Najmocniejszy „ogórek” wszech czasów. Premiera Volkswagena ID. Buzza GTX

Najmocniejszy „ogórek” wszech czasów. Premiera Volkswagena ID. Buzza GTX

Volkswagen ID. Buzz GTX
Volkswagen ID. Buzz GTX Źródło:Volkswagen
340-konny nowy Volkswagen ID. Buzz GTX jest najmocniejszym modelem w gamie marki Volkswagen Samochody Dostawcze i najmocniejszym seryjnie produkowanym Bullim (w Polsce nazywanym raczej „ogórkiem”) w historii.

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentował premierowo nowego ID. Buzz GTX o mocy 340 KM. Najmocniejszy Bulli wszech czasów, z dwoma rozstawami osi i dwoma rozmiarami akumulatorów, dostępny jako pojazd 5-, 6- lub 7-miejscowy. Ma także standardowy napęd na wszystkie koła.

ID. Buzz GTX w wersji ze standardowym rozstawem osi ma na pokładzie nowy akumulator o pojemności 79 kWh (netto). Wersja z wydłużonym rozstawem osi (plus 250 mm) jest zasilana nowym akumulatorem o pojemności 86 kWh (netto). Obie wersje GTX są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4MOTION i mogą przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Przedsprzedaż ID. Buzz GTX rozpocznie się latem.

Elektryczny napęd na cztery koła

Volkswagen ID. Buzz GTX

Nowy ID. Buzz GTX jest wyposażony w dwa elektryczne silniki napędowe. Silnik o mocy 80 kW napędza przednią oś, podczas gdy silnik o mocy 210 kW napędza tylną oś. Razem tworzą napęd na wszystkie koła. Prędkość maksymalna GTX jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h. Elektryczne silniki napędowe w ID. Buzz GTX są zasilane energią z akumulatora o pojemności 79 kWh lub 86 kWh. Akumulator o pojemności 79 kWh można ładować na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 185 kW. Przy maksymalnej wydajności ładowania w około 26 minut można go naładować od 10 do 80 procent. Natomiast akumulator 86 kWh na stacjach szybkiego ładowania DC można ładować z mocą do 200 kW. Przy maksymalnej mocy ładowania jest on również ładowany od 10 do 80 procent w około 26 minut.

Możliwości holowania GTX

Dzięki dodatkowej mocy 100 kW (136 KM) i układowi napędowemu 4MOTION, ID. Buzz GTX oferuje możliwość uciągu przyczep o większej masie. Wersja z normalnym rozstawem osi może uciągnąć do 1800 kg (przyczepa hamowana, nachylenie 8 procent), podczas gdy ID. Buzz GTX z długim rozstawem osi ma maksymalny uciąg 1600 kg. Maksymalna masa przyczepy została zatem zwiększona odpowiednio o 800 i 600 kg.

Nadwozie GTX

Volkswagen ID. Buzz GTX

ID. Buzz GTX charakteryzuje się zindywidualizowanym przodem. Zderzak w stylistyce GTX z czarnym grillem wlotu powietrza o strukturze plastra miodu i nowymi bocznymi elementami prowadzącymi powietrze, nadają mu charakterystycznego wyglądu. Nowe światła do jazdy w dzień są po lewej i prawej stronie zintegrowane ze zderzakiem. Wszystkie czarne elementy nadwozia, takie jak nowy grill wlotu powietrza, elementy prowadzące powietrze, napis GTX i obudowy lusterek zewnętrznych, są wykończone na wysoki połysk w kolorze czarnym.

Standardowym wyposażeniem ID. Buzz GTX są 20-calowe felgi aluminiowe Solna. Gamę obręczy kół GTX uzupełniają dwa nowe wzory 21-calowych felg aluminiowych. Standardowym wyposażeniem są matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT. Nowy lakier w kolorze Cherry Red jest oferowany wyłącznie dla modelu ID. Buzz GTX.

Wnętrze GTX

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zmodyfikowała w nowej odmianie także wnętrze. Ciemne kolory podkreślają sportowy charakter najmocniejszego z ID. Buzz’ów. Dla przykładu: obie wersje ID. Buzz GTX – zarówno ta z krótkim, jak i ta z długim rozstawem osi – seryjnie mają czarną podsufitkę. Siedzenia zaprojektowano specjalnie z myślą o wersji GTX – z przodu zastosowano elektrycznie regulowane fotele z funkcją pamięci. Siedzenia są obite tkaniną z mikrofibry ArtVelours Eco z nowym wzorem w romby, są też czerwone kontrastujące szwy i lamówki w tym samym kolorze. Czerwone akcenty można znaleźć także na wielofunkcyjnej kierownicy. Znalazło się na niej także miejsce na chromowane logo GTX.

Bagażnik GTX

Pojemność bagażnika ID. Buzza GTX w wersji ze standardowym rozstawem osi i pięcioma miejscami wynosi od 1121 litrów (do górnej krawędzi oparć tylnych siedzeń) do 2123 litrów (złożona tylna kanapa, załadunek do górnej krawędzi oparć przednich siedzeń). ID. Buzz GTX z długim rozstawem osi po załadowaniu do górnej krawędzi oparć drugiego rzędu siedzeń ma pojemność 1340 litrów. Przy tylko dwóch pasażerach w przodzie, dłuższy ID. Buzz GTX może pomieścić do 2469 litrów bagażu. Jeśli na pokładzie znajduje się siedem osób, ID. Buzz GTX może pomieścić za trzecim rzędem siedzeń 306 litrów bagażu.

Samba nowej ery

ID. Buzz z długim rozstawem osi będzie teraz opcjonalnie dostępny z panoramicznym szyberdachem z inteligentnym szkłem. W wielowarstwowym szkle zintegrowana jest folia ciekłokrystaliczna, którą można przełączać elektronicznie tak, by była przezroczysta lub nieprzezroczysta.

Czytaj też:
Nowy dostawczak i osobówka w jednym. Oto nowy ID. Buzz Cargo Mixt
Czytaj też:
Te auta Grupy Volkswagen pojawią się u dealerów w 2024 roku. Nowości ma być ponad 30

Opracował:
Źródło: Volkswagen Samochody Dostawcze