Jak czytamy w komunikacie, rozwiązanie przygotowane przez Euroloop znacznie skraca czas ładowania pojazdu, a tym samym poprawia komfort korzystania z urządzenia. Moc 720 kW sprawia, że każdy dostępny obecnie pojazd elektryczny może naładować się ze swoją maksymalną mocą. Dzięki zastosowaniu technologii wykorzystującej węglik krzemu, stacja ładowania pozwala osiągnąć 97 proc. sprawności w procesie przekształcania energii z prądu przemiennego (AC) na prąd stały (DC).
Jak przekonuje Orlen w komunikacie, istotną przewagą konkurencyjną spółki jest także technologia dynamicznego współdzielenia mocy (wersja produktu S-Hub) między dwoma połączonymi stacjami ładowania. Obie funkcje mają istotnie wpływać na redukcję kosztów utrzymania stacji ładowania. Dzięki połączonemu układowi dwie ładowarki działają jak jedna, współdzieląc moc między sobą i dostosowując ją w zależności od zapotrzebowania. Pozwala to na ładowanie nawet ośmiu samochodów jednocześnie, przy dynamicznym zarządzaniu obciążeniem modułów i prędkościami ich ładowania.
Strategia Orlenu
– Zgodnie ze zaktualizowaną strategią Grupy Orlen do 2030 r. ma powstać 10 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowej – mówi Marek Garniewski, prezes zarządu Orlen VC. – To duże wyzwanie w zakresie budowy infrastruktury i zapewnienia lokalizacji, ale także wyboru dostawcy technologii, która będzie odpowiadała na coraz wyższe oczekiwania klientów. Jesteśmy przekonani, że priorytety założycieli Euroloop, czyli wysoka efektywność, moc i elastyczność ładowarek oraz niższe koszty eksploatacji, doskonale wpisują się w zapotrzebowanie Grupy Orlen. Fundusz sfinalizował transakcję w grudniu 2023 roku, utrzymując wysoką aktywność inwestycyjną i kolejny raz pokazując jak skutecznie łączyć inwestycje w nowoczesne technologie z poszukiwaniem potencjalnych synergii.
Ładowarki już powstają w Europie
Spółka Euroloop sprzedaje ładowarki pod marką Willbert w Europie Zachodniej, a dzięki nawiązaniu współpracy z Orlen VC, będą one dostępne także w Polsce. Dodatkowo udostępnia klientom autorski system do zarządzania stacjami ładowania pod marką HAWKe, który obejmuje m.in. kompleksowy system płatności ad-hoc z terminalem płatniczym. Środki pozyskane od Orlen VC spółka ma przeznaczyć także na rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych, wzrost mocy produkcyjnych i kapitał obrotowy.
– Ładowarki Euroloop łączą w sobie dwie funkcje – elastyczność ładowarek rozdystrybuowanych z prostotą ładowarek wolnostojących. Przewagą Willbert Amber II w technologii S-Hub jest znaczne ograniczenie liczby urządzeń koniecznych do zainstalowania, co ogranicza koszty kapitałowe i zmniejsza ingerencję w otoczenie. Przemyślania konstrukcja ładowarki w wersji 2-stronnej o zwiększonym zasięgu, pozwala na jednoczesne ładowanie od 4 do 8 pojazdów (przy 2 stacjach w wersji S-Hub), dzięki czemu stacje ładowania Euroloop mogą w przyszłości zastąpić dystrybutory paliwa na stacjach paliw bez istotnej zmiany układu przestrzeni – mówi Marek Gutt-Mostowy, dyrektor generalny i założyciel Euroloop.
Czytaj też:
Liczba ładowarek w Polsce rośnie. Kiedy będzie naprawdę dobrze?Czytaj też:
Nowe prawo dotyczące elektromobilności. Jak zmienią się polskie drogi?