Zanim zaczną wygrywać Chińczycy, Toyota zdobywa Europę

Zanim zaczną wygrywać Chińczycy, Toyota zdobywa Europę

Toyota Yaris Hybrid 130 KM
Toyota Yaris Hybrid 130 KM Źródło:Toyota
Nie tylko w Polsce Toyota radzi sobie doskonale. Japończycy powoli zaczynają dominować na całym Starym Kontynencie, głównie ze swoimi hybrydami.

Toyota Motor Europe w pierwszym kwartale 2024 sprzedała w Europie 319 737 samochodów, co jest wynikiem o 10 proc. lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Koncern w Europie poprawił swój udział w rynku o 0,2 punktu proc. i wynosi on obecnie 7,3 proc., a Toyota jest już drugą (po Volkswagenie) najpopularniejszą marką samochodów osobowych.

Sprzedaż na początku 2024 roku napędzają zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa. Klienci kupili w pierwszym kwartale 229 742 samochody z bez- lub niskoemisyjnymi napędami, co jest 10-procentowym wzrostem rok do roku. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie samochody stanowią aż 75 proc. wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut wynosi 72 proc. sprzedaży TME.

Yaris Cross europejskim bestsellerem

Klienci marki Toyota w Europie kupili 300 577 samochodów w pierwszym kwartale 2024, co jest wynikiem lepszym o 8 proc. od uzyskanego od stycznia do marca 2023 roku. Najczęściej wybieranym autem w tym okresie był Yaris Cross – z salonów wyjechało 52 794 egzemplarzy tego miejskiego crossovera. Drugim najpopularniejszym autem z wynikiem 47 224 egzemplarzy była Corolla, która występuje w nadwoziach Hatchback, Sedan i TS Kombi. Na trzecim miejscu uplasował się Yaris (44 718 egz.), a dużą popularnością w Europie cieszą się Toyota C-HR (31 299 egz.), Aygo X (26 260 egz.) oraz RAV4 (25 717 egz.).

Hybrydy i elektryki

Sprzedaż Toyot ze zelektryfikowanymi napędami wzrosła o 7 proc., a klienci kupili 211 737 takich aut. Najpopularniejszymi modelami z tej kategorii są Yaris Cross Hybrid (49 186 egz.), Corolla Hybrid (41 000 egz.), Yaris Hybrid (39 410 egz.), Toyota C-HR Hybrid (30 274 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (24 327 egz.).

W Europie Zachodniej (łącznie z Polską) zelektryfikowane Toyoty stanowią 75 proc. sprzedaży. W Europie Wschodniej oraz w Izraelu, Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji i Kazachstanie 52 proc. nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd.

22-proc. wzrost sprzedaży pojazdów użytkowych

Na początku 2024 swoją pozycję umacnia marka Toyota Professional (pojazdy użytkowe). Od stycznia do marca sprzedano 40 852 samochodów, co jest wynikiem o 22 proc. lepszym niż przed rokiem. Najpopularniejszym modelem jest Hilux (16 873 egz.), a jego sprzedaż wzrosła o 15 proc. W przypadku modelu Proace City (15 881 egz.) wzrost wyniósł aż 40 proc., sprzedaż modelu Proace (8098 egz.) urosła o 7 proc.

Czytaj też:
Mocna hybryda Toyoty debiutuje na polskim rynku w Yarisie
Czytaj też:
Sprawdzone samochody używane. W Lexusie idą głównie hybrydy

Opracował:
Źródło: Toyota