10 tys. euro. O tyle taniej Alfę Romeo zbudują w Tychach, niż we Włoszech

10 tys. euro. O tyle taniej Alfę Romeo zbudują w Tychach, niż we Włoszech

Nowa Alfa Romeo Milano
Nowa Alfa Romeo Milano Źródło: Stellantis
Alfa Romeo Milano zadebiutowała na rynku. Prezes Stellantisa Carlos Tavares, znany z kontrowersyjnych i bezpośrednich wypowiedzi, zdradził, że gdyby wóz powstawał we Włoszech, byłby o 10 tys. zł droższy, a przez to straciłby szansę na dobrą sprzedaż.

Alfa Romeo Milano to mniejszy od Stelvio SUV Alfy Romeo. Należy do popularnego segmentu miejskich crossoverów. Właśnie został zaprezentowany. Na rynku pojawi się jako hybryda i pełny elektryk, pierwszy w historii włoskiej marki.

Pierwsza Alfa Romeo poza Włochami

W przeciwieństwie do innych aut modeli marki, Alfa Romeo Milano będzie montowana w Tychach, a nie we Włoszech, jak wszystkie inne modele marki w jej historii sięgającej 1910 roku. Na temat decyzji o miejscu produkcji wypowiedział się Carlos Tavares, prezes Stellantisa, do którego należy Alfa Romeo (oraz wiele innych marek, w tym Opel, Citroen, Peugeot, Fiat, Dodge, Chrysler, Maserati, DS).

Ostra odpowiedź

Galeria:
Alfa Romeo Milano

Automotive News Europe pisze, że Carlos Tavares, dyrektor generalny koncernu Stellantis, podczas prezentacji modelu Alfa Romeo Milano, stwierdził, że budowa tego małego SUV-a w Polsce, a nie we Włoszech, obniży jego cenę o 10 tys. euro. – Gdyby Milano był produkowany we Włoszech, jego cena zaczynałaby się od około 40 tys. euro, zamiast 30 tys. euro, co ograniczałoby jego potencjał na rynku – powiedział Tavares podczas dyskusji przy okrągłym stole w Mediolanie podczas premiery nowego modelu.

Milano będzie budowana w Tychach, obok dwóch siostrzanych modeli (niemal identycznych technicznie): Fiata 600 i Jeepa Avengera. Automotive News Europe dodaje, że temat miejsca montowania tych wszystkich aut jest kontrowersyjny. Carlos Tavares starł się niedawno z włoskim rządem i tamtejszymi związkami zawodowymi w sprawie dotacji do pojazdów elektrycznych i wielkości produkcji koncernu Stellantis we Włoszech.

Dwie wersje Milano

Milano będzie dostępna w konfiguracji „Ibrida”, jako pierwsza w segmencie, która oferuje także wariant napędu na wszystkie koła Q4 z automatycznym zarządzaniem napędem tylnej osi oraz w wersji „Eletricca” w dwóch poziomach mocy: 156 KM z zasięgiem wynoszącym do 410 km, a także bardziej sportowym Veloce o mocy 240 KM. Akumulator ma pojemność 54 kWh. Ładowanie nowej Alfy Alfa Romeo Milano na stałoprądowych stacjach szybkiego ładowania z mocą 100 kW od 10 do 80 proc. zajmuje mniej niż 30 minut.

Czytaj też:
Najbardziej oczekiwany SUV roku? Oto zupełnie nowa Alfa Romeo Milano
Czytaj też:
Niespodziewane wieści z Włoch. Lavarini może stracić pracę na rzecz trenera Tauron Ligi

Opracował:
Źródło: Automotive News Europe