Personalne przetasowania w Izerze. Tymczasowy prezes został zastąpiony przez nowego

Personalne przetasowania w Izerze. Tymczasowy prezes został zastąpiony przez nowego

Izera na Południowej Obwodnicy Warszawy
Izera na Południowej Obwodnicy Warszawy Źródło: GDDKiA/Krzysztof Nalewajko
Właścicielem polskiego elektryka Izera, który być może powstanie, jest spółka ElectroMobility Poland. Pełniącego obowiązki jej prezesa właśnie odwołano, a na jego miejsce powołano byłego prezesa Ruchu.

Przyszłość Izery wziąć się waży. Zależy od decyzji rządzących, którzy wysyłają sprzeczne informacje lub nie wysyłają ich wcale. Niedawno pisaliśmy o pokoleniu na budowę, jakie uzyskała państwowa spółka ElectroMobility Poland. Teraz doszło do zmian personalnych.

Nowy prezes spółki

Jak czytamy, Rada Nadzorcza ElectroMobility Poland zdecydowała o powołaniu na prezesa zarządu spółki Piotra Regulskiego. Nowy prezes zaczyna pełnić swoje obowiązki 20 maja 2024 r. Jednocześnie decyzją rady ze składu zarządu spółki z dniem 19 maja 2024 r. został odwołany Paweł Poneta, który od 8 kwietnia 2024 roku pełnił obowiązki prezesa zarządu. Paweł Poneta pozostaje w Radzie Nadzorczej ElectroMobility Poland. W zarządzie spółki – na stanowisku członka zarządu ds. finansowych – pozostał Sławomir Bekier.

Jak informuje spółka Piotr Regulski jest specjalistą w zakresie zarządzania strategicznego. Współpracował z firmami z branży usługowej, produkcyjnej i nowych technologii w kraju i za granicą. Do 2017 r. związany był z Grupą Impel, największą w Polsce grupą specjalizującą się w obsłudze procesów biznesowych i pomocniczych. Od 2019 r. był członkiem zarządu Ruchu, a w latach 2020-2021 pełnił funkcję prezesa zarządu tej firmy. W latach 2021-2022 zasiadał w zarządzie Energa Logistyka.

Maszyny mogą wjechać na plac budowy

Tymczasem 9 maja 2024 r. prezydent miasta Jaworzna wydał pozwolenie na budowę zakładu produkcyjnego samochodów elektrycznych marki Izera na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego. Uzyskanie pozwolenia na budowę fabryki formalnie umożliwia rozpoczęcie prac budowlanych.

Jeśli nic się nie zmieni, to (zgodnie z wcześniejszym komunikatem ElectroMobility Poland) zakład zostanie wybudowany w dwóch etapach z maksymalną roczną zdolnością produkcyjną 300 tys. samochodów. Pozwolenie zostało wydane dla etapu pierwszego, którego powierzchnia zabudowy wyniesie 169 tys. m2. Fabryka ma być zakładem wysoko zautomatyzowanym, co ma pozwolić na efektywną i innowacyjną produkcję samochodów elektrycznych. Do końca 2026 roku zatrudnienie w fabryce wg ElectroMobility Poland może znaleźć 2000 osób. Fabryka Izery może być pierwszą inwestycją powstałą na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego.

Spółka przypomina, że wydanie pozwolenia na budowę zostało poprzedzone uzyskaniem przez spółkę ElectroMobility Poland 30 stycznia 2024 r. decyzji prezydenta miasta Dąbrowy Górniczej o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia. Jednocześnie zakończył się również proces weryfikacji założeń technicznych, biznesowych, prawnych i innych dotyczących dotychczasowej działalności spółki ElectroMobility Poland. Wyniki audytów zostały przekazane organom nadzorczym spółki.

Czytaj też:
Co dalej z Izerą? Właściciel polskiego elektryka dostał pozwolenie na budowę fabryki
Czytaj też:
Szef Izery odwołany ze stanowiska po 6 latach. Co dalej z „polskim” elektrykiem?

Opracował:
Źródło: EMP