Volkswagen postanowił uczcić 50 rocznicę uruchomienia produkcji modelu Golf nie tylko wprowadzając do sprzedaży odsłonę swojego bestsellera po faceliftingu, lecz także oferując go w specjalnej odmianie Edition 50.
Oparty na wersji Style
Golf Edition 50 wyróżnia się standardowymi m.in. 18-calowymi felgami aluminiowymi Leeds, przyciemnianymi tylnymi szybami, czarną podsufitką, nakładkami na pedały ze szczotkowanej stali oraz znaczkiem „50” na słupkach B, kierownicy i progach.
Cena tej odmiany zaczyna się od 135 590 zł – to o 1500 zł drożej od wersji Style. Volkswagena Golfa Edition 50 można zamawiać u dilerów Volkswagena od 10 kwietnia 2024 roku. Początkowo będą dostępne dwie wersje silnikowe – 1.5 TSI 150 KM i 1.5 eTSI mHEV (miękka hybryda) o identycznej mocy. Później dołączą do nich także wersje 1.5 TSI eHybrid o mocy 204 KM i 2.0 TDI o mocy 150 KM.
Jubileuszowe wnętrze
We wnętrzu edition 50 można odnaleźć takie detale, jak czarna podsufitka, system nawigacji satelitarnej, logo Edition 50 na listwach progowych przednich drzwi i kierownicy i nakładki na pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Ponadto do standardu należy system infotainment Discover z funkcją nawigacji, bezkluczykowy system dostępu do auta i uruchamiania silnika Keyless-Entry, asystent głosowy IDA, wybór profilu jazdy, pakiet Lights&Vision z Light Assist i alarm. Dopłaty nie wymaga także lakier metalizowany.
Różne wersje silnikowe
Specjalny model Golfa będzie dostępny w różnych wersjach silnikowych. Gama zaczyna się od Golfa Edition 50 1.5 TSI o mocy 150 KM z manualną skrzynią biegów w cenie 135 590 zł. Na liście opcji znajdą się m.in. panoramiczny dach, matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT i wyświetlacz head-up. Do wyboru, poza jednostką 1.5 TSI o mocy 150 KM połączoną z manualną skrzynią biegów jest także miękka hybryda 1.5 eTSI mHEV – w niej standardem jest automatyczna skrzynia DSG. Golf Edition 50 w takiej konfiguracji kosztuje 145 890 zł. Nieco później w jubileuszowej wersji będą dostępne także: Golf z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM, a także hybryda plug-in – 1.5 TSI eHybrid o mocy 204 KM.
Czytaj też:
Poznański Volkswagen z nowym rekordem. To doskonały prognostykCzytaj też:
Pierwsza jazda ID.7. To flagowy elektryk Volkswagena