Jeszcze Panda nie zginęła. Optymistyczne ogłoszenie Fiata oraz nowa wersja auta

Jeszcze Panda nie zginęła. Optymistyczne ogłoszenie Fiata oraz nowa wersja auta

Fiat Pandina
Fiat PandinaŹródło:Stellantis
Fiat zdecydował, że nie będzie kończył produkcji Pandy do 2027 roku. Z okazji rocznicy auta zaprezentował też wersję specjalną: Pandinę.

Nowa seria specjalna Fiat Pandina to najbardziej zaawansowana technologicznie i najbezpieczniejsza Panda w historii. Seria specjalna wyposażona została w nowe systemy wspomagania kierowcy (ADAS), nowy cyfrowy zestaw wskaźników i nową kierownicę.

Standardowe wyposażenie Pandiny obejmuje zupełnie nowe funkcje zaprojektowane, aby wspomóc kierowcę zarówno w mieście, jak i poza nim: zaawansowany system hamowania awaryjnego zapobiegający uderzeniom w tył innych pojazdów, na przykład w ruchu miejskim; asystenta utrzymania pasa ruchu i czujnik zmęczenia, ostrzegający kierowcę.

Mnóstwo nowych systemów

Fiat Pandina

Samochód oferuje również system rozpoznawania znaków drogowych, który wykrywa i rozpoznaje znaki drogowe, wyświetlając je na nowym, w pełni cyfrowym 7-calowym zestawie wskaźników. Tylne czujniki parkowania zapewniają łatwość parkowania na zatłoczonych ulicach miast, natomiast nowy tempomat utrzymuje ustawioną prędkość – od 30 km/h – bez konieczności naciskania pedału przyspieszenia. Z kolei automatyczne światła drogowe automatycznie dostosowują oświetlenie do warunków drogowych, ułatwiając kierowcy jazdę nocą. Dopełnienie standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa stanowi 6 poduszek powietrznych. Większość funkcji jest obsługiwana przez kamerę zamontowaną na wewnętrznym lusterku wstecznym.

Seria specjalna oferuje swoim pasażerom nowy 7-calowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z trzema różnymi trybami graficznymi oraz odnowioną kierownicę. Pandina jest dodatkowo wyposażona w zupełnie nowy 7-calowy ekran dotykowy Radia DAB z Apple CarPlay i Android AutoTM.

Fiat Pandina

Jeśli chodzi o design, Auto wyróżnia się nową, polakierowaną na biało deską rozdzielczą i nowymi fotelami z wytłoczonym monogramem i logo „Pandina”, podwójnymi żółtymi szwami, białymi detalami i przędzą Seaqual zawierającą w pełni identyfikowalny surowiec pochodzący z odpadów morskich.

Dwukolorowe nadwozie w opcji

Fiat Pandina

Wygląd zewnętrzny samochodu został wzbogacony o zabawne detale, takie jak buźka małej pandy na dekielku felgi, żółte obudowy lusterek bocznych, napis Pandina na listwach bocznych i sitodruk „Pandina” na tylnej szybie.

Oprócz już istniejących kolorów – białego Gelato, czarnego Cinema, czerwonego Passione i niebieskiego Italia – Pandina oferuje nowy żółty kolor Positano i nowe dwukolorowe zestawienia (z kontrastowym czarnym dachem). Nowa seria specjalna Pandina będzie dostępna począwszy od lata tego roku w głównych krajach europejskich.

Czytaj też:
Te kolorowe auta Fiata wkrótce wyjadą na drogi. Tak odważni Włosi jeszcze nie byli
Czytaj też:
Hybrydowego Fiata 600 można już zamawiać. Auto powstaje w Tychach

Opracował:
Źródło: Stellantis