Naprawdę jesteśmy aż tak bogaci? Polacy kupują więcej Porsche niż Citroenów

Naprawdę jesteśmy aż tak bogaci? Polacy kupują więcej Porsche niż Citroenów

Lamborghini Gallardo
Lamborghini Gallardo Źródło:Lamborghini
Raczej Porsche niż Citroen. Auta z górnej półki sprzedają się w Polsce jak świeże bułeczki. Kolejne miesiące pokazują, że na autach nie oszczędzamy.

Od początku roku Polacy kupili 9 Rolls-Royce'ów, 14 Astonów Martinów, 38 Bentley'ów, 26 Ferrari, 4 McLareny i 23 Lamborghini. Jeśli chodzi o Porsche (sprzedano 1826 sztuk) to marka znalazła więcej nabywców niż Citroen czy Honda. Takie marki jak Audi, BMW i Mercedes-Benz skutecznie konkurują z ekonomicznymi, wręcz tanimi markami. Czy Polska jest aż tak bogata?

Jak donosi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w czwartym miesiącu 2024 r. co prawda liczba rejestracji aut z wyższej półki była mniejsza niż w rekordowym marcu, ale za to znacznie większa w stosunku do kwietnia 2023 roku. Wynik skumulowany też robi wrażenie.

W kwietniu 2024 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 10 988 nowych samochodów osobowych klasy premium. Był to wynik o 10,31 proc. mniejszy niż w marcu bieżącego roku i o 28,21 lepszy w zestawieniu z kwietniem roku 2023.

Udział tego segmentu w krajowym rynku wyniósł w kwietniu 24,8 proc. Od stycznia do kwietnia 2024 roku w Polsce zarejestrowano 43 920 nowych aut z wyższej półki, o 27,42 proc. więcej w zestawieniu z takim sam okresem minionego roku. Auta klasy premium miały na koniec kwietnia 2024 roku 24,0 proc. udziału w rynku nowych samochodów osobowych w Polsce.

BMW na czele

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium na koniec kwietnia 2024 roku zajęło BMW. Wynik bawarskiego producenta na polskim rynku to 9 315 zarejestrowanych samochodów, o 27,24 proc. więcej niż w takim samym okresie roku 2023. Najczęściej rejestrowane modele w gamie BMW w okresie styczeń-kwiecień 2024 roku to: seria 3, X5 oraz model X3.

Na drugim miejscu po czterech miesiącach bieżącego roku był Mercedes-Benz. Klienci kupili i zarejestrowali 8 831 samochodów tej marki, o 56,69 proc. więcej w zestawieniu z sytuacją sprzed roku. W gamie marki na koniec kwietnia 2024 roku zwycięska okazała się klasa GLC, przed klasą CLA oraz GLC Coupé.

Trzecią pozycję na koniec kwietnia 2024 roku zajęło Audi. Klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 8 547 nowych samochodów tej marki, co jest rezultatem o 5,27 proc. większym niż w takim samym okresie roku ubiegłego. Spośród modeli z czterema pierścieniami na grillu, w okresie styczeń-kwiecień 2024 roku najlepiej sprzedawał się model A3, na drugiej pozycji znalazło się Audi A4, a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q3.

Spadek Jaguara

Czwarta pozycja w okresie styczeń-kwiecień 2024 roku przypadła w udziale Volvo. Na piątej pozycji był Lexus. W pierwszej dwudziestce najpopularniejszych marek segmentu premium największą stratę procentową w okresie styczeń-kwiecień 2024 r. zanotował, zajmujący 12 pozycję w zestawieniu, Jaguar. Z kolei największym wzrostem procentowym w Top 20 może pochwalić się, pozycjonowany na 13 miejscu, Bentley.

Pod koniec kwietnia 2024 roku na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60. Na drugiej pozycji zestawienia kwiecień zakończyło Audi A3. Brąz przypadł w udziale Volvo XC40.

Czytaj też:
Sprzedaż w górę. Polacy kupują samochody na potęgę
Czytaj też:
Polacy kupują samochody na potęgę. W internecie ogromne ożywienie

Opracował:
Źródło: IBRM Samar