Drogie samochody to już nie marzenie Polaków. My je po prostu kupujemy na pniu

Drogie samochody to już nie marzenie Polaków. My je po prostu kupujemy na pniu

Audi RS 4 Avant edition 25 years
Audi RS 4 Avant edition 25 years Źródło:Audi
Kolejne miesiące w salonach dowodzą, że samochody prestiżowych marek, tak zwane premium, są przez Polaków coraz chętniej wybierane. Statystyki nie kłamią.

Więcej i więcej, na pewno więcej niż w poprzednim i jeszcze poprzednim roku. Tak kupują Polacy auta najbardziej prestiżowych marek. Prowadzący statystyki Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar informuje, że w maju 2024 roku w Polsce zarejestrowano 10 262 nowe samochody osobowe klasy premium. Był to wynik o 6,61 proc. mniejszy niż w kwietniu bieżącego roku i o 7,65 proc. lepszy w zestawieniu z kwietniem 2023 roku.

Udział segmentu premium w krajowym rynku wyniósł w maju 23,5 proc. Od stycznia do maja 2024 roku w Polsce zarejestrowano 54 182 nowe auta z wyższej półki, o 23,14 proc. więcej w zestawieniu z takim sam okresem minionego roku. Auta klasy premium miały na koniec maja 2024 roku 23,9 proc. udziału w rynku nowych samochodów osobowych w Polsce (co czwarty kupowany w Polsce wóz był zatem modelem premium).

BMW na czele

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium na koniec maja 2024 roku zajęło BMW. Bawarski producent sprzedał o 21,09 proc. więcej aut niż w takim samym okresie roku 2023. Najczęściej rejestrowane modele w gamie BMW to: seria 3, model X5 oraz model X3.

Na drugim miejscu po pięciu miesiącach bieżącego roku był Mercedes-Benz. Klienci kupili i zarejestrowali aż o 55,10 proc. więcej aut w zestawieniu z sytuacją sprzed roku. W gamie marki na koniec maja 2024 roku zwycięska okazała się klasa GLC, przed klasą GLC Coupé oraz CLA.

Trzecią pozycję na koniec maja 2024 roku zajęło Audi. Klienci w Polsce kupili i zarejestrowali o 1,47 proc. więcej aut z czterema pierścieniami niż w takim samym okresie roku 2023. Spośród modeli najlepiej sprzedawał się A3. Na drugiej pozycji znalazło się Audi A4, a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q3.

Volvo tuż za podium

Czwarta pozycja w okresie styczeń-maj 2024 roku przypadła w udziale Volvo (o 46,87 proc. więcej sprzedanych aut niż rok wcześniej). Na piątej pozycji był Lexus (o 20,78 proc. więcej sprzedanych aut rok do roku).

W pierwszej dwudziestce najpopularniejszych marek segmentu premium największą stratę procentową w okresie styczeń-maj 2024 r. zanotował Jaguar. Z kolei największym wzrostem procentowym w Top 20 może pochwalić się Bentley z 75,86 proc. wzrostem.

Na koniec maja 2024 roku na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60. Na drugiej pozycji zestawienia znalazło się Audi A3. Brąz przypadł w udziale Volvo XC40.

Czytaj też:
Samochody używane. Zmniejsza się oferta na wtórnym rynku, ceny rosną
Czytaj też:
Chińczycy w cenowym natarciu. MG wprowadza kolejny niedrogi model na polski rynek

Opracował:
Źródło: IBRM Samar