Ta branża zaciera ręce. To będzie dobry rok

Ta branża zaciera ręce. To będzie dobry rok

Autobus Solaris, Warszawa
Autobus Solaris, Warszawa Źródło: Unsplash
W lutym 2024 roku liczba zarejestrowanych w Polsce nowych autobusów była mniejsza w stosunku do poprzedniego miesiąca, ale większa niż rok wcześniej. Skumulowana sprzedaż po dwóch miesiącach jest również większa od ubiegłorocznej.

Statystyki prowadzone przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar są optymistyczne. Wynika z nich, że liczba nowych autobusów zarejestrowanych w lutym 2024 roku była o 11,54 proc. mniejsza od zanotowanej w poprzednim miesiącu oraz o 39,39 proc. większa niż w lutym ubiegłego roku. Łącznie od początku roku zarejestrowano w naszym kraju 196 autobusów, o 82 sztuki więcej niż przed rokiem (+71,93 proc. rok do roku).

Największy udział w rejestracjach w lutym 2024 roku miał segment autobusów miejskich – 42,39 proc. Udział autobusów międzymiastowych wyniósł 41,30 proc., turystycznych 11,96 proc., a pozostałych rodzajów autobusów 4,35 proc. Dane skumulowane po dwóch miesiącach też pokazują, że najbardziej popularne są w tym roku autobusy miejskie, których udział w rejestracjach wynosi 45,41 proc. W tym samym czasie segment autobusów międzymiastowych opanował 35,71 proc. rynku, a autobusów turystycznych – 16,33 proc. Pozostałe rodzaje autobusów stanowią 2,55 proc. rynku.

Od początku 2023 roku najczęściej rejestrowano w Polsce autobusy marki Mercedes, przed Solarisem i Iveco. W czołowej dziesiątce zestawienia jedna marka zanotowała spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego – wspomniany Solaris.

Czytaj też:
Polski producent autobusów rusza na podbój Ameryki. W Europie jest liderem
Czytaj też:
Rynek autobusów w 2023 roku mocno przyspieszył

Opracował:
Źródło: IBRM Samar