Auto ma nową osłonę chłodnicy z chromowanymi wstawkami i pionowo umieszczoną gwiazdą i zwiększoną pojemność akumulatora. Wersje 4MATIC chwalą się teraz uciągiem przyczepy o masie do 1700 kg (od redakcji: kto wozi przyczepy EQS-em...). Z kolei topowa wersja ma jeszcze bogatsze wyposażenie, bo pojawiła się specjalna edycja Manufaktur Selection.
Niesamowity zasięg
Jak informuje producent ze Stuttgartu, w ramach bieżącego roku modelowego 2024, EQS otrzymał obszerny pakiet modyfikacji. Elektryczny flagowiec marki zapewnia do 82 km większy zasięg. Dzięki zwiększeniu pojemności akumulatora ze 108,4 do 118 kWh maksymalny zasięg wariantu EQS 450 4MATIC wzrósł z 717 do 799 km. Oznacza to wzrost o ponad 11 proc. W przypadku wariantu EQS 450+ zasięg przekracza nawet 800 km – wynosi od 683 do 822 km.
Co więcej, Mercedes-Benz zwiększył uciąg modeli EQS Limuzyna oraz EQE Limuzyna z napędem 4MATIC z 750 do 1700 kg. Oznacza to, że osiągają one poziom zbliżony do wariantów SUV – i mogą holować np. przyczepę dla koni.
Kolejne nowe rozwiązanie techniczne: z uwagi na duży udział rekuperacji w codziennej eksploatacji tarcze hamulcowe są używane rzadziej niż w modelach spalinowych. Teraz specjalna funkcja będzie dbać o konserwację układu hamulcowego poprzez okresowe automatyczne przykładanie klocków do tarcz.
Nowego EQS-a będzie można zamawiać od końca kwietnia 2024 r. Pomimo wzbogaconego wyposażenia standardowego bazowe ceny pozostają bez zmian. W tym samym terminie rozpocznie się sprzedaż EQS-a Limuzyna w ekskluzywnej edycji specjalnej Manufaktur Selection, o luksusowej specyfikacji.
Awangardowy design EQ: nowa osłona chłodnicy
Jedną z wizualnych wizytówek samochodów Mercedes-EQ jest osłona chłodnicy w kolorze głębokiej czerni (tzw. czarny panel), która łączy się z reflektorami. W udoskonalonym aucie projektanci wzbogacili pas przedni EQS-a: w linii Electric Art o nową osłonę chłodnicy z chromowanymi aplikacjami. Chromowane, zintegrowane listwy tworzą kontrast z czernią panelu środkowego pasa przedniego. Uzupełnia go pionowo umieszczona gwiazda Mercedesa na przedniej pokrywie – łącząc design EQ z symbolem Mercedes-Benz.
Wyższy poziom komfortu z tyłu
Z opcjonalnym pakietem Rear Comfort Plus z fotelami Executive udoskonalony EQS oferuje teraz specjalny, pochylony podnóżek dla osoby podróżującej po prawej stronie tylnego rzędu. Umieszczono go pomiędzy szynami przedniego siedzenia. Podnóżek odczuwalnie zwiększa komfort podróżowania, pozwalając pasażerowi ułożyć swoje stopy pod wygodnym kątem.
To niejedyne udogodnienie oferowane w ramach pakietu Rear Comfort Plus. Pozwala on też pochylić oparcie siedzenia przedniego pasażera, a tylne – regulować w zakresie do 38 stopni. Taka konfiguracja zapewnia dodatkową przestrzeń. Ponadto opcjonalne wyposażenie obejmuje ogrzewanie foteli Plus oraz ogrzewanie okolic karku i ramion z tyłu, a także pneumatyczną regulację głębokości siedziska. W oparciach przednich siedzeń znalazły się podświetlane elementy ozdobne.
Zwiększenie komfortu podróżujących z tyłu dotyczy również pakietu tylnych siedzeń, który od pewnego czasu należy do standardowej specyfikacji. Kąt ich oparcia można regulować za naciśnięciem przycisku w zakresie od 27 do 36 stopni. Indywidualny charakter foteli podkreśla warstwowe wzornictwo tapicerki. Kanapa zapewnia większą wygodę siedzenia – to zasługa dodatkowych 5 mm pianki w oparciu i oddzielonej od boczków tapicerki.
Automatyczna zmiana pasa ruchu
Auto dostało funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu (ALC). Dzięki niej Mercedes-Benz oferuje w Europie kolejne stadium rozwoju systemów wspomagających na poziomie autonomiczności 2 (SAE). Automatyczna zmiana pasa ruchu jest możliwa na drogach szybkiego ruchu z dwoma strukturalnie oddzielonymi pasami ruchu, na których obowiązuje ograniczenie prędkości do 140 km/h. W modelach EQS z roku modyfikacji 2024 funkcja ta jest instalowana fabrycznie.
Edycja specjalna: czarny lakier i biała skóra nappa
EQS Limuzyna jest oferowany w specjalnej edycji Manufaktur Selection, ze specjalnymi elementami wyposażenia. Ekskluzywne wydanie ma nadwozie polakierowane na kolor czerni obsydianu metalik; alternatywnie dostępne są odcienie Manufaktur biel opalitu oraz Manufaktur mango czerń nocy. Standardowa specyfikacja dla nadwozia Electric Art obejmuje stylizację AMG oraz nową osłonę chłodnicy z chromowanymi akcentami i pionowo umieszczoną gwiazdę na masce. Do wyposażenia należą też 21-calowe wieloramienne obręcze kół AMG.
Czytaj też:
Mercedes-Benz reanimował pierwszy w historii samochód produkowany seryjnieCzytaj też:
Legenda wraca. Nowy Mercedes-Benz Klasy GCzytaj też:
Auto za milion. Mercedes-Maybach EQS SUV już w sprzedaży w PolsceCzytaj też:
Nowy Mercedes-AMG GT 43 Coupé. Bestia raczej spokojniejsza
Mercedes-Benz EQS MY 2024