Brytyjska z nazwy, ale chińska w rzeczywistości marka MG Motor zaprezentowała model MG3 i jego technologię Hybrid+. Technologia ma być początkiem nowej ery dla marki na rynku hatchbacków segmentu B. Wraz z premierą została ogłoszona oferta przedsprzedażowa MG3, natomiast pod koniec lipca samochody trafią do salonów autoryzowanych (jak informuje IBRM Samar).
Nowa technologia
MG3 jest pierwszym samochodem marki wyposażonym w technologię Hybrid+. U jej podstaw leży pięć kluczowych elementów – silnik, skrzynia biegów, akumulator, silnik elektryczny i generator. MG3 posiada 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 75 kW i silnik elektryczny o mocy 100 kW, który uzupełniony jest o oddzielny generator. Pozwala to na wykorzystanie wielu trybów hybrydowych oraz zapewnia osiągi w różnych środowiskach i warunkach jazdy.
Kilka trybów pracy
Kierowcy mogą dopasować tryb jazdy względem własnych potrzeb, wybierając spośród trzech dostępnych – Eco, Standard i Sport. Tryb Eco jest skalibrowany pod kątem optymalnego zużycia paliwa i zapewnia łagodne przyspieszenie i łagodną reakcję przepustnicy, podczas gdy tryb Standard gwarantuje połączenie oszczędności i wysokich osiągów. Dobrze sprawdza się w przypadku większości rodzajów podróży. Tryb Sport to znacznie bardziej responsywna kalibracja, uzyskana z połączonej mocy wyjściowej.
MG3 został wyposażony również w większą w porównaniu ze swoimi poprzednikami pojemność akumulatora 1,83 kWh, zaawanasowaną trzybiegową automatyczną skrzynię, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 sekund oraz łączną moc wyjściową 195 KM.
Technologia układu napędowego MG Hybrid+ zadebiutowała w nowej generacji MG3 i jest pierwszym, konwencjonalnym systemem hybrydowym w gamie modeli MG. Zelektryfikowana technologia gwarantuje doskonałe osiągi. Oznacza to, że MG3 Hybrid+ jest właściwy na miasto, jak i do dalszych podróży po autostradzie. Technologia czyni MG3 najszybciej przyspieszającym hybrydowym samochodem segmentu B.
Samochód ma zwiększone wymiary, co przekłada się na znacznie większą przestrzeń we wnętrzu dla pasażerów. Posiada 293-litrowy bagażnik, co czyni go modelem z największą przestrzenią bagażową w klasie hybrydowych samochodów segmentu B.
Wyposażenie auta
MG3 ma reflektory LED i nową paletę kolorów. Dostępny jest w 7 wersjach kolorystycznych: niebieski „Cosmo”, czarny „Pebble Black”, czerwony „Diamond Red”, biały „Dover White”, srebrny „Cosmic”, szary „Hampstead” oraz żółty „Pastel”.
Samochód wyróżnia się wbudowanym dwuekranowym kokpitem. Kierowcy mają do dyspozycji 7-calowy cyfrowy ekran oraz 10,25-calowy centralny system informacyjno-rozrywkowy. W standardzie samochodu znajdziemy nawigację satelitarną, podobnie jak funkcję integracji smartfonów z autem poprzez Apple CarPlay/Android Auto. Wbudowana aplikacja oferuje poziom łączności i funkcji dla klientów MG3, które zazwyczaj są kojarzone z modelami klasy premium. MG3 został wyposażony również w klimatyzację, czterogłośnikowy system audio z łącznością Bluetooth, cztery porty USB oraz tylne czujniki parkowania i kamerę. Wyższy poziom wyposażenia oferuje dodatkowo tapicerkę z elementami sztucznej skóry, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane przednie fotele i kierownicę oraz kamerę 360 stopni.
Systemy wspomagania i cennik
Samochód korzysta z najnowszych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz technologii MG Pilot, która obejmuje asystenta utrzymania pasa ruchu z systemem ostrzegania przed niezamierzoną zmianą, tempomat adaptacyjny, ostrzeganie przed kolizją z przodu i asystent jazdy w korku.
MG3 będzie dostępny dla polskich klientów w 3 wariantach wyposażenia (Standard, Excite i Exclusive). Ceny wersji Standard zaczynają się już od 87 950 zł, podczas gdy wersja Excite dostępna będzie od 94 500 zł, a wersja Exclusive od 101 000 zł.
Czytaj też:
Chińskie MG przejmuje jednego z najważniejszych projektantów aut. Bugatti Veyron to jego dziełoCzytaj też:
Pierwszy tysiąc aut chińskiego MG Motor w Polsce. Za rok to będzie wielokrotność
MG 3