Ford E-Tourneo Custom w salonach. Takiego luksusu jeszcze nie było

Ford E-Tourneo Custom w salonach. Takiego luksusu jeszcze nie było

Ford E-Tourneo Custom
Ford E-Tourneo Custom Źródło: Ford
W pełni elektryczny E-Tourneo Custom to flagowy model Tourneo nowej generacji. Został zbudowany na nowej platformie, dzięki której zyskał lepsze osiągi, kulturę jazdy i przestrzeń. W efekcie po raz pierwszy stał się modelem zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

E-Tourneo Custom, który łączy nową platformę zaprojektowaną z myślą o maksymalnej wszechstronności i komforcie z wysokowydajnym elektrycznym układem napędowym, zasilanym z akumulatora, który może zapewnić zasięg jazdy do 370 km. Auto można już zamawiać w Europie, skierowany jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm, a jego wnętrze pomieści nawet ośmiu pasażerów.

Nowy model wchodzi na rynek z pełnym pakietem wyposażenia premium, z m.in. elastycznie ustawianymi tylnymi siedzeniami, montowanymi na szynach, drzwiami bocznymi obsługiwanymi elektrycznie bez użycia rąk, systemem audio B&O, a także panoramicznym szklanym dachem. Ciszę na pokładzie zapewnia napęd elektryczny.

Wszystkie pojazdy Tourneo Custom nowej generacji są w pełni zintegrowane z platformą oprogramowania i usług dla samochodów skomunikowanych z siecią Ford Pro, w tym:

Klienci mogą również wybrać z oferty Tourneo Custom zupełnie nową wersję Plug-In Hybrid (PHEV) przydatną tam, gdzie wymagana jest dodatkowa elastyczność. Ponadto modele z silnikiem wysokoprężnym EcoBlue mogą być wyposażone w nową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i – po raz pierwszy – w inteligentny układ napędu na wszystkie koła.

Parametry pracy samochodu elektrycznego

E-Tourneo Custom jest wyposażony w akumulator o pojemności 64 kWh i silnik elektryczny o mocy 160 kW, który ma zasięg w trybie elektrycznym do 301 km. W pełni elektryczny układ napędowy oferuje również możliwość kontroli przyspieszania i hamowania za pomocą jednego pedału.

Pokładowa trójfazowa ładowarka prądu zmiennego o mocy 11 kW jest w stanie w pełni naładować akumulator w czasie krótszym niż osiem godzin, a ładowanie przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 125 kW w zakresie 15-80 procent trwa około 41 minut.

E-Tourneo Custom może holować przyczepy o dopuszczalnej masie 2000 kg, dysponuje też dużą ładownością. E‑Tourneo Custom i Tourneo Custom PHEV dostarczają energię elektryczną o mocy do 2,3 kW przez gniazda umieszczone w kabinie, co pozwala zasilić urządzenia cyfrowe, elektronarzędzia lub sprzęt sportowy i kempingowy w warunkach braku dostępu do sieci elektrycznej.

Wygoda i funkcje komfortowe

Platforma pojazdu pozwoliła wygospodarować dużą przestrzeń w kabinie, niezależnie od tego, czy samochód jest wyposażony w napęd w pełni elektryczny, w układ PHEV, czy wysokoprężny. Samochody ze standardowym i powiększonym rozstawem osi oferują w trzech rzędach siedzeń do ośmiu miejsc w modelu E-Tourneo Custom i maksymalnie dziewięć miejsc w trzech rzędach w Tourneo Custom PHEV i wersji z silnikiem Diesla.

Wyposażenie wnętrza E-Tourneo Custom wyróżnia się elastycznym systemem siedzeń, montowanych na prowadnicach w drugim i trzecim rzędzie, co pozwala na podniesienie możliwości adaptacji kabiny do potrzeb przewozu zarówno pasażerów, jak i bagażu. Siedzenia umieszczone na prowadnicach umożliwiają przesuwanie ich do przodu lub do tyłu, wzdłuż karbowanych szyn osadzonych w podłodze tylnej części kabiny lub na całkowite ich podniesienie.

Fotele są lżejsze, niż w poprzednim modelu, a w drugim rzędzie zastosowano zintegrowane pasy bezpieczeństwa, dzięki czemu „przemeblowanie” układu kabiny można uzyskać szybciej. Punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX są dostępne na wszystkich trzech fotelach w drugim rzędzie.

Za komfort w E-Tourneo Custom odpowiadają również: trójstrefowa elektroniczna klimatyzacja, 14-głośnikowy system nagłośnienia B&O z subwooferem umieszczonym w tylnej części kabiny, nowe oświetlenie wnętrza, bezprzewodowa ładowarka indukcyjna urządzeń mobilnych oraz podgrzewane fotele zewnętrzne w drugim rzędzie.

Auto dostępne jest w różnych wersjach, od przygotowanej dla podróżników serii Active, przez serię Sport, po topowego Titanium X, która oferuje najbogatszą specyfikację spośród wszystkich Tourneo, jakie kiedykolwiek powstały, ze standardowym wyposażeniem obejmującym 19-calowe aluminiowe felgi i pełne matrycowe oświetlenie LED, a także luksusowe pokrycie siedzeń, wykonane z materiału Sensico. Każda z tych wersji może być wyposażona w dowolny z dostępnych układów napędowych.

Układy napędowe poza elektrykiem

W modelu Tourneo Custom PHEV zastosowano 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona oraz silnik elektryczny i akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh, co pozwala na uzyskanie łącznej mocy 233 KM i przejechanie z zasilaniem w pełni elektrycznym do 56 km. Nowy układ jest zbliżony do zespołu napędowego wykorzystanego w Fordzie Kuga Plug-In Hybrid.

Tourneo Custom oferuje również ośmiobiegową przekładnię automatyczną i opcjonalny napęd na wszystkie koła w najnowszej generacji z silnikiem wysokoprężnym EcoBlue. System inteligentnie rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią za pośrednictwem elektronicznie sterowanego sprzęgła, reagując na utratę przyczepności w czasie krótszym, niż 20 milisekund.

E-Tourneo Custom wyposażony jest w zestaw najnowszych, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Jest wśród nich wiele funkcji dostępnych w modelu po raz pierwszy, takich jak: adaptacyjny tempomat z funkcją centrowania samochodu na pasie ruchu, asystent hamowania awaryjnego podczas cofania, system wspomagający parkowanie Park Assist z system kamer 360 stopni, który przekazuje kierowcy pełny widok otoczenia wokół pojazdu i ułatwia manewry w przestrzeni miejskiej.

Czytaj też:
Rodzinny albo roboczy. Nowy Ford Tourneo Courier z polską ofertą cenową
Czytaj też:
Wiosenna warsztatowa oferta dla posiadaczy Fordów. Po zimie w promocji

Galeria:
Ford E-Tourneo Custom
Opracował:
Źródło: Ford Pro