Bardziej funkcjonalne i komfortowe. Nowe średnie i duże dostawczaki Mercedesa-Benza

Bardziej funkcjonalne i komfortowe. Nowe średnie i duże dostawczaki Mercedesa-Benza

Dostawcze samochody Mercedesa-Benza
Dostawcze samochody Mercedesa-Benza Źródło:Mercedes-Benz
Nowe Vito, eVito, Sprinter i eSprinter są bardziej komfortowe, bezpieczne i funkcjonalne. Poprawiono im wyposażenie, a wybór napędu pozwala na dostosowanie aut do własnych potrzeb.

Mercedes-Benz Vans oferuje nową gamę samochodów w pełni elektrycznych i konwencjonalnych w segmencie małych, średnich i dużych vanów. Wprowadzenie modułowej architektury Van Electric Architecture (VAN.EA) od 2026 r. oznacza stopniowe przejście do skoncentrowanej strategii premium dla komercyjnych pojazdów dostawczych. Nowe Vito, eVito, Sprinter i eSprinter stanowią punkt pośredni na tej drodze. Oferują większy komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność.

Nowe Vito i eVito – na wyższym poziomie

Vito to wszechstronny średniej wielkości samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,2 tony. Jest dostępny jako Furgon, Mixto i Tourer. Jako jedyny model w swojej klasie oferowany jest w trzech długościach, z dwoma rozstawami osi i dwoma układami napędowymi. Dostępne są również trzy linie wyposażenia.

Nadaje się dla wielu branż – od przedstawicieli handlowych po serwisantów i usługodawców, a także operatorów flot, oferujących lokalny transport publiczny, techników i producentów pojazdów specjalnych do transportu żywności lub dla ratownictwa medycznego. Elektryczny wariant eVito stał się alternatywą jako pojazd lokalnie bezemisyjny. Jest dostępny w dwóch długościach nadwozia jako Furgon i jako Tourer do komercyjnego przewozu pasażerów.

Zarówno nowy Vito, jak i nowy eVito zostały w znacznym stopniu udoskonalone, szczególnie pod względem łączności. Po raz pierwszy wyposażono je w system multimedialny MBUX.

Dostawcze samochody Mercedesa-Benza

Nowe samochody dostawcze średniej wielkości zyskały nowoczesny design nadwozia i wnętrza, nowe i rozszerzone systemy wspomagania oraz funkcje zapewniające komfort, takie jak elektryczna klapa tylna Easy-Pack (w wersji Tourer), reflektory Multibeam LED i nowa konsola środkowa, które są teraz częścią portfolio produktu.

Standardowe wyposażenie nowych średnich pojazdów dostawczych Mercedesa-Benza zostało unowocześnione, a warianty zasięgu zostały dokładniej dostosowane do wymagań klienta. Nowości pojawiają się także po stronie napędu: w ciągu roku do gamy napędów konwencjonalnych dodany zostanie silnik benzynowy wykorzystujący technologię miękkiej hybrydy. Z kolei w eVito zoptymalizowano między innymi system zarządzania temperaturą.

Nowy Sprinter i eSprinter – bardziej wydajny i z większą ładownością

Sprinter jest flagowym modelem gamy z udziałem w sprzedaży wynoszącym około 50 procent. Oferuje maksymalną dopuszczalną masę całkowitą do 5,5 tony. W swojej podstawowej wersji Sprinter występuje jako Furgon, pojazd z platformą, podwozie i Tourer, w trzech długościach, z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła. Jest również dostępny jako jednostka napędowa do konwersji lub zabudowy, na przykład jako kamper. Duży van oferuje wiele wariantów i stanowi podstawę dla różnych rozwiązań w zakresie zabudów i konwersji. Około 75 procent wszystkich wyprodukowanych Sprinterów jest modyfikowanych w tym zakresie.

Nowy Sprinter oferuje więcej bezpieczeństwa, komfortu i łączności cyfrowej. Posiada rozbudowane i dodatkowe systemy wspomagania jazdy, takie jak asystent ruszania i Sideguard Assist. W standardzie wyposażony jest także w system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) z inteligentnym asystentem głosowym.

Druga generacja elektrycznej wersji Sprintera opiera się na nowej koncepcji modułowej z napędem na tylne koła. Nowy eSprinter umożliwia większą ładowność przy dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu do 4,25 tony i w szerszej gamie wariantów. Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma rodzajami i długościami nadwozia (podwozie dostępne pod koniec roku), trzema pojemnościami akumulatorów (56 kWh, 81 kWh i 113 kWh) oraz szczytową mocą silnika wynoszącą 100 kW lub 150 kW. W wersji z baterią 113 kWh jego zasięg wynosi do 478 kilometrów (WLTP).

Cennik nowych modeli Mercedesa-Benza

Ceny sprzedaży nowego Vito zaczynają się od 166 022 zł w wersji Furgon i 187 600 zł w wersji Tourer. Nowy eVito jest dostępny jako Furgon od 249 466 zł, a eVito Tourer od 296 030 zł. Ceny nowego Sprintera zaczynają się od 155 994 zł jako Furgon i 132 647 zł jako podwozie. Nowy eSprinter jest dostępny jako Furgon od 276 100 zł.

Czytaj też:
Facelifting flagowego elektryka Mercedesa. Aż trudno uwierzyć, że można coś było poprawić
Czytaj też:
Legenda wraca. Nowy Mercedes-Benz Klasy G

Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz Vans