Niemiecki klasyk od AMG w mocnej wersji hybrydowej i z napędem na wszystkie koła

Niemiecki klasyk od AMG w mocnej wersji hybrydowej i z napędem na wszystkie koła

Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+
Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+Źródło:Mercedes-Benz
Mercedes-AMG pokazał dwa kolejne sportowe modele z hybrydowym napędem plug-in – to Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ w wersjach Limuzyna i Kombi.

Połączenie 3,0-litrowego 6-cylindrowego silnika rzędowego i elektrycznego motoru synchronicznego generuje maksymalną moc systemową 585 KM, a z funkcją Race Start – 612 KM oraz maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 s. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 280 km/h. W trybie elektrycznym można osiągnąć szybkość do 140 km/h.

Silnik elektryczny o mocy 120 kW (163 KM) jest zintegrowany z przekładnią AMG Speedshift TCT 9G. Maksymalny moment obrotowy motoru elektrycznego wynoszący 480 Nm jest dostępny natychmiast i pomaga przy ruszaniu. Akumulator trakcyjny o napięciu 400 V ma pojemność brutto 28,6 kWh i jest zamontowany z tyłu, pod podłogą bagażnika. Wysokonapięciowy akumulator umożliwia jednorazowe przejechanie na napędzie elektrycznym ponad 100 km.

Ładowarki, silnik i wyposażenie

Na pokładzie znajduje się ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW. Dodatkowo na życzenie dostępna jest szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW. Dzięki temu baterię można naładować od 10 do 80 proc. w około 20 minut. Moc rekuperacji sięga 120 kW.

Podstawą sportowego napędu jest 3,0-litrowy silnik R6 AMG z turbodoładowaniem. W E 53 Hybrid 4MATIC+ generuje on moc 449 KM. W porównaniu do poprzedniego E 53 z serii 213 oznacza to przyrost o 14 KM.

Nowego Mercedesa-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ można rozpoznać po wielu elementach designu. Specjalna osłona chłodnicy AMG z pionowymi listwami jest standardowo podświetlana. Szersze przednie błotniki (+11 mm z każdej strony względem Klasy E) zapewniają miejsce dla większego rozstawu kół przedniej osi. Niezależny przedni zderzak AMG charakteryzują mocno wyprofilowane boczne wloty powietrza, każdy z dwiema pionowymi poprzeczkami. Duży, centralny dolny wlot kieruje powietrze do dodatkowej przedniej chłodnicy AMG. Jest tu również duży otwór dla chłodnicy w nadkolu.

Zelektryfikowany napęd pokazują też emblematy na przednich błotnikach i z tyłu. E 53 Hybrid 4MATIC+ jest standardowo wyposażony w 19-calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Opcjonalnie dostępne są również felgi 20-calowe oraz kute obręcze o średnicy 21 cali.

Zawieszenie z adaptacyjną regulacją tłumienia

Specjalnie z myślą o E 53 Hybrid 4MATIC+ zespół programistów AMG opracował i dostroił zawieszenie ze stalowymi sprężynami AMG Ride Control z adaptacyjną regulacją tłumienia. Zmiany obejmują zastosowanie nowego sprzętu i oprogramowania. Niezależna przednia oś ma większy rozstaw kół niż warianty Mercedes-Benz.

Sportowy układ hamulcowy AMG bazuje na wewnętrznie wentylowanych tarczach o wymiarach 370 x 36 mm na przedniej osi (z 4-tłoczkowymi zaciskami stałymi) oraz tylnych tarczach o wymiarach 360 x 26 mm (1-tłoczkowe zaciski pływające).

Standardowa jest aktywna tylna oś skrętna. W zależności od prędkości jazdy tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) albo w tym samym, co przednie (powyżej 100 km/h). Dzięki temu aktywny układ skrętnej tylnej osi zapewnia zarówno zwrotność, jak i zwiększoną stabilność jazdy. Zmiana kąta skrętu wynosi od 0,7 stopnia (zgodny kierunek skrętu wszystkich kół) do 2,5 stopnia (tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym).

Auto daje do dyspozycji programy AMG Dynamic Select (Comfort, Sport, Sport+, Smoothness i Individual) z dodatkowymi: Electric oraz Battery Hold. Dla wymagających dostępny jest opcjonalny Pakiet AMG Dynamic Plus, który obejmuje szereg optycznych i technicznych elementów wyposażenia, m.in. specjalne: kierownicę, układ hamulcowy, kolory zacisków, elektronicznie sterowanie blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi i dynamiczne mocowania silnika.

Galeria:
Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+
Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz