DS 7 Vauban jest produkowany we Francji: zabudowę wykonano w Hérimoncourt, niecałe sto kilometrów od fabryki w Miluzie, gdzie produkowane są wszystkie DS 7.
Opancerzenie auta jest prawie niezauważalne. Według marki DS model DS 7 Vauban to dyskretna wersja oferująca tę samą dynamikę co DS 7 E-Tense 4x4 300. Za kierownicą nowej wersji specjalnej można zasiąść posiadając zwykłe prawo jazdy kategorii B.
DS 7 Vauban został zaprojektowany jako samochód opancerzony o długości 4,59 m oparty na produkowanym seryjnie DS 7 E-Tense 4x4 300. Aramidy, grupa lekkich materiałów, które charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością i są stabilne pod wpływem temperatury, włókna HPPE (polietylen o wysokiej wydajności), stal pancerna i bezpieczne szkło wzmacniają pojazd, zapewniając poziom ochrony VPAM 4 (zabezpieczenie przed pociskami z broni krótkiej). Zabudowa pancerna ma bardzo niewielki wpływ na zachowanie na drodze przy 164 kg dodatkowej masy.
Prawie jak seria
Droga hamowania DS 7 Vauban jest porównywalna z drogą hamowania DS 7 E-Tense 4x4 300, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest tylko o 0,2 sekundy dłuższe i wynosi 6,1 sekundy zamiast 5,9. Wersja specjalna zachowuje te same właściwości jezdne dzięki zawieszeniu aktywowanemu kamerą DS Active Scan Suspention, a promień skrętu wynosi 10,45 m (również został zachowany).
Oprócz właściwości jezdnych porównywalnych ze standardowym DS 7, kierowca potrzebuje jedynie prawa jazdy kategorii B, w przeciwieństwie do większości konkurencyjnych modeli, które wymagają prawa jazdy na samochody ciężarowe i specjalnego przeszkolenia. Ceny są również konkurencyjne, zaczynają się od 165 tys. euro. Serwisowanie sklasyfikowane jako „intensywne użytkowanie”, tak jak w przypadku standardowego DS 7, odbywa się po prostu w wybranym autoryzowanym punkcie sieci DS Stores.
Zmiany we wnętrzu
Zmiany we wnętrzu nadzorowane są przez tapicerów. Tłoczenia we wnętrzu Vauban i dodanie specjalnych elementów sterowania to jedyne detale wyróżniające DS 7 Vauban. Oprócz dodatkowych elementów wyposażenia figurujących w katalogu, na życzenie dostępne są także pakiety opcji dotyczące zarówno ochrony (automatyczne gaśnice, zamknięty obieg powietrza, syrena, interkom itp.), komfortu pasażerów (dodatkowe gniazda USB, lampki do czytania itp.) jak i personalizacji samochodu (specjalne kolory nadwozia, obicia wewnętrzne, hafty, mocowania proporców itp.).
DS 7 Vauban, jest od początku do końca realizowany we Francji, montowany w zakładzie w Miluzie, a następnie przekształcany przez WELP France w Hérimoncourt, w przejętej części dawnego zakładu Stellantis.
Historyczne odniesienie
DS 7 Vauban wziął swoją nazwę od fortyfikacji wzniesionych pod koniec XVII wieku. Fortyfikacje Vaubana, złożone z dwunastu grup warownych rozmieszczonych na terenie dziesięciu francuskich departamentów, zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Markiz Sébastien Le Prestre de Vauban nadzorował łącznie budowę około stu fortyfikacji – cytadel, samodzielnych fortów i murów obronnych – we Francji i w innych krajach Europy. Również w Azji i w Afryce zbudowano liczne cytadele i fortece oparte na systemie fortyfikacji Vaubana.
Pierwszy DS 7 Vauban został już wyprodukowany. Homologacja jest zaplanowana na czerwiec, a sprzedaż rozpocznie się w późniejszym terminie.
Czytaj też:
Samochodowy hołd dla twórcy „Małego Księcia”. Coś dla frankofiliCzytaj też:
Dwa francuskie DS-y dostały nowy napęd. Będzie oszczędniejCzytaj też:
Techno-lifting modelu DS 3 i nowe wyposażenie dla wszystkich DS-ów
DS 7 Vauban