Najbardziej oczekiwany SUV roku? Oto zupełnie nowa Alfa Romeo Milano

Najbardziej oczekiwany SUV roku? Oto zupełnie nowa Alfa Romeo Milano

Nowa Alfa Romeo Milano
Nowa Alfa Romeo Milano Źródło:Stellantis
Mediolan. Tak nazywa się nowa Alfa Romeo, SUV mniejszy od Stelvio. Jeśli chodzi o nazwę, to Włosi poszli drogą Polaków, którzy kiedyś nazywali swoje auta Warszawa albo Nysa, a więc od nazw miejscowości. Jaka jest Alfa Romeo Milano?

Sportowy charakter, kompaktowe wymiary i włoski styl. Taki to samochód. Marka Alfa Romeo pokazała międzynarodowej prasie nowy model Milano, a jakże, właśnie w Mediolanie, w historycznej siedzibie Automobile Club Milano.

Podczas prezentacji z jednej strony pokazano nowy język projektowania marki Alfy Romeo, z drugiej zaś oddano hołd miastu. Nie zabrakło też aspektu praktycznego, już wkrótce będzie można składać zamówienia na Milano w premierowej wersji „Speciale”.

Nowa Alfa Romeo Milano

W segmencie obfitującym w sportowe wersje wywodzące się z modeli ogólnych, Milano jest proponowana jako modny model, łączący styl z najbardziej zaawansowaną technologią w zakresie komfortu, łączności i dynamiki jazdy. Ale jest i praktycznie: auto ma najbardziej pojemny bagażnik wśród konkurentów klasy premium (400 l).

Hybryda i elektryk

Nowa Alfa Romeo Milano

Milano jest dostępna w konfiguracji „Ibrida”, jako pierwsza w segmencie, która oferuje także wariant napędu na wszystkie koła Q4 z automatycznym zarządzaniem napędem tylnej osi oraz w wersji „Eletricca” w dwóch poziomach mocy: 156 KM z zasięgiem wynoszącym do 410 km, a także bardziej sportowym Veloce o mocy 240 KM.

Nowa Alfa Milano to samochód o długości nieco ponad 4 metry, o nowoczesnym sportowym charakterze. Bazuje na równowadze między funkcjonalnością i dziedzictwem włoskiego stylu w dziedzinie motoryzacji. Nowa Milano ma kompaktowe wymiary – długość 4,17 m, szerokość 1,78 m i wysokość 1,5 m.

Nowa Alfa Romeo Milano

W środku nad kierownicą odnajdziemy w pełni cyfrowy wyświetlacz TFT o przekątnej 10,25 cala, umożliwiający dostęp do danych samochodu i ustawień jazdy. W desce rozdzielczej wbudowany jest zwrócony w stronę kierowcy ekran dotykowy. Opracowany system jest oparty na widżetach, elementach graficznych zaprojektowanych do intuicyjnej obsługi wszystkich funkcji z możliwością dostosowywania do indywidualnych potrzeb poprzez funkcję „drag and drop”.

Zawieszenie i sportowe elementy

Nowa Alfa Romeo Milano

Jeśli chodzi o dynamikę jazdy, to zespół, który koordynował prace nad nią, to ten sam zespół, który zaprojektował Giulię GTA w centrum testowym Balocco. W wersji Veloce nowa Alfa ma najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie (14,6), który został specjalnie skalibrowany pod kątem precyzji działania. Sportowe zawieszenie zostało obniżone o 25 mm; przednie i tylne stabilizatory są sportowe, gwarantując tym samym dużą przyczepność kół podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Układ hamulcowy wyposażony jest w przednie tarcze o średnicy ponad 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi, a mechanizm różnicowy Torsen zapewnia najlepszą możliwą przyczepność. Wysokiej jakości 20-calowe felgi aluminiowe wraz z oponami są również przeznaczone do pojazdów elektrycznych.

Alfa Romeo Milano może być również wyposażona w system Alfa D.N.A.. Tryb „Dynamic”, dzięki specjalnej kalibracji układu kierowniczego i pedału przyspieszenia, oferuje najwyższe osiągi i przyjemność z jazdy. Zachowując równowagę między osiągami i komfortem, tryb „Natural” przeznaczony jest do codziennego użytku, zaś „Advanced Efficiency” jest skalibrowany pod kątem maksymalnej efektywności energetycznej poprzez zmniejszenie zużycia energii. Wreszcie, dostępny tylko w wersji hybrydowej Q4, czwarty tryb znany jako Q4, przeznaczony jest do jazdy w warunkach niskiej przyczepności.

Wersja elektryczna

Nowa Alfa Romeo Milano

Alfa Romeo w elektrycznej wersji Milano wybrała źródło zasilania nowej generacji, łączące silnik elektryczny („hybrydowy silnik synchroniczny”) i nowy akumulator. Dostępny jest w dwóch wersjach mocy – 156 lub 240 KM. Akumulator ma pojemność 54 kWh. W wersji o mocy 156 KM akumulator litowo-jonowy zapewnia zasięg 410 km w cyklu WLTP lub 590 km w cyklu miejskim. Ładowanie nowej Alfy Alfa Romeo Milano na stałoprądowych stacjach szybkiego ładowania z mocą 100 kW od 10 do 80 proc. zajmuje mniej niż 30 minut.

Wersja hybrydowa

Nowa Alfa Romeo Milano

Alfa Romeo Milano Ibrida wykorzystuje 48-woltowy silnik hybrydowy VGT (Variable-Geometry Turbo) o mocy 136 KM. Silnik spalinowy oparty jest na 3-cylindrowym silniku o pojemności 1,2 litra pracującym w cyklu Millera, zestawionym z turbosprężarką o zmiennej geometrii i łańcuchem rozrządu. Układ elektryczny składa się z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego i 21-kW silnika elektrycznego, który jest zintegrowany z dwusprzęgłową 6-biegową skrzynią biegów.

Alfa Romeo Milano Ibrida oferuje jazdę po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez ponad 50 proc. czasu. Gwarantuje jazdę w trybie elektrycznym nie tylko podczas manewrów parkowania lub przy niskich prędkościach podczas jazdy w mieście, ale także poza nim przy małym obciążeniu pojazdu i przy prędkości do 150 km/h.

Czytaj też:
Alfa Romeo „zaliczyła rok” na piątkę. Ma największy skok wśród marek premium
Czytaj też:
Będzie nowa miejska Alfa Romeo. Poznaliśmy szczegóły auta z Tychów

Galeria:
Alfa Romeo Milano
Opracował:
Źródło: Stellantis