Samochodowa biżuteria. Audi ma zupełnie nowe pierścienie

Samochodowa biżuteria. Audi ma zupełnie nowe pierścienie

Nowe pierścienie Audi
Nowe pierścienie Audi Źródło:Audi
Najnowsze modele Audi różnią się od tych, które jeżdżą po drogach. Charakteryzują się nową wersją pierścieni oraz elementami identyfikacyjnymi. Jaka historia kryje się za tą zmianą?

Audi zdecydowało się na nowe cztery pierścienie. Teraz pojawiają się one we wszystkich ostatnich premierowych modelach marki. André Georgi, projektant Audi, który nadzorował przeprojektowanie pierścieni, mówi: „Silne marki zdobywają klientów przede wszystkim dzięki treści swoich produktów i dyskretnym elementom identyfikacyjnym. W Audi zawsze tak było, a teraz czynimy to jeszcze bardziej spójnym. Naszą filozofią jest to, że każdy szczegół musi przekazywać znaczenie lub służyć jakiemuś celowi”.

Dwuwymiarowe, a nie trój

Nowe pierścienie Audi

Pierścienie są identyfikacją marki, których nie można przeoczyć zarówno z przodu, jak i z tyłu. Uaktualnienie sprawia, że są one bardziej subtelne i bardziej sprawiają wrażenie 2D niż 3D. Jak wyjaśnia Georgi: „Dzięki temu nasze pierścienie są znacznie bardziej nowoczesne i jeszcze bardziej graficzne, chociaż ich geometria jest prawie identyczna z poprzednimi”.

Globalna zmiana

Jak zapewnia Audi, zmiana pierścieni nie jest reakcją na krótkotrwałe trendy. Dwuwymiarowe pierścienie pojawiły się w Audi w 2016 roku jako konsekwencja cyfryzacji. Frederik Kalisch, strateg marki Audi, wyjaśnia: „Zawsze chcemy przedstawiać pierścienie w sposób, który pasuje do danego medium. Trójwymiarowość na dwuwymiarowych wyświetlaczach nie spełniłaby naszych wymagań technicznych i estetycznych. Dlatego nie zdecydowaliśmy się na trójwymiarowy wygląd pierścieni w świecie cyfrowym. Aby zapewnić spójną obecność marki we wszystkich punktach kontaktu z klientem, skoordynowaliśmy działania z zespołem projektowym, aby rozpocząć proces przeprojektowywania pierścieni na naszych pojazdach”.

Nowe pierścienie Audi

Jedną z zalet logo marki jest to, że wygląda spójnie w dwóch wymiarach. Projektanci poświęcili się więc przeniesieniu identyfikacji wizualnej ze świata cyfrowego na pojazdy Audi. Chodzi o to, by w przyszłości cztery pierścienie wszędzie wyglądały tak samo: w czasopiśmie, na smartfonie, na billboardzie czy na samochodzie.

Cechy charakterystyczne nowych pierścieni Audi 2D są następujące: pierścienie są pozbawione chromu i mają czarno-biały wygląd. Uderzające białe elementy są osadzone w czarnym szklanym korpusie, co zapewnia większy blask. Cienka czarna obwódka wokół pierścieni daje wysokiej jakości wygląd, niezależnie od koloru lakieru samochodu lub osłony chłodnicy. Klienci mogą nadal wybierać nowe pierścienie Audi w kolorze czarnym. Ten wariant zastępuje biel ciemnoszarym kolorem, który wygląda jak czarny o wysokim połysku.

Ujednolicenie identyfikacji modeli

Nowe pierścienie Audi

Oprócz nowej wersji czterech pierścieni, identyfikacja pojazdu Audi została ujednolicona we wszystkich modelach. Oznaczenie modelu, wersji i technologii można teraz znaleźć na słupku B, który ma identyczny wygląd we wszystkich pojazdach: zawsze dwie części w kolorze czarnym o wysokim połysku. Dodatkowo, identyfikator modelu na słupku B jest zawsze w polu widzenia pasażerów podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu.

André Georgi wyjaśnia: „Napis na słupku B został celowo wygrawerowany ton w ton. Podstawowy ton jest znacznie bardziej powściągliwy bez uszczerbku dla wyrazistości i jakości. Nie chodzi tylko o to, że identyfikacja pojazdu stała się bardziej premium; ujednoliciliśmy również czcionki w pojeździe i na nim. W przyszłości nasze modele będą korzystać wyłącznie z unikatowej czcionki Audi. Identyfikacja i projekt pojazdu działają teraz jako całość, która jest zgodna z nowym pozycjonowaniem marki Audi”.

Czytaj też:
90 km na prądzie, a dalej tradycyjnie. Nowe hybrydy Audi Q7/Q8 TFSI e quattro
Czytaj też:
Starty w Formule 1 dopiero za 2 lata, ale Audi ma już kierowcę

Opracował:
Źródło: Audi