W momencie premiery na rynku pojawią się trzy warianty auta, wszystkie zasilane nowym układem napędowym Hybrid+. Zastosowano w nim pojemniejszą baterię i mocniejszy silnik elektryczny.
Chiński hatchback segmentu B oferuje w tej wersji więcej przestrzeni niż poprzedni model. MG3 Hybrid+ ma standardową siedmioletnią gwarancję (maksymalnie do 150 tys. km). Technologia układu napędowego MG Hybrid+ zadebiutowała w nowej generacji MG3 i jest pierwszym, konwencjonalnym systemem hybrydowym w gamie modeli MG. Układ składa się z pięciu elementów – silnika, skrzyni biegów, akumulatora, silnika elektrycznego oraz generatora.
MG Hybrid+ MG3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund. Przyspieszenie do prędkości autostradowej – od 80 do 120 km/h – trwa 5 sekund. Auto ma łączną moc 194 KM. Zużycie paliwa wynosi średnio 4,4 l/100 km.
Tryby pracy hybrydy
MG3 wyposażono w 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 102 KM oraz silnik elektryczny o mocy 136 KM, a także oddzielny silnik generatora, który umożliwia wybór trybów pracy układu napędowego. W MG3 są dostępne następujące tryby, z których każdy jest automatycznie wybierany przez system Hybrid+:
-
EV – jazda na zasilaniu wyłącznie elektrycznym tak długo, jak pozwala na to poziom naładowania akumulatora;
-
Szeregowy – silnik przechodzi do generatora, który zasila silnik elektryczny do jazdy;
-
Series and Charge – jazda szeregowa oraz doładowywanie akumulatora przy niskim obciążeniu;
-
Napęd i ładowanie – silnik napędza koła, jednocześnie ładując akumulator przez generator;
-
Parallel – zarówno silnik, jak i silnik elektryczny napędzają koła.
Tryby jazdy hybrydy
Silnik jest połączony z trzybiegową automatyczną skrzynią biegów. Kierowca może dostosować reakcję MG3 do swoich potrzeb, wybierając jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Standard lub Sport. Tryb Eco został skalibrowany pod kątem optymalnego zużycia paliwa. Natomiast Standard to połączenie oszczędności oraz osiągów. Tryb Sport oferuje bardziej responsywną kalibrację,
Wyposażenie auta
Nowy MG3 trafi do klientów w Europie w trzech poziomach wyposażenia. Auto ma kokpit z dwoma wyświetlaczami. Kierowcy mają do dyspozycji 7-calowy cyfrowy ekran zegarów oraz 10,25-calowy centralny wyświetlacz systemu multimedialnego. Grafika i responsywność zostały ulepszone przez inżynierów MG Motor na podwójnych, unoszących się ekranach, a rząd klawiszy poziomych został zachowany na konsoli centralnej.
Nawigacja satelitarna jest standardowa, podobnie jak integracja ze smartfonami poprzez Apple CarPlay/Android Auto. Inne istotne elementy wyposażenia obejmują klimatyzację, system audio z połączeniem Bluetooth, cztery porty USB oraz czujniki i kamerę cofania. W wyższych standardach wyposażenia dodano tapicerkę z imitacji skóry, bezkluczykowe wejście, podgrzewane przednie fotele i kierownicę oraz kamerę 360 stopni.
Wśród systemów pomocy kierowcy jest technologia MG Pilot, która obejmuje asystenta utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o zbliżającym się zderzeniu oraz korkach na drodze.
Nowy MG3 został zaprojektowany przez studio MG Motor w Szanghaju. Dla klientów europejskich dostępnych jest siedem różnych palet kolorystycznych. Ceny auta poznamy wkrótce.
Czytaj też:
Sensacyjna wiadomość od chińskiej marki. Być może w Polsce powstanie fabrykaCzytaj też:
Izera pod znakiem zapytania. Chiński producent rezygnuje z inwestycji w Jaworznie
MG3