Rodzinny albo roboczy. Nowy Ford Tourneo Courier z polską ofertą cenową

Rodzinny albo roboczy. Nowy Ford Tourneo Courier z polską ofertą cenową

Nowy Ford Tourneo Courier
Nowy Ford Tourneo Courier Źródło:Ford Pro
Nowy Ford Tourneo Courier jest już dostępny w Polsce. Importer rozpoczął przyjmowanie zamówień na zupełnie nowy model, który ma radykalnie odmieniony design.

Ford Tourneo Courier to wóz wielozadaniowy. Roboczy lub rodzinny, w zależności od życzenia. Ma o 44 proc. większą przestrzeń bagażową od poprzednika, a także nowoczesny system multimedialny SYNC 4. Model ma też charakterystyczną sylwetkę nawiązującą do segmentu SUV-ów.

Długość pojazdu wynosi 4 337 mm (4 343 w wersji Active), szerokość bez lusterek 1 800 mm (1 813 mm w Active), wysokość 1 817 mm (1 836 mm w Active), a rozstaw osi 2 692 mm. Objętość przestrzeni ładunkowej w wersji 5-osobowej wynosi 1,3 m3, a w wersji 2-osobowej 2,4 m3.

Trzy wersje wyposażenia

Nowy Tourneo Courier z napędem na przednie koła jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia oraz dwóch rodzajach przekładni. Podstawą zawsze jest silnik 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM, a klienci mogą wybierać pomiędzy 6-stopniową manualną skrzynią biegów albo 7-biegową automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Każdy Tourneo Courier zawiera w standardzie cyfrowy zestaw wskaźników, bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości i zestaw systemów asystujących kierowcy. Wśród nich są m.in. system kontroli pasa ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist.

Standardem są także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony materiałem Sensico, tylne czujniki parkowania oraz odsuwane drzwi boczne po obu stronach. Ceny wersji wyposażenia Trend rozpoczynają się od 99 876 zł brutto.

Wersja podstawowa Limited

Wersja wyposażenia Limited w standardzie zawiera automatyczną klimatyzację EATC, automatyczne wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu, koło kierownicy wykończone materiałem Sensico, przednie i tylne czujniki parkowania i kamerę cofania. Jej ceny rozpoczynają się od 107 994 zł.

Active z lepszym wyposażeniem

W najlepiej wyposażonej wersji Active, standardem jest dodatkowo system nawigacji satelitarnej, adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola w lusterkach, funkcja automatycznego hamowania podczas cofania i elektrycznie składane lusterka. Ceny Tourneo Couriera Active rozpoczynają się od 114 513 zł. W każdej wersji wyposażenia, cena wariantu z automatyczną skrzynią biegów jest o 7 380 zł wyższa od tej z manualną przekładnią.

Standardem dla wersji wyposażenia Trend są 15-calowe stalowe obręcze, dla Limited 16” obręcze z lekkiego stopu, a dla wersji Active 17-calowe obręcze z lekkiego stopu. Opcjonalnie dostępne są m.in. podgrzewane przednie fotele i podgrzewana przednia szyba Quickclear.

Wkrótce gama modeli poszerzy się także o w pełni elektrycznego E-Tourneo Couriera. To jeden z dziewięciu pojazdów elektrycznych, które Ford chce wprowadzić na europejski rynek do 2024 roku.

Czytaj też:
Bardziej funkcjonalne i komfortowe. Nowe średnie i duże dostawczaki Mercedesa-Benza
Czytaj też:
Trzech biznesowych gigantów będzie produkować dostawczaki nowej ery

Galeria:
Nowy Ford Tourneo Courier
Opracował:
Źródło: Ford Pro