Można już zamawiać nowego Volkswagena Golfa. Znamy ceny, wersje i wyposażenie

Można już zamawiać nowego Volkswagena Golfa. Znamy ceny, wersje i wyposażenie

Nowy Volkswagen Golf
Nowy Volkswagen Golf Źródło: Volkswagen
Można już zamawiać nowego Volkswagena Golfa: w czterech odmianach wyposażenia i z czterema silnikami do wyboru, zarówno z nadwoziem hatchback, jak i wersji Variant. To nie koniec oferty, będzie systematycznie uzupełniana.

Jak informuje importer, najpierw do sprzedaży trafią wersje: bazowa Golf, Life i Style, a także odmiana Special Edition, na wprowadzenie modelu na rynek. Golf R-Line, a także GTI i GTE zostaną wprowadzone na rynek później. Bazowy Golf ze 115-konnym silnikiem 1.5 TSI i nadwoziem hatchback kosztuje w Polsce 112 100 zł, ceny Varianta zaczynają się od 119 990 zł.

Volkswagen rozpoczyna przedsprzedaż najnowszego wcielenia bestsellera z Wolfsburga. Poza odmianami Golf, Life i Style nowy Golf debiutuje na rynku także w wersji Special Edition, która wyróżnia się pakietem wyposażenia dodatkowego w niższej cenie. Golf Special Edition jest droższy od odmiany Life o 800 zł, a nabywca otrzymuje pakiet wyposażenia dodatkowego o wartości 11 190 zł. Nowy Golf będzie oferowany także w wielu wariantach finansowania, m.in. leasingu – przy założeniu 10 proc. wpłaty wstępnej i umowie na 48 miesięcy z limitem 15 tys. km rocznie miesięczna rata za bazową odmianę wyniesie 1006 zł netto.

Nowy Golf. Świetlna różnica

Nowy Volkswagen Golf

Zmodernizowany Golf wyróżnia się na nowo zaprojektowanymi reflektorami LED, nowymi tylnymi światłami LED i nowym przednim zderzakiem. Reflektory mają teraz prostsze linie i zwężają się do wewnątrz. Jako alternatywa dla standardowych reflektorów LED, będą dostępne także reflektory LED Plus. W pakiecie z nimi będzie podświetlane logo Volkswagena w osłonie chłodnicy – po raz pierwszy w Europie. Litery V i W oraz okrąg wokół nich są otoczone delikatnymi konturami świetlnymi na zewnątrz i wewnątrz. Podświetlane logo Volkswagena oznacza także początek nowego designu świateł Volkswagena. Na szczycie gamy są matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, również z podświetlanym logo Volkswagena. Ich elementem są światła drogowe o zasięgu ok. 500 m w nocy – znacznie więcej niż w konwencjonalnych reflektorach. W pakiecie z nimi będą nowe tylne światła LED 3D, w których można ustawić efekty powitania i pożegnania. Do wyboru są trzy różne ustawienia.

Odświeżono także gamę dostępnych kolorów lakieru. Wśród kolorów, jakie będą dostępne w nowym Golfie cztery są nowe: czarny Grenadilla, niebieskie Anemone Blue i Crystal Ice, a także srebrny Oyster. Ponadto w odmianach Style, R-Line, GTE i GTI będzie można wybrać dach lakierowany na czarno. W nowym Golfie zadebiutuje także gama pięciu nowych wzorów felg z lekkich stopów o średnicy do 19 cali.

Nowy Volkswagen Golf. System infotainment

Nowy Volkswagen Golf

Całkowicie nowe w debiutującym Golfie będą systemy infotainment. Obsługę uproszczono dzięki zupełnie nowej grafice i strukturze menu. System infotainment będzie dostępny w dwóch rozmiarach – w podstawowej wersji Composition dotykowy ekran ma przekątną 10,4 cala, podczas gdy odmiana Ready2Discover – 12,9 cala. Nowe wyświetlacze zostały zaprojektowane tak, aby wyglądały na wolnostojące i przypominały tablet. Przeprojektowano także dotykowe slidery do regulacji temperatury i głośności – są one teraz podświetlane. Opcjonalnie dla obu wersji nadwoziowych nowego Golfa będzie można zamówić wyświetlacz head-up na przedniej szybie.

Nowy Golf od wersji Life będzie wyposażony w cyfrowe wskaźniki Digital Cockpit Pro o przekątnej wyświetlacza 10,2 cala. Kierowca może za pomocą przycisków na nowej kierownicy wielofunkcyjnej ustawić dwie różne konfiguracje graficzne: Classic z okrągłymi instrumentami i Progressive z kafelkami wyświetlacza. Obszar między okrągłymi instrumentami lub kafelkami można dowolnie przypisać – na przykład wskazaniom nawigacji albo wykorzystać je jako wyświetlacz systemów wspomagających. Nowością, która pojawi się w Golfie i Golfie Variancie w drugiej połowie 2024 roku będzie opcjonalny system Park Assist Pro. Umożliwia on wjeżdżanie i wyjeżdżanie z miejsc parkingowych za pomocą smartfona.

Nowy Golf. Silniki i moc

Nowy Volkswagen Golf

Pod maską początkowo znajdą się wyłącznie silniki 1.5 TSI, również w wersji mild hybrid – eTSI mHEV. Do wyboru będzie 115 lub 150 KM. Samochody z silnikami eTSI będą standardowo wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię DSG, a jednostki TSI będą przekazywać moment obrotowy na przednie koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów. Nieco później w sprzedaży znajdą się także odmiany z silnikami 2.0 TDI (o mocy 115 lub 150 KM, ta druga standardowo ze skrzynią DSG), a także 2.0 TSI o mocy 204 KM (w Golfie Variancie Style z napędem 4MOTION) oraz 265 KM (w Golfie GTI). Będzie też wersja hybrydowa 1.5 TSI eHybrid o mocy systemowej 204 KM. Bardziej sportowa wersja, GTE, dysponuje mocą 272 KM. W obu wersjach moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni biegów eDSG, zaprojektowanej specjalnie do hybrydowych układów napędowych typu plug-in. Przy korzystaniu wyłącznie z silnika elektrycznego hybrydowy Golf będzie dysponować zasięgiem ok. 100 km. Dodatkową zaletą obu odmian hybrydy plug-in jest możliwość ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW i przemiennym do 11 kW (poprzednio 3,6 kW).

Golf i Golf Variant będą oferowane w bazowej wersji Golf, a także lepiej wyposażonych: Life, Style i R-Line (ta ostatnia, podobnie jak GTE i GTI, pojawi się w sprzedaży nieco później).

Golf. Podstawowa wersja

Nowy Volkswagen Golf

Podstawowy Golf ma w standardzie wyposażenie takie jak m.in. automatyczna klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica, system wyświetlania znaków drogowych, tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, nowy system infotainment, bezprzewodowy App-Connect (integracja z Apple CarPlay i Android Auto), interfejs telefonu komórkowego oraz nowe reflektory LED i tylne światła w tej samej technologii.

VW Golf. Wyższa wersja Life

Kolejnym poziomem wyposażenia nowego Golfa jest Life. Na pokładzie znajdują się elementy takie jak: bezprzewodowe ładowanie smartfonów, 10-kolorowe oświetlenie ambientowe, komfortowe fotele z podparciem lędźwiowym z przodu, skórzana kierownica wielofunkcyjna i adaptacyjny tempomat ACC. Standardem są także 16-calowe felgi aluminiowe. Golf Life kosztuje od 115 090 zł (wersja 1.5 TSI 115 KM).

VW Golf w wersji Style

Nowy Volkswagen Golf

Wersja Style z zewnątrz wyróżnia się 17-calowymi felgami aluminiowymi i reflektorami LED Plus wraz z podświetlanym logo Volkswagena z przodu. Wewnątrz wyposażenie zostało wzbogacone o 3-strefową automatyczną klimatyzację, sportowe, komfortowe fotele z tapicerką ArtVelours, elektryczną, 14-kierunkową regulację fotela kierowcy oraz oświetlenie ambientowe w 30 kolorach. W standardzie jest także kamera cofania Rear Assist. Ceny odmiany Style zaczynają się od 134 090 zł w przypadku hatchbacka i od 138 990 zł za kombi.

Wersja specjalna Special Edition

Golf Special Edition został opracowany na bazie wersji Life. Auto ma znacznie bogatsze wyposażenie, a dopłata wynosi 800 zł. Korzyść dla nabywcy tej odmiany wynosi 10 390 zł, bo samochód jest wyposażony standardowo m.in. w lakier metalizowany, 17-calowe aluminiowe felgi Nottingham, dodatkowo przyciemniane tylną i tylne boczne szyby, alarm, a także systemy Keyless Advanced i Light Assist.

Czytaj też:
Nowy rodzinny elektryk. Flagowy Volkswagen ID.7 w wersji kombi
Czytaj też:
Następca kultowego „ogórka” tańszy o jedną czwartą

Galeria:
Nowy Volkswagen Golf
Opracował:
Źródło: Volkswagen