Te auta Grupy Volkswagen pojawią się u dealerów w 2024 roku. Nowości ma być ponad 30

Te auta Grupy Volkswagen pojawią się u dealerów w 2024 roku. Nowości ma być ponad 30

Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 Tourer Źródło:Volkswagen
Grupa Volkswagen podsumowała 2023 rok i poinformowała o swoich zyskach. Jednocześnie koncern zapowiedział, że będzie kontynuował e-mobilną transformację i cyfryzację, a w 2024 r. skoncentruje się m.in. na rozwoju nowych pojazdów i redukcji kosztów. Dowiedzieliśmy się też, jakie nowości szykują marki Grupy.

Grupa Volkswagen w 2023 roku osiągnęła dobre wyniki, „mimo wielu wyzwań rynkowych”, jak napisano w komunikacie. Dostawy samochodów wzrosły o 12 procent – do 9,24 mln sztuk, a do tego wzrostu przyczyniły się wszystkie regiony. Przychody ze sprzedaży wyniosły 322,3 mld euro, zysk operacyjny osiągnął poziom 22,6 mld euro, a zysk po opodatkowaniu – 17,9 mld euro. Rentowność operacyjna sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wyniosła 7,0 procent.

Zysk operacyjny wyniósł 25,8 mld euro, co odpowiada marży na poziomie 8 procent. „Przepływy pieniężne netto działu motoryzacyjnego wzrosły do 10,7 mld euro, a dzięki płynności netto na poziomie 40,3 mld euro na koniec roku Grupa znajduje się w bardzo dobrej sytuacji finansowej” – pisze w komunikacie Grupa Volkswagen.

Rosną elektryki

Jak poinformował koncern, we wszystkich kwartałach 2023 roku udział pojazdów elektrycznych w dostawach Grupy sukcesywnie wzrastał, osiągając szczytowy poziom około 10 procent w czwartym kwartale. W całym minionym roku udział aut elektrycznych wyniósł rekordowe 8,3 procent. W liczbach bezwzględnych Grupa Volkswagen dostarczyła w ubiegłym roku 771 100 pojazdów elektrycznych. Odpowiada to wzrostowi o 35 procent w porównaniu do 2022 roku, a do uzyskania tego wyniku przyczyniły się wszystkie regiony.

Mniejsze wydatki dzięki synergii

Grupa realizuje także swój strategiczny plan inwestycyjny w celu dalszego zwiększania konkurencyjności, rozszerzania działalności na najbardziej atrakcyjnych rynkach i wzmacniania całego portfolio produktów. Jednocześnie zwiększone wykorzystanie efektu synergii w ramach Grupy umożliwić ma ograniczenie inwestycji do 170 mld euro w nadchodzącym planie pięcioletnim na lata 2025-2029. Kwota ta zostanie przeznaczona głównie na nowe produkty, wzmocnienie regionów, biznes akumulatorowy oraz platformy dla pojazdów elektrycznych i modeli z nowoczesnymi silnikami spalinowymi (w dużej mierze z układami hybrydowymi). Koncern oczekuje, że inwestycje osiągną szczyt w 2024 roku, a następnie zbliżą się do docelowego poziomu 11 procent przychodów ze sprzedaży do 2027 roku.

Co nowego w salonach?

Portfolio modeli ma zostać odświeżone w 2024 roku, dotyczy to takich aut jak: Golf, Tiguan, Passat, czy Skoda Octavia i Superb wraz z nowoczesną technologią hybrydową, co jeszcze bardziej ma wzmocnić pozycję Grupy. Do tego dojdą zupełnie nowe elektryczne samochody na tzw. platformie PPE, takie jak Porsche Macan Electric i Audi Q6 e-tron, a także bazujące na platformie MEB Volkswageny ID.7, ID.7 Tourer i ID. Buzz z wydłużonym rozstawem osi oraz Cupra Tavascan. Dzięki licznym nowościom Grupa spodziewa się, że w nadchodzących miesiącach znacznie zwiększy się liczba zamówień w Europie Zachodniej. Dotyczy to także pojazdów elektrycznych, które są już dostępne i dla których nowy rok zaczął się wyraźnie lepiej niż notowano to na początku 2023 roku.

Ogólnie rzecz biorąc, Grupa Volkswagen jest przekonana, że 2024 rok będzie rekordowy, jeśli chodzi o nowe modele. W planach jest wprowadzenie ponad 30 nowych produktów. Wspierana przez silną działalność operacyjną, Grupa planuje również dalsze inwestycje w działalność związaną z akumulatorami i wzmocnienie regionów.

Czytaj też:
Najpopularniejsze auto Volkswagena w Polsce już w nowej wersji i z nowym cennikiem
Czytaj też:
Podwójna premiera: dwa bardzo mocne auta Volkswagena

Opracował:
Źródło: Volkswagen