Legenda wraca. Nowy Mercedes-Benz Klasy G

Legenda wraca. Nowy Mercedes-Benz Klasy G

Mercedes-Benz Klasy G
Mercedes-Benz Klasy G Źródło: Mercedes-Benz
Zupełnie nowe modele Klasy G Mercedesa-Benza charakteryzują się lepszymi osiągami, zelektryfikowanymi zespołami napędowymi i nowoczesnymi systemami wspomagającymi kierowcę. Klasa G oferuje teraz najbardziej zróżnicowane portfolio napędów od początku produkcji, czyli od 1979 roku.

Zupełnie nowy Mercedes-Benz Klasy G w skrócie:

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy G bazuje na sprawdzonej ramie drabinkowej, ma trzy mechaniczne blokady mechanizmów różnicowych oraz reduktor, a także sztywną tylną oś i niezależne przednie zawieszenie.
  • Przeprojektowana została jednostka obsługi parametrów off-roadowych, nowy widok ma Offroad Cockpit, jest funkcja wirtualnego widoku pod przodem auta, ułatwiająca jazdę w terenie.
  • Dzięki elektryfikacji nowe modele mają lepszą reakcję w terenie i większy komfort na utwardzonych drogach. Miękkie hybrydy ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem (ISG) i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną mają zwiększone osiągi oraz zużywają mniej paliwa.
  • Nowa Klasa G jest lepiej skomunikowana dzięki systemowi informacyjno-rozrywkowemu MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz dwóm wyświetlaczom o przekątnej 12,3” (wskaźników i centralnym, dotykowym).
  • Kierowcę wspiera szereg zaawansowanych systemów z zakresu bezpieczeństwa i wsparcia.
  • Gama opcji Manufaktur umożliwia indywidualizację zarówno nadwozia, jak i wnętrza, została dodatkowo poszerzona.
  • Zmodyfikowany wygląd zewnętrzny wyróżnia się nową osłoną chłodnicy z czterema, zamiast trzema, poziomymi listwami oraz przeprojektowanymi zderzakami.
  • Nowe panele słupków A, spojler na krawędzi dachu i nowe materiały izolacyjne polepszyły aerodynamikę oraz zwiększyły komfort akustyczny.

W nowej Klasie G zdolność pokonywania wzniesień (na odpowiednich nawierzchniach) o nachyleniu nawet 100 proc., czyli 45 stopni:

  • prześwit między osiami: co najmniej 241 mm
  • maksymalna głębokość brodzenia w przypadku wody i błota: 70 cm
  • stabilna jazda na pochyłościach o nachyleniu bocznym dochodzącym do 35 stopni
  • kąt natarcia 31 stopni (z przodu) oraz kąt zejścia 30 stopni (z tyłu)

Zupełnie nowa Klasa G: napędy

Oprócz zupełnie nowego wariantu Mercedesa-AMG o wysokich osiągach gama nowej Klasy G obejmuje wariant Mercedes-Benz G 450 d i zupełnie nową odmianę Mercedes-Benz G 500. Wszystkie jednostki są teraz w pełni zelektryfikowane – jako miękkie hybrydy z instalacją 48 V oferują lepsze osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa. W późniejszym terminie ofertę uzupełni pierwszy w pełni elektryczny wariant Klasy G.

Nowa Klasa G ewoluuje

Wnętrze nowej Klasy G jest bardziej luksusowe i funkcjonalne. Dzięki integracji systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) Gelenda stała się bardziej cyfrowa niż kiedykolwiek wcześniej.

Na życzenie dodatkowy komfort zapewniają funkcja bezkluczykowego dostępu Keyleszs-Go, uchwyty na pojemniki z napojem z regulacją temperatury, system dźwięku przestrzennego Burmester 3D oraz system rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń MBUX. Do wyboru są również dodatkowe i udoskonalone systemy z zakresu bezpieczeństwa oraz wspomagania kierowcy. Przy okazji ponownie wzbogacono gamę opcji Manufaktur, umożliwiających daleko idącą indywidualizację nadwozia i wnętrza.

Kultowy design odmieniony

Znakiem rozpoznawczym modelu pozostaje kanciasty kształt nadwozia. Jego wzornictwo pozostaje w dużej mierze niezmienione nawet w obliczu najnowszych osiągnięć technicznych. Wizytówką Gelendy wciąż są klasyczne detale, takie jak zewnętrzne klamki, charakterystyczny dźwięk zamykania drzwi, solidne listwy ochronne, odsłonięte koło zapasowe na tylnych drzwiach czy wystające kierunkowskazy. Nowa osłona chłodnicy ma cztery poziome listwy zamiast wcześniejszych trzech. Ponadto przeprojektowano przedni i tylny zderzak. Kamerę cofania przeniesiono na środek zderzaka, ponad uchwyt tablicy rejestracyjnej. Zamontowana z boku kamery cofania dysza spryskiwacza pozwala oczyścić jej obiektyw w razie zabrudzenia.

Warianty z konwencjonalnym napędem otrzymują elementy opracowane na potrzeby pierwszej w pełni elektrycznej wersji Klasy G – w szczególności nowe panele słupków A, spojler na krawędzi dachu oraz nowe materiały izolacyjne. Nowe modele są standardowo wyposażone w aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe felgi aluminiowe z pięcioma podwójnymi ramionami i reflektory LED. Do wyboru są także nowe wzory obręczy w rozmiarach od 18 do 20 cali.

Nowe funkcje dla jeszcze większej wygody

Na życzenie wnętrze nowej Klasy G można wzbogacić o dodatkowe elementy zwiększające komfort. Należą do nich uchwyty na pojemniki z napojem z regulacją temperatury, bezprzewodowe ładowanie urządzeń mobilnych oraz system rozrywki MBUX dla pasażerów tylnych siedzeń. Ten ostatni składa się z dwóch zintegrowanych ekranów dotykowych o przekątnej 11,6”. Dzięki połączeniu z systemem multimedialnym MBUX pasażerowie z tyłu mogą m.in. oglądać filmy, surfować po internecie i uzyskać dostęp do informacji na temat podróży. W razie potrzeby treści z wyświetlaczy w drugim rzędzie siedzeń można przenieść na centralny ekran z przodu, a także odtwarzać tam własne multimedia za pośrednictwem różnych interfejsów.

Czytaj też:
Auto za milion. Mercedes-Maybach EQS SUV już w sprzedaży w Polsce
Czytaj też:
Nowy Mercedes-AMG GT 43 Coupé. Bestia raczej spokojniejsza

Galeria:
Mercedes-Benz Klasy G
Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz