dzieła, które odtworzą ducha klasycznej sztuki budowy karoserii. Nowa współpraca przeznaczona jest dla kolekcjonerów, pozwoli im na wejście w posiadanie ekskluzywnych, awangardowych modeli, dostępnych w ściśle limitowanych seriach.

Czytaj też:
Sensacyjna współpraca: polski dealer i włoski konstruktor będą tworzyć ultraluksusowe auta
Czytaj też:
Ciekawe auta używane. Na razie Bugatti z Katowic tylko z drugiej ręki

Galeria:
AGTZ Twin Tail
Opracował:
Źródło: La Squadra