Podwójna premiera: dwa bardzo mocne auta Volkswagena

Podwójna premiera: dwa bardzo mocne auta Volkswagena

Volkswagen ID.7 GTX Tourer
Volkswagen ID.7 GTX TourerŹródło:Volkswagen
Volkswagen pokazał dwa nowe auta z gamy elektrycznych ID. To nowy ID.3 GTX, topowa odmiana modelu ID.3, oraz nowy ID.7 GTX Tourer, flagowe kombi marki na prąd.

Swoją premierę mają właśnie dwa nowe modele: ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. To dwa dynamiczniejsze od pierwowzorów samochody, które zostaną wkrótce wprowadzone na rynek. Wyróżniają się zmienionym wyglądem zewnętrznym, sportowymi detalami we wnętrzu i lepszymi osiągami. Przypomnijmy, że najbardziej sportowe modele z elektrycznej linii ID. noszą oznaczenie GTX od 2021 roku.

Nowy ID.3 GTX

Volkswagen wprowadzi na rynek ID.3 GTX z napędem na tylną oś w dwóch wariantach. Topowym modelem jest ID.3 GTX Performance – to hot hatch, czyli kompaktowy samochód o sportowym zacięciu. ID.3 GTX wyróżnia się na tle innych modeli z tej linii dzięki charakterystycznym elementom nadwozia. Specyficzny dla GTX jest przedni zderzak z nowym wlotem powietrza, nowe są także światła do jazdy dziennej. Czarne elementy nadwozia mają wykończenie na wysoki połysk. Dotyczy to również nowo zaprojektowanych progów bocznych i nowej dolnej części tylnego zderzaka z dyfuzorem. Nowością są 20-calowe felgi aluminiowe Skagen – to element wyposażenia standardowego ID.3 GTX. Wnętrze pojazdu wyposażono w szereg elementów charakterystycznych dla usportowionej linii. Sportowe fotele klasy premium (obszyte tkaniną w połączeniu z ekologiczną skórą) są bardziej ergonomiczne. Kolejny klasyczny element designu GTX to czerwone ozdobne przeszycia na fotelach i wielofunkcyjnej kierownicy. Kokpit odmiany GTX jest wykończony materiałami wyższej jakości. Volkswagen ID.3 GTX Performance jest wyposażony standardowo w adaptacyjne zawieszenie DCC.

Charakter ID.7 GTX Tourer

Volkswagen ID.7 GTX Tourer

Debiutuje też najmocniejszy model ID – nowy ID.7 GTX Tourer. Podobnie jak ID.4 GTX i ID.5 GTX, jest on wyposażony w dwa silniki i napęd na wszystkie koła.

Przód auta wyróżnia się na tle innych modeli z tej linii dzięki charakterystycznemu zderzakowi z wlotem o strukturze plastra miodu i charakterystycznymi dla GTX światłami, a także podświetlanymi znaczkami Volkswagena z przodu i z tyłu. Podobnie jak w ID.3 GTX, wszystkie czarne elementy nadwozia są wykończone na wysoki połysk. Dotyczy to również progów i dyfuzora w tylnym zderzaku w stylistyce GTX. Podobnie jak w ID.3 GTX, także w ID.7 GTX Tourer do standardu należą 20-calowe felgi aluminiowe Skagen. Zarezerwowane dla topowej odmiany są fotele (podgrzewane z przodu) z perforowanym napisem GTX na oparciach, czerwone lamówki na siedzeniach, czerwone przeszycia na panelu deski rozdzielczej i boczkach drzwi, a także wielofunkcyjna kierownica z czerwonymi elementami. Bagażnik o pojemności do 1714 litrów ma identyczną pojemność jak w wariantach z napędem na tylne koła.

Czytaj też:
Dwie specjalne wersje Volkswagena Craftera już w sprzedaży. Znamy ceny
Czytaj też:
Można już zamawiać nowego Volkswagena Golfa. Znamy ceny, wersje i wyposażenie

Opracował:
Źródło: Volkswagen