Nowe BMW serii 3 Limuzyna i Touring po zmianach. Auta są znacznie nowocześniejsze

Nowe BMW serii 3 Limuzyna i Touring po zmianach. Auta są znacznie nowocześniejsze

Nowe BMW serii 3 Limuzyna i nowe BMW serii 3 Touring
Nowe BMW serii 3 Limuzyna i nowe BMW serii 3 Touring Źródło:BMW
Obecna generacja BMW serii 3 już w roku modelowym 2022 przeszła szeroko zakrojoną aktualizację w zakresie stylistyki, napędu, cyfryzacji i wyposażenia. Teraz do tamtych zmian dołożono kolejne.

Nowe akumulatory wysokonapięciowe zwiększają zasięg elektryczny modeli z napędem hybrydowym plug-in do 101 kilometrów wg WLTP. Nowe zestrojenie elementów zawieszenia zapewnia większą równowagę między sportowym charakterem, a komfortem jazdy. W zakresie cyfryzacji system operacyjny BMW 8.5 w nowych modelach BMW serii 3 Limuzyna i BMW serii 3 Touring stanowi bazę do intuicyjnej i wygodnej obsługi za pośrednictwem udoskonalonego kontrolera BMW iDrive z funkcją QuickSelect oraz zaawansowanych funkcji nawigacyjnych, w tym Augmented View.

Innowacjom technologicznym towarzyszą modyfikacje stylistyczne na zewnątrz i wewnątrz samochodu. Są nowe lakiery i obręcze kół ze stopów lekkich. We wnętrzu samochodu są nowy design kierownic, deski rozdzielczej, a także wysokiej jakości elementy wyposażenia, takie jak szklane wstawki „CraftedClarity”.

Wprowadzenie na światowy rynek nowych modeli BMW serii 3 Limuzyna oraz BMW serii 3 Touring nastąpi wraz z rozpoczęciem produkcji od lipca 2024 r. Oba modele będą produkowane w zakładach BMW Group w Monachium.

Nowe BMW serii 3 Limuzyna i nowe BMW serii 3 Touring

BMW serii 3 charakteryzuje się szeroką ofertą układów napędowych. W modelach Limuzyna i Touring dostępne są cztery silniki benzynowe i cztery wysokoprężne. Na szczycie gamy modelowej znajdują się dwa modele M Performance z 6-cylindrowymi silnikami rzędowymi. W ramach serii szczególnie popularne stały się ostatnio modele z napędem hybrydowym plug-in, a trend ten utrzyma się dzięki najnowszym dokonaniom w dziedzinie technologii akumulatorów wysokonapięciowych i ładowania.

Wygląd zewnętrzny, wnętrze i wyposażenie. Udoskonalona atmosfera

Wygląd zapewniają atrapa chłodnicy BMW i typowe dla marki podwójne okrągłe reflektory. Rzucający się w oczy pasy przedni i tylny podkreślają dynamiczny profil, który można jeszcze bardziej uwydatnić za sprawą opcjonalnego pakietu sportowego M i pakietu sportowego M Pro.

Nowe BMW serii 3 Limuzyna i nowe BMW serii 3 Touring

Na potrzeby personalizacji BMW serii 3 dostępne są również nowe lakiery nadwozia i obręcze kół ze stopów lekkich. W przypadku wnętrza progresywną charakterystykę kokpitu z zakrzywionym wyświetlaczem BMW uzupełniają nowe kierownice, deska rozdzielcza o zmodyfikowanym wyglądzie oraz zmodernizowane elementy dekoracyjne. Tapicerki w nowej wersji M PerformTex są częścią pakietu sportowego M, a w modelach M Performance są one dostępne w wyposażeniu standardowym.

Gama lakierów nowych modeli BMW serii 3 Limuzyna oraz BMW serii 3 Touring obejmuje dwa lakiery niemetalizowane i siedem lakierów metalizowanych. Nowością w ofercie są lakiery metalizowane: niebieski Arctic Race oraz ognista czerwień.

Innowacje zawiera również asortyment opcjonalnych obręczy kół ze stopów lekkich. W połączeniu z pakietem sportowym M oferowane są nowe 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke, które nadają pojazdom jeszcze bardziej dynamiczny wygląd. Dostępne są one w kolorze Jetblack lub w wersji Bicolor. W ramach oferty BMW Individual dla Limuzyny i Touringa dostępne są również nowe 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Y Spoke i w wersji Bicolor. Wszystkie nowe obręcze kół ze stopów lekkich są połączone z ogumieniem mieszanym.

Progresywny kokpit z nowymi skórzanymi kierownicami sportowymi

Nowe BMW serii 3 Limuzyna i nowe BMW serii 3 Touring

Kierownice proponowane są w nowym designie. Charakterystykę klasy premium podkreślają również wysokiej jakości materiały i nowe listwy ozdobne. Opcjonalna deska rozdzielcza Luxury w tapicerce Sensatec ma teraz jeszcze bardziej delikatną strukturę powierzchni i kontrastujące kolorowe szwy.

W nowych modelach BMW serii 3 Limuzyna oraz BMW serii 3 Touring stosowane są kierownice najnowszej generacji, które charakteryzują się nowoczesnym i sportowym wyglądem. Oba modele są już standardowo wyposażone w gruntownie zmodyfikowaną skórzaną kierownicę sportową z wielokątną obręczą z dwoma ramionami. Zakres wyposażenia pakietu sportowego M obejmuje nową skórzaną kierownicę M z trzema ramionami, spłaszczoną u dołu obręczą i nierzucającym się w oczy znacznikiem środkowym na godzinie 12. Obie wersje opracowanych na nowo kierownic wyposażone są w podświetlane przyciski wielofunkcyjne i łopatki zmiany biegów.

Cyfrowe sterowanie klimatyzacją

Nowe BMW serii 3 Limuzyna i nowe BMW serii 3 Touring

Wraz z wprowadzeniem najnowszej generacji kontrolera BMW iDrive z funkcją QuickSelect na bazie systemu operacyjnego BMW 8.5, zoptymalizowana obsługa funkcji wentylacji i klimatyzacji znalazła również zastosowanie w nowych samochodach BMW serii 3 Limuzyna oraz BMW serii 3 Touring. Wyborem temperatury, intensywności nawiewu, podgrzewaniem foteli oraz, w przypadku odpowiedniego wyposażenia, podgrzewaniem kierownicy można teraz sterować na zakrzywionym wyświetlaczu BMW lub przy użyciu poleceń głosowych za pośrednictwem inteligentnego asystenta osobistego BMW. Nowe pokrętła na kratkach nawiewu powietrza na środku deski rozdzielczej oraz po stronie kierowcy i pasażera umożliwiają regulację intensywności oraz kierunku przepływu powietrza poprzez obracanie i przechylanie.

Nowe BMW serii 3 Limuzyna i nowe BMW serii 3 Touring

Oświetlenie wnętrza obejmuje teraz standardowo oświetlenie kaskadowe zintegrowane z nakładką nawiewów centralnych. Jego kolor i jasność można dostosowywać do indywidualnych preferencji – do wyboru jest dziewięć zestawień kolorystycznych.

Indywidualne ustawienia koloru i jasności są zapisywane w profilach. W połączeniu z opcją oświetlenia ambientowego (wyposażenie standardowe w modelach M Performance) indywidualnie wybierana atmosfera oświetleniowa obejmuje również przednie przestrzenie na nogi, schowek w przedniej części konsoli środkowej i kontury boczków drzwi.

Wyposażenie standardowe, wysokiej jakości opcje

Nowe BMW serii 3 Limuzyna i nowe BMW serii 3 Touring

Wyposażenie standardowe nowych modeli BMW serii 3 Limuzyna i BMW serii 3 Touring obejmuje m.in. 17-calowe (lub 18-calowe w przypadku modeli z napędem hybrydowym plug-in) obręcze kół ze stopów lekkich, listwy ozdobne M Shadow Line o wysokim połysku, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne, asystenta parkowania, w tym system Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu. W wyposażeniu standardowym znajduje się również 3-strefowa klimatyzacja automatyczna oraz BMW Live Cockpit Plus z w pełni cyfrowym zakrzywionym wyświetlaczem BMW i systemem nawigacyjnym BMW Maps.

Model Touring jest standardowo wyposażony w automatyczną obsługę klapy tylnej i dzielone w stosunku 40:20:40 oparcie tylnej kanapy, które w modelu Limuzyna jest dostępne jako opcja. Poza sportowymi fotelami i oświetleniem ambientowym, do najważniejszych cech w programie opcji indywidualnej aranżacji wnętrza należą także system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon, ogrzewanie postojowe oraz sterowany elektrycznie dach w Limuzynie i szklany dach panoramiczny w modelu Touring.

Napęd i wrażenia z jazdy

Nowe BMW serii 3 Limuzyna i nowe BMW serii 3 Touring

BMW serii 3 oferuje największy wybór układów napędowych w całej gamie modelowej marki. Wszystkie warianty nowych modeli BMW serii 3 Limuzyna oraz BMW serii 3 Touring wyposażone są standardowo w 8-stopniową skrzynię Steptronic. Łopatki przy kierownicy umożliwiają spontaniczną ingerencję w zmianę przełożeń.

Silniki spalinowe dostępne dla BMW serii 3 obejmują zakres mocy od 110 kW/150 KM do 210 kW/286 KM. Ponadto dostępny jest 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 275 kW/374 KM oraz 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 250 kW/340 KM do modeli M Performance. Podobnie jak 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy wszystkie silniki wysokoprężne są wyposażone w technologię mild hybrid, która zwiększa zarówno dynamikę oddawania mocy, jak i osiągi jednostek napędowych. Jego 48-woltowy alternator odwracalny generuje dodatkową moc 8 kW/11 KM.

Czytaj też:
BMW postawiło na auto jak dla Bonda. Niech tylko wejdzie do produkcji
Czytaj też:
Nowe BMW M4 CS. Sama nazwa obiecuje emocje

Galeria:
Nowe BMW serii 3 Limuzyna i Touring
Opracował:
Źródło: BMW