Zupełnie nowy SUV od Jeepa. 600 KM pod maską

Zupełnie nowy SUV od Jeepa. 600 KM pod maską

Jeep Wagoneer S 2024
Jeep Wagoneer S 2024 Źródło:Stellantis
Marka Jeep pokazała nowego, w pełni elektrycznego Jeepa Wagoneera S 2024 – swojego pierwszego globalnego SUV-a z napędem elektrycznym.

Jeep Wagoneer S 2024 to pierwszy globalny model marki z napędem elektrycznym (BEV), który pojawi się na rynku najpierw w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Jeep Wagoneer S zapewnia dobre osiągi, do których należy moc wynosząca 600 KM i moment obrotowy ponad 800 Nm pozwalający na przyspieszenie od 0 do 60 mph w 3,4 sekundy oraz zasięg wynoszący ponad 300 mil (dane odnoszą się wyłącznie do specyfikacji amerykańskiej i cyklu amerykańskiego).

System zarządzania trakcją Selec-Terrain Jeepa oferuje pięć różnych trybów jazdy: Auto, Sport, Eco, Snow, Sand, umożliwiając dopasowanie do różnych warunków drogowych i pogodowych. Premierowa wersja, Jeep Wagoneer S Launch Edition wyróżnia się specjalnymi detalami w kolorze czarnym, przeprojektowanym siedmioszczelinowym grillem z podświetleniem, 20-calowymi kołami i dwupanelowym, panoramicznym dachem w standardzie.

Wagoneer S będzie dostępny u dealerów marki Jeep w Stanach Zjednoczonych począwszy od drugiej połowy 2024 roku, a następnie pojawi się na rynkach na całym świecie.

Rozwiązania w zakresie ładowania

Aby umożliwić klientom szybkie ładowanie tego pierwszego globalnego modelu BEV Jeepa, Jeep Wagoneer S jest wyposażony w pakiet akumulatorów o napięciu 400 V i pojemności 100 kWh, który pozwala właścicielom naładować samochód od 20 do 80 proc. w 23 minuty (korzystając z szybkiej ładowarki DC).

Każdy Jeep Wagoneer S Launch Edition oferuje domową ładowarkę 48A poziomu 2 lub jej równowartość w voucherach na ładowanie na publicznych stacjach ładowania za pośrednictwem Free2move Charge, ekosystemu ładowania Stellantis.

Podstawą cech Jeepa Wagoneera S 2024 jest elastyczna platforma STLA Large opracowana z myślą o modelach BEV. Projektanci i inżynierowie marki skorzystali z elastyczności platformy STLA Large, dostosowując długość, szerokość, zawieszenie i konfiguracje układu napędowego, aby dopasować je specjalnie do Jeepa Wagoneera S.

Oferowany w standardzie jest w pełni elektryczny napęd na cztery koła. Zaprojektowane przez Stellantis elektryczne moduły napędowe (EDM) niezależnie napędzają przednie i tylne koła, zapewniając natychmiastową reakcję dzięki stale dostępnemu momentowi obrotowemu, natomiast opracowany przez markę Jeep system zarządzania trakcją Selec-Terrain oferuje pięć różnych trybów jazdy: Auto, Sport, Eco, Snow, Sand.

Aby poprawić wrażenia z jazdy oraz zmniejszyć poziom hałasu i wibracji, zespół inżynierów Jeepa podwyższył sztywność skrętną nadwozia o 35 proc. w porównaniu z poprzednią generacją SUV-ów marki Jeep średniej wielkości, .

Nowa stylistyka elektrycznego Jeepa Wagoneera S

Pas przedni jest podkreślony przez przeprojektowany, siedmioszczelinowy grill, który pełni teraz inną funkcję, wizualną. Osłona chłodnicy, która nie jest już potrzebna do zapewnienia przepływu powietrza i chłodzenia, oświetla teraz pole widzenia podczas zbliżania się do samochodu. Dzięki nowemu oświetleniu ambientowemu inspirowanemu nowoczesną architekturą, nowy Jeep Wagoneer S 2024 wyróżnia się z daleka.

Aerodynamiczne kształty są wyraźnie podkreślone poprzez nachylenie i krzywiznę maski oraz przedniej szyby, ustawionych pod kątem zapewniającym efektywność aerodynamiczną przy dużych prędkościach. Opadająca linia dachu przechodzi pod wspornikiem tylnego spojlera, z charakterystyczną sylwetką Wagoneera.

Jeep Wagoneer S Launch Edition z roku modelowego 2024 będzie wyróżniał się eleganckimi ciemnymi akcentami. Wersja Launch Edition jest wyposażona w 20-calowe czarne felgi z błyszczącym wykończeniem Gloss Black, a także akcenty stylistyczne nadwozia w kolorze ciemnoszarym i czarnym kolorze Gloss Black. Zauważalny jest brak chromu, ponieważ zespół projektowy starał się zastosować procesy i materiały bardziej przyjazne dla środowiska. Ozdobne akcenty z satynowym wykończeniem oraz dwupanelowy, panoramiczny dach dopełniają całości.

Holistycznie podejście do projektowania

Dzięki rygorystycznemu procesowi testowania i rozwoju w tunelach aerodynamicznych, zespołowi udało się osiągnąć współczynnik oporu aerodynamicznego (CD) na poziomie 0,29, co jest najniższym współczynnikiem CD w historii samochodów Jeep i o około 15 proc. lepszym wynikiem niż średnia przyjmowana dla SUV-ów.

Pod względem budowy, dach i spojler pokrywy tylnej bagażnika są ustawione pod kątem, aby zminimalizować opór powietrza. Kształt klamek drzwi oraz tylnego spoilera i zintegrowane charakterystyczne płetwy pomagają kierować przepływem powietrza wokół samochodu. Oprócz tego, zintegrowany system osłon podwozia, trójwymiarowe nakładki na nadkola kół przednich i konstrukcja nakładek ochronnych na progi drzwi sprawiają, że powietrze płynnie przepływa wokół kół i na tył pojazdu, minimalizując opór. Wagoneer S jest najbardziej aerodynamicznym SUV-em marki Jeep w historii.

We wnętrzu pojawiło się kilka nowych detali, w tym inspirowana sportem i spłaszczona u dołu kierownica z przeszyciami w kolorze czerwonego wina i z podwójnymi ramionami. Kierownica została pokryta nową antybakteryjną powłoką winylową Cabo, która ułatwia utrzymanie pojazdu w czystości.

Nowością w marce Jeep są elektroniczne przyciski otwierania drzwi, które można aktywować lekko dotykając je kciukiem. Nowe przyciski otoczone są odlewem cynkowym z delikatnym, wyczuwalnym w dotyku wypukłym wzorem.

Wersja Launch Edition jest w standardzie wyposażona w pełny zestaw spersonalizowanego oświetlenia LED z ustawieniami dziennymi i nocnymi, a także w aktywne oświetlenie ambientowe z możliwością wyboru do 64 kolorów. Przestronny, pięcioosobowy Jeep Wagoneer S jest jedynym pojazdem z napędem elektrycznym w swoim segmencie, który w standardzie oferuje podgrzewane i wentylowane tylne siedzenia (tylko w USA).

Czytaj też:
„Polski” Jeep Avenger 4xe wreszcie z napędem na cztery koła
Czytaj też:
Dni otwarte hybrydowego Jeepa z Tychów. Z tej okazji spora promocja

Opracował:
Źródło: Stellantis