Alfa Romeo Milano to mniejszy od Stelvio SUV Alfy Romeo. Należy do popularnego segmentu miejskich crossoverów. Właśnie został zaprezentowany. Na rynku pojawi się jako hybryda i pełny elektryk, pierwszy w historii włoskiej marki.
Pierwsza Alfa Romeo poza Włochami
W przeciwieństwie do innych aut modeli marki, Alfa Romeo Milano będzie montowana w Tychach, a nie we Włoszech, jak wszystkie inne modele marki w jej historii sięgającej 1910 roku. Na temat decyzji o miejscu produkcji wypowiedział się Carlos Tavares, prezes Stellantisa, do którego należy Alfa Romeo (oraz wiele innych marek, w tym Opel, Citroen, Peugeot, Fiat, Dodge, Chrysler, Maserati, DS).
Ostra odpowiedź
Galeria:
Alfa Romeo Milano
Automotive News Europe pisze, że Carlos Tavares, dyrektor generalny koncernu Stellantis, podczas prezentacji modelu Alfa Romeo Milano, stwierdził, że budowa tego małego SUV-a w Polsce, a nie we Włoszech, obniży jego cenę o 10 tys. euro. – Gdyby Milano był produkowany we Włoszech, jego cena zaczynałaby się od około 40 tys. euro, zamiast 30 tys. euro, co ograniczałoby jego potencjał na rynku – powiedział Tavares podczas dyskusji przy okrągłym stole w Mediolanie podczas premiery nowego modelu.
Milano będzie budowana w Tychach, obok dwóch siostrzanych modeli (niemal identycznych technicznie): Fiata 600 i Jeepa Avengera. Automotive News Europe dodaje, że temat miejsca montowania tych wszystkich aut jest kontrowersyjny. Carlos Tavares starł się niedawno z włoskim rządem i tamtejszymi związkami zawodowymi w sprawie dotacji do pojazdów elektrycznych i wielkości produkcji koncernu Stellantis we Włoszech.
Dwie wersje Milano
Milano będzie dostępna w konfiguracji „Ibrida”, jako pierwsza w segmencie, która oferuje także wariant napędu na wszystkie koła Q4 z automatycznym zarządzaniem napędem tylnej osi oraz w wersji „Eletricca” w dwóch poziomach mocy: 156 KM z zasięgiem wynoszącym do 410 km, a także bardziej sportowym Veloce o mocy 240 KM. Akumulator ma pojemność 54 kWh. Ładowanie nowej Alfy Alfa Romeo Milano na stałoprądowych stacjach szybkiego ładowania z mocą 100 kW od 10 do 80 proc. zajmuje mniej niż 30 minut.
Czytaj też:
Najbardziej oczekiwany SUV roku? Oto zupełnie nowa Alfa Romeo MilanoCzytaj też:
Niespodziewane wieści z Włoch. Lavarini może stracić pracę na rzecz trenera Tauron Ligi