Super Mustang pokazany w Le Mans. Takiego auta w Europie dotąd nie było

Super Mustang pokazany w Le Mans. Takiego auta w Europie dotąd nie było

Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD Źródło:Ford
W Le Mans Ford prezentuje nowego Mustanga GTD z pakietem podnoszącym osiągi i wnętrzem zorientowanym na kierowcę.

Wysokie osiągi, funkcje premium i wyjątkowe wykończenie – debiutujący w ten weekend podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans Ford Mustang GTD Carbon Series jest mocniejszym autem niż seryjne Mustangi.

Mustang GTD w lakierze Chroma Flame prezentuje nowy pakiet Performance, który zwiększa jego osiągi, wnętrze zorientowane na kierowcę oraz elementy z włókna węglowego, które podkreślają jego rozwiązania konstrukcyjne.

Główny zestaw pakietu Performance, który odgrywa zasadniczą rolę w osiągnięciu przez Mustanga GTD czasu okrążenia Nürburgringu poniżej siedmiu minut, obejmuje przedni pas ukształtowany aerodynamicznie dla zwiększenia docisku przedniej osi, klapy pod podwoziem i układ redukcji oporu powietrza tylnego spojlera.

Ford Mustang GTD

Aktywne elementy aerodynamiczne obniżają opór powietrza w czasie jazdy po prostej, nie zmniejszając przyczepności aerodynamicznej podczas pokonywania zakrętów. Pakiet Performance obejmuje również obniżający masę zestaw Lightweight, który usuwa niektóre materiały wygłuszające i dodaje 20-calowe felgi magnezowe, a także specjalnie zaprojektowany pas przedni. Pakiet Performance stanowi wyposażenie serii Carbon, ale jest dostępny dla całej gamy wersji Mustangów GTD.

Na cechy auta wpływ mają standardowe fotele Recaro, jak i nowa kierownica. W Le Mans po raz pierwszy pokazano wnętrze GTD. Wieniec kierownicy jest spłaszczony w dolnej części, grubszy niż zazwyczaj i obszyty wstawkami zamszu klasy premium Dinamica oraz skórą, a ostatecznego efektu dopełniają fragmenty z włókna węglowego. Wyłącznie w Mustangu GTD znajdują się przyciski na kierownicy, umożliwiające regulację sztywności zawieszenia i trybu pracy układu wydechowego, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi podczas zmiany parametrów Mustanga GTD na zakrętach, czy regulowania dźwięku podczas przyspieszania.

Ford Mustang GTD

Do panelu przed obrotowym wybierakiem biegów dołączają dwa nowe przyciski umożliwiające dostęp do strony aplikacji torowych oraz aktywację funkcji podnoszenia zawieszenia przedniej osi, co pomaga pokonywać podjazdy i przeszkody na parkingach.

Dzięki tytanowym łopatkom zmiany biegów, wykonanym w technologii druku 3D, kierowcy mają również większą kontrolę nad tym, jak ośmiobiegowa dwusprzęgłowa przekładnia, będąca wyposażeniem standardowym, współpracuje z turbodoładowanym silnikiem V8 o pojemności 5,2 litra i mocy ponad 800 KM. Łopatkom nadano wyjątkowo duży rozmiar i heksagonalny wzór, który daje palcom kierowcy pewniejsze podparcie. Tytan występuje także na pierścieniu wokół obrotowego wybieracza biegów na konsoli środkowej.

Styl sportów motorowych

Ford Mustang GTD

Centralnym akcentem sceny Le Mans jest nowy lakier Chroma Flame Mustanga GTD. Jest to wyróżnik Mustanga GTD, niedostępny dla innych wersji i jeden z sześciu kolorów gamy, oferowanych w standardzie obok lakierów Polymimetic Gray, Race Red, Shadow Black, Frozen White i Lightning Blue.

Seria Carbon wyróżnia się nielakierowaną maską, dachem i tylnym panelem dachowym, a felgi (aluminiowe lub magnezowe) zyskały wykończenie Magnetite. Dostępne są także inne kolory nadwozia lub kontrastujące malowane pasy, a także zaciski hamulcowe w kolorze niebieskim Grabber Blue, czerwonym Race Red lub czarnym.

Ford Mustang GTD

Mustang GTD otrzymał najnowocześniejszy pakiet oprogramowania. Znana z gier komputerowych technologia Unreal Engine, odpowiadająca za obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, zawiera nowe ekrany powitalne i pożegnalne, prezentowane na 13,2-calowym wyświetlaczu dotykowym i 12,4-calowym zestawie wskaźników, który można konfigurować według własnych potrzeb. Poza sześcioma trybami jazdy, dostępnymi w kokpicie Mustang GTD, do dyspozycji kierowcy oddano nowy motyw graficzny wskaźników Performance, przekazujący najważniejsze informacje, istotne przy sportowym korzystaniu z samochodu. Wskaźnik biegu i obrotomierz zajmują w nim centralne miejsce, usuwając jednocześnie wszystkie dodatkowe informacje, wyświetlane w innych ekranach.

Formularze zamówień otwarte w Europie

Ford Mustang GTD

Europejski debiut Mustanga GTD zbiega się z oficjalnym startem zgłoszeń deklaracji zakupu przez klientów z rynku europejskiego. 13 czerwca o godzinie 13:00 czasu środkowoeuropejskiego potencjalni europejscy nabywcy Mustanga GTD mogą wejść na stronę TheMustangGTD.com i złożyć wniosek na zakup najbardziej spektakularnego Mustanga w historii.

Czytaj też:
Wreszcie oficjalnie można kupić w Polsce legendarnego Forda F-150
Czytaj też:
Debiut najbardziej ekstremalnego Forda Mustanga GTD w Europie. Zamówienia ruszą latem
Czytaj też:
Wielkie święto amerykańskiej motoryzacji w Katowicach. To będzie królestwo V8

Galeria:
Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
Opracował:
Źródło: Ford