Tiguan plug-in hybrid jest już w sprzedaży. Volkswagen całkowicie przeprojektował napędy hybrydowe plug-in w modelu Tiguan. Dysponują one mocą systemową 204 i 272 KM. Dzięki zastosowaniu akumulatora o pojemności netto 19,7 kWh, zasięg na silniku elektrycznym został niemal podwojony w porównaniu z poprzednikiem: auto po naładowaniu może pokonać nawet ok. 120 km.
Wersje mocy
Na długich trasach auto porusza się w trybie hybrydowym, a źródłem napędu jest silnik elektryczny o mocy 115 KM i nowa jednostka 1.5 TSI o mocy 150 lub 177 KM. Całkowity zasięg przekracza 900 km. Akumulator obu odmian Tiguana z napędem hybrydowym plug-in może być ładowany z domowego gniazdka lub przy pomocy wallboxa z mocą do 11 kW (poprzednio 3,6 kW), a w trakcie dłuższych podróży na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym z mocą do 50 kW.
Tiguan plug-in hybrid o mocy 204 KM będzie dostępny w wersji Elegance, która jest wyposażona standardowo m.in. w system Easy Open, reflektory LED Plus oraz podgrzewane przednie fotele z funkcją masażu. Mocniejsza odmiana, z napędem o mocy 272 KM zostanie wprowadzona na rynek w wersji R-Line, charakteryzującej się sportową stylistyką: do standardowego wyposażenia należą w niej 19-calowe aluminiowe felgi Coventry, sportowe fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami, a także sportowy grill ze wzorem plastra miodu.
Cennik Tiguana
Cena zaczyna się od 153 390 zł. Najtańszy Tiguan to odmiana z silnikiem eTSI mHEV o mocy 130 KM. Tiguana z napędem hybrydowym plug-in o mocy 204 KM (od wersji Elegance) można skonfigurować w cenie od 212 290 zł. Tiguan TDI 4Motion o mocy 193 KM może holować przyczepę o masie do 2300 kg. Jest on dostępny w wersji wyposażenia R-Line, a ceny zaczynają się od 222 490 zł.
Czytaj też:
Podwójna premiera: dwa bardzo mocne auta VolkswagenaCzytaj też:
Im większy motoryzacyjny luksus, tym większe ryzyko przekrętu
Nowy Volkswagen Tiguan