BMW X2 drugiej generacji jest z zewnątrz zdecydowanie sportowe i bardzo nowoczesne. Zwiększone wymiary w stosunku do poprzednika i mocna sylwetka coupé wyraźnie pokazują postęp. Nowoczesny charakter widać również w elektrycznym wariancie BMW iX2. W obu wersjach auta – spalinowej i elektrycznej – zastosowano mnóstwo nowych systemów automatyzacji jazdy i parkowania oraz nowych usług cyfrowych.
W marcu 2024 r. na rynek weszło elektryczne BMW iX2 xDrive30 i usportowiony model BMW X2 M35i xDrive oraz. Do tego dwa słabsze modele, benzynowy i wysokoprężny. Latem 2024 roku pojawi się drugi w pełni elektryczny wariant oraz kolejny model z silnikiem diesla.
Wygląd zewnętrzny
Nowe BMW X2 wyraźnie odróżnia się od kompaktowego BMW X1. Przede wszystkim dzięki sylwetce coupé. Charakterystyczne są dynamicznie rozciągnięte linie i mocno wyprofilowane powierzchnie. Długość nowego BMW X2 wzrosła w stosunku do poprzedniego modelu o 194 mm do 4554 mm, szerokość o 21 mm do 1845 mm i wysokość o 64 mm do 1590 mm. Większy rozstaw osi i kół zwiększa zarówno komfort podróżowania na pięciu siedzeniach, jak i pojemność bagażnika. W zależności od wariantu pojemność bagażnika wynosi od 560 do 1470 l. W BMW iX2 jest to od 525 do 1400 l.
Charakterystyczny dla tego modelu jest pionowy przód. Wyróżnia się reflektorami diodowymi i niemal sześciokątną atrapą chłodnicy BMW, która po raz pierwszy w segmencie kompaktowym premium może być wyposażona w opcjonalne oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow. W wyposażeniu dodatkowym dostępne są też adaptacyjne reflektory diodowe z nieoślepiającymi matrycowymi światłami drogowymi.
Linia dachu płynnie przechodząca w tył tworzy płaską sylwetkę w stylu coupé i typowe proporcje BMW. W widoku z tyłu uwagę zwracają szerokie nadkola i atletyczna sekcja barkowa. Sportowy charakter dodatkowo podkreślają poziome kontury tylnych lamp, spojler w stylu lotki i tylny zderzak.
Cechy stylistyczne charakterystyczne dla M, w tym dwie pary końcówek rur wydechowych w tylnym zderzaku nadają BMW X2 M35i xDrive bardziej dynamiczny wygląd. We wszystkich innych wariantach modelu, w tym w nowym BMW iX2, oferowany jest pakiet sportowy M obejmujący również aerodynamiczne detale zewnętrzne. Inną oferowaną opcją jest pakiet sportowy M Pro, który obejmuje rozszerzony zakres błyszczących elementów M Shadow Line, lampy M Shadow Line, tylny spojler M i sportowy układ hamulcowy M z czerwonymi zaciskami hamulcowymi.
Lakier w nowym BMW X2 oferowany jest w dwóch niemetalizowanych kolorach i jedenastu metalizowanych, w tym w nowym metalizowanym kolorze ognistej czerwieni. Ponadto oferowane są dwa „mroźne” lakiery BMW Individual, a także szeroka gama lakierów specjalnych BMW Individual.
Sportowa atmosfera we wnętrzu
We wnętrzu znajduje się płaska deska rozdzielcza z zakrzywionym wyświetlaczem BMW i podłokietnikiem z panelem obsługi, który wydaje się unosić w powietrzu. Przednia konsola środkowa ma dwa uchwyty na napoje i oświetloną półkę na smartfon z ładowaniem bezprzewodowym.
Nowe fotele są również oferowane w perforowanej skórze Veganza i Vernasca z pikowaniem, jako alternatywa dla standardowej tapicerki materiałowej. Oprócz tego opcjonalnie oferowane są fotele sportowe z elektryczną regulacją i funkcją pamięci oraz podparciem lędźwiowym i funkcją masażu. Poprawiono również ochronę pasażerów. Standardowe wyposażenie obejmuje teraz interakcyjną poduszkę powietrzną między fotelami przednimi.
Rozszerzone wyposażenie standardowe
Wyposażenie standardowe nowego BMW X2 obejmuje dwustrefową klimatyzację automatyczną, system nawigacji BMW Maps i skórzaną kierownicę sportową, a ponadto automatyczną obsługę klapy tylnej, cztery porty USB-C i po jednym gnieździe 12 V na konsoli środkowej i w bagażniku. W porównaniu z poprzednim modelem znacznie rozszerzony został również zakres systemów wspomagających kierowcę i usług cyfrowych.
Jest nowa struktura pakietów wyposażenia. Bardziej widoczny charakter premium to zasługa opcjonalnego pakietu lusterek, ogrzewania kierownicy, oświetlenia ambientowego, szklanego dachu panoramicznego i systemu audio marki Harman Kardon. Najciekawszym elementem tej oferty jest szklany dach panoramiczny, którego ciemna szklana powierzchnia bezpośrednio styka się z przednią szybą i bocznymi ramami dachu i bez żadnych dodatkowych elementów. Opcjonalnie oferowany jest elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy.
BMW iX2
Od razu w momencie premiery w ofercie pojawia się w pełni elektryczny wariant – BMW iX2 xDrive30. Jego dwie zintegrowane jednostki napędowe umieszczone na przedniej i tylnej osi generują razem moc systemową, która wraz z chwilową funkcją boost wynosi 230 kW (313 KM), a także systemowy moment obrotowy 494 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 5,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Użytkowa pojemność energetyczna akumulatora wysokonapięciowego w połączeniu z napędem umożliwia zasięg od 417 do 449 km według WLTP.
Model usportowiony BMW X2 M35i xDrive
Wersja usportowiona dostępna od razu po wprowadzeniu na rynek auta to nowe BMW X2 M35i xDrive. Ma typowe dla M cechy stylistyczne i dotyczące prowadzenia. Auto napędza czterocylindrowa jednostka o pojemności 2,0 l i maksymalnej mocy 221 kW (300 KM) w Europie (317 KM w USA i na innych rynkach).
Nowe BMW X2 M35i xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s. Specjalne zestrojenie układu jezdnego M oraz inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive zapewniają charakteryczne właściwości jezdne. Standardowy jest adaptacyjny układ jezdny M. Opcjonalnie oferowany jest układ hamulcowy M z pływającymi tarczami.
Silniki benzynowe i wysokoprężne
BMW X2 sDrive20i napędza trzycylindrowy silnik benzynowy z najnowszej generacji modułowej silników Efficient Dynamic. Wraz z 48-woltowym układem mild hybrid jednostka o pojemności 1,5 l mobilizuje maksymalną moc 125 kW (170 KM), generowaną wspólnie przez silnik spalinowy o mocy do 156 KM i zintegrowany silnik elektryczny o mocy do 19 KM.
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny w nowym BMW X2 sDrive18d przeszedł gruntowną modernizację i jego moc wynosi 110 kW (150 KM). Wszystkie silniki spalinowe dostępne w nowym BMW X2 są oferowane standardowo z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią Steptronic.
Nowe BMW iX2 xDrive30 wyposażone jest standardowo w 17-calowe aerodynamiczne obręcze kół ze stopów lekkich. Modele BMW X2 sDrive20i oraz BMW X2 sDrive18d mają 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, a nowe BMW X2 M35i 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich. Opcjonalnie oferowane są jeszcze inne obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach od 18 do 21 cali.
Systemy wspomagające kierowcę
Standardowe i opcjonalne systemy wspomagające kierowcę do zautomatyzowanej jazdy i parkowania dostępne w nowym BMW X2 zwiększają komfort i bezpieczeństwo. Standardowe wyposażenie obejmuje najnowszą wersję ostrzegania przed kolizją czołową, regulator prędkości z funkcją hamowania, wskazanie ograniczeń prędkości Speed Limit Info oraz ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu z naprowadzaniem na pas. W standardzie jest również asystent parkowania obejmujący kamerę cofania i asystenta cofania.
Opcjonalnie dostępne są m.in: asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, aktywne prowadzenie do celu, ostrzeganie przy wysiadaniu, wyświetlacz BMW Head-Up, Surround View, zdalny widok 3D, rejestrator jazdy BMW i zdalny rejestrator kradzieży.
Bazujący na chmurze system nawigacyjny BMW Maps można uzupełnić o funkcję Augmented View. Nowe BMW X2 ma w ofercie również kartę Personal eSIM przystosowaną do standardu telefonii komórkowej 5G, funkcję BMW Digital Key, profil BMW ID oraz standardową integrację smartfonów z Apple CarPlay i Android Auto.
Ceny nowego BMW X2 zaczynają się od 195 tys. zł.
Czytaj też:
Światowy Samochód Roku 2024 wybrany. Nagroda znów dla KoreańczykówCzytaj też:
Im większa moc auta, tym większe ryzyko wypadków. Statystyki nie kłamią
BMW X2/iX2