Przedsiębiorcy na wiosennych zakupach. Dostawczaki idą jak świeże bułeczki

Przedsiębiorcy na wiosennych zakupach. Dostawczaki idą jak świeże bułeczki

Toyota Proace City
Toyota Proace CityŹródło:Toyota
Kolejny miesiąc na rynku samochodów dostawczych w Polsce można uznać za bardzo udany. Sprzedaż wzrosła względem lutego, ale też marca ubiegłego roku.

Jak donosi prowadzący bieżące statystyki Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, rynek dostawczaków ma się doskonale i coraz lepiej, z miesiąca na miesiąc.

Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 6 293 samochody dostawcze, o 7,2 proc. więcej niż rok wcześniej i o 21,14 proc. więcej niż w lutym 2024 r. W 2024 roku zarejestrowano już 16 125 aut dostawczych, o 1,9 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Siedem z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2024 roku w porównaniu do 2023 roku, w tym najbardziej Suzuki, o 72,88 proc. Największy spadek zanotował Peugeot – o 39,92 proc.

Renault na czele rankingu popularności

Tytuł lidera rynku w 2024 roku dzierży Renault. Klienci kupili i zarejestrowali dotąd 3 090 aut tej marki, o 13,49 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2023 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 19,16 proc. Na pozycji wicelidera znalazł się Fiat, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 2 462 sztuki, o 11,55 proc. więcej niż w 2023 r. Udział marki w rynku wyniósł 15,27 proc. Na trzecim miejscu jest Ford. W 2024 r. klienci tego producenta zarejestrowali 2 162 pojazdy dostawcze, o 0,55 proc. mniej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 13,41 proc.

Spory wzrost dostawczaków Toyoty

Na czwartej pozycji znalazła się Toyota, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 1 931 sztuk, o 38,03 proc. więcej niż w 2023 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,98 proc. Na piątej pozycji uplasował się Mercedes-Benz. W 2024 r. zarejestrowano 1 443 auta dostawcze tej marki, o 5,10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku. Udział marki wyniósł 8,95 proc.

Pierwsza piątka modeli

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2024 r. jest Renault Master (-24,12 proc. rok do roku). Na drugiej pozycji uplasował się Fiat Ducato (37,74 proc. rok do roku), na trzeciej Iveco Daily (+3,45 proc. rok do roku), a na czwartej Mercedes-Benz Sprinter (+15,39 proc. rok do roku). Pierwszą piątkę zamyka Ford Transit (+3,71 proc. rok do roku).

Czytaj też:
Wiosenna warsztatowa oferta dla posiadaczy Fordów. Po zimie w promocji
Czytaj też:
Gwiazdki dla rozbitych dostawczaków Volkswagena. Systemy się przydały
Czytaj też:
Renault i Volvo będą wspólnie produkować elektryczne dostawczaki

Opracował:
Źródło: IBRM Samar