Poszczególne dane z raportu wskazują, że Alfa Romeo może zaliczyć 2023 rok do jednych z najbardziej udanych lat w swojej działalności. Tylko w Europie sprzedaż marki wzrosła o 46 proc. Region Bliskiego Wschodu i Afryki może pochwalić się 74 proc. wzrostem, a region Indii, Azji i Pacyfiku – 7 proc. W Stanach Zjednoczonych w 2023 roku Alfa Romeo zajęła 1 miejsce wśród marek premium i 3 miejsce w branży ogółem w najnowszym badaniu J.D Power 2023 Initial Quality Study (IQS).
– Fakt, że jesteśmy najszybciej rozwijającą się marką premium wśród najlepszych globalnych konkurentów napawa nas dumą i jest wynikiem jasnej i stabilnej strategii. Jest to potwierdzenie, że szybko wdrażamy długoterminowy plan opracowany i ogłoszony w 2021 roku: jeden nowy produkt co roku – skomentował dane Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny marki Alfa Romeo.
Największy wzrost w segmencie premium
Wyniki handlowe osiągnięte przez Alfa Romeo w 2023 roku plasują markę na szczycie segmentu premium. W globalnym rankingu 15 marek premium (z wyłączeniem segmentu w 100 proc. elektryków), Alfa Romeo odnotowała największy wzrost w ujęciu rok do roku.
W skali globalnej, w 2023 roku sprzedaż wzrosła o 30 proc., przy dużym wzroście w Europie wynoszącym 46 proc. Wyniki regionu napędzały Włochy (+73 proc.), Niemcy (+71 proc.), Belgia (+62 proc.), Francja (+20 proc.), Holandia (+78 proc.) i Szwajcaria (+20 proc.).
Celem jest podbój Ameryki
W Ameryce Północnej dobrze został przyjęty wrześniowy debiut Tonale. Według Alfy Romeo Ameryka jest kontynentem o ogromnym potencjale i na nim skupią się działania marki. Alfa Romeo zaczęła ofensywę od wysokiej pozycji w konsumenckim badaniu J.D. Power, istotnym dla wielu amerykańskich kupujących. Alfa Romeo w 2023 roku wspięła się w rankingu o 24 pozycje.
Czytaj też:
Będzie nowa miejska Alfa Romeo. Poznaliśmy szczegóły auta z TychówCzytaj też:
Polacy kupują coraz droższe samochody. To już 1/4 rynku