Gelenda XXI wieku. Elektryczny Mercedes-Benz G 580

Gelenda XXI wieku. Elektryczny Mercedes-Benz G 580

Elektryczny Mercedes-Benz G 580
Elektryczny Mercedes-Benz G 580 Źródło: Mercedes-Benz
Klasa G na prąd. Marka spod znaku trójramiennej gwiazdy przedstawia pierwszy w pełni elektryczny wariant swojej terenowej ikony.

Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ łączy tradycję i postęp. Jak zapewnia producent, podobnie jak w przypadku wariantów z napędem konwencjonalnym jej nadwozie jest zbudowane na ramie drabinkowej. Zespół projektantów zmodyfikował je jednak i wzmocnił, aby zamontować napęd elektryczny.

Zachowano także połączenie niezależnego zawieszenia przedniego z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z nowo opracowaną sztywną tylną osią. Zintegrowany z ramą drabinkową wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy zapewnia niskie położenie środka ciężkości. Dzięki pojemności użytkowej wynoszącej 116 kWh oferuje energię wystarczającą dla uzyskania zasięgu w cyklu mieszanym WLTP do 473 km.

Zupełnie nowa elektryczna Klasa G. Najważniejsze fakty:

  • Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ podobnie jak modele z napędem spalinowym bazuje na koncepcji ramy drabinkowej, systemie wybieralnego terenowego przełożenia redukcyjnego Low Range, niezależnym przednim zawieszeniu i sztywnej osi z tyłu.
  • Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 116 kWh netto, zintegrowany z ramą drabinkową, zapewnia do 473 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP.
  • Akumulator, aby ochronić go przed wnikaniem wody i brudu, został umieszczony w odpornej na skręcanie obudowie.
  • Przed uderzeniami akumulator chroni osłona podwozia wykonana z inteligentnej mieszanki materiałów z udziałem węgla.
  • Nowa elektryczna Klasa G jest napędzana czterema indywidualnie sterowanymi silnikami umieszczonymi w pobliżu kół. Są one zintegrowane z ramą drabinkową i osiągają maksymalną moc całkowitą 588 KM oraz maksymalny moment obrotowy 1164 Nm.
  • Nowa elektryczna Klasa G generuje wirtualne blokady mechanizmów różnicowych poprzez wektorowanie momentu obrotowego.
  • Koncepcja napędu nowej elektrycznej Klasy G umożliwia korzystanie z funkcji jazdy w terenie: G-Turn, G-Steering oraz z inteligentnej funkcji pełzania.
  • Dźwięk generowany jest sztucznie. Nazywa się G-Roar i przypomina dźwięk jazdy charakterystyczny dla Klasy G.
  • Designersko auto ma lekko podniesioną maskę, nowe wykończenie przednich słupków, spoiler na dachu i tzw. kurtyny powietrzne w poszerzeniach tylnych nadkoli.
  • Klasa G to także przeprojektowana jednostka sterująca parametrami off-roadowymi, nowy widok Offroad Cockpit oraz podgląd nawierzchni pod autem (tzw. przezroczysta maska).
  • Za rozrywkę odpowiada system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz wyświetlacz zestawu wskaźników i centralny ekran dotykowy (12,3 cala) oferowane w standardzie.
  • Ekskluzywna, specjalna seria Edition One dostępna jest w momencie premiery: oferuje wzbogaconą paletę wyposażenia standardowego.

Zupełnie nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ jest bogato wyposażony. Dostępna jest także lista opcji, która obejmuje m.in. Keyless-Go, uchwyty na pojemnik z napojem z regulacją temperatury, system dźwięku przestrzennego Burmester 3D i widok nawierzchni pod przednią częścią samochodu (tzw. przezroczysta maska). Jako opcje, które potęgują wrażenia z jazdy w terenie, dostępne są przeprojektowana jednostka sterująca parametrami off-roadowymi oraz nowy widok Offroad Cockpit.

Czytaj też:
Legenda wraca. Nowy Mercedes-Benz Klasy G
Czytaj też:
Bardziej terenowy Mercedes-Benz Klasy G. Nowa linia nadwozia Professional

Galeria:
Elektryczny Mercedes-Benz G 580
Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz