Nowe Audi e-tron GT. Najmocniejsze cztery pierścienie w historii, nawet do... 925 KM

Nowe Audi e-tron GT. Najmocniejsze cztery pierścienie w historii, nawet do... 925 KM

Audi e-tron GT
Audi e-tron GT Źródło: Audi
Audi e-tron GT zostało unowocześnione. Rodzina modeli e-tron GT obejmuje teraz trzy warianty: S e-tron GT, RS e-tron GT oraz Audi RS e-tron GT performance. Jest wyższa moc, lepszy zasięg, lepsze osiągi, szybsze ładowanie i nowo opracowane zawieszenie.

Audi e-tron GT quattro jest topowym elektrycznym i sportowym modelem w gamie Audi. Czterodrzwiowe Gran Turismo weszło na rynek w 2021 roku. Nowe wersje oferują poprawę w obszarach zasięgu, osiągów, ładowania i prowadzenia. Równocześnie Audi przedstawia swój pierwszy w pełni elektryczny model RS performance – to RS e-tron GT performance. Nowe modele z rodziny Audi e-tron GT są już dostępne do zamawiania.

Design różny dla różnych odmian

Audi e-tron GT

Nowe warianty serii e-tron GT wyróżnia od siebie desig. Na przykład nowe Audi S e-tron GT ma przód, który jest jednorodny. Całkowicie zamkniętą, odwróconą osłonę Singleframe otacza czarna maska. Tłoczone struktury nadają mu trójwymiarowość. Kurtyny powietrzne w przednim pasie, które optymalizują przepływ powietrza wokół przednich kół, zyskały mocniej zaakcentowany kształt.

Także nowe Audi RS e-tron GT wygląda teraz bardziej sportowo. Jego przedni pas wyróżnia zdecydowanie radykalny wygląd. Odwrócona osłona Singleframe ma typową dla modeli RS trójwymiarową strukturę plastra miodu. Zderzak otaczający czarną maskę wizualnie „otwiera” przód RS e-tron w kierunku nawierzchni. W rezultacie samochód sprawia wrażenie niższego i zdaje się przylegać do asfaltu. Tył Audi RS e-tron GT czerpie z motywów spotykanych w sporcie motorowym. Opływowy dyfuzor nawiązuje do trójwymiarowych, podnoszących efektywność elementów z przodu auta, takich jak łopatki w kształcie litery L. Łopatki są standardowo utrzymane w kolorze nadwozia. Kolejnym szczegółem nawiązującym do świata wyścigów jest pionowa, czerwona lampa umieszczona pomiędzy kanałami aerodynamicznymi.

Audi e-tron GT

Audi RS e-tron GT performance to pierwszy w pełni elektryczny model RS performance, charakteryzujący się unikalnymi elementami designu. Od RS e-tron GT różni go opcjonalny, matowy dach z dymionego włókna węglowego, łączący się z elementami karbonowego „kamuflażu”. To pierwsze takie elementy w Audi, przeznaczone specjalnie dla RS performance. „Kamuflaż” z włókna węglowego wykorzystano w tłoczonych strukturach zderzaka, wykończeniu drzwi i lusterek bocznych oraz komponentach dyfuzora.

Aktualizację designu nadwozia rodziny e-tron GT uzupełnia wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej (CI). Cztery pierścienie mają teraz dwuwymiarową formę i są umieszczone pomiędzy osłoną chłodnicy a przednim zderzakiem. Paleta lakierów obejmuje dziewięć kolorów. Oprócz jednolitej bieli Arkona należą do nich odcienie metalizowane lub z efektem perłowym: niebieski Ascari, szary Daytona, srebrny Florett, szary Kemora, czarny Mythos i czerwony Progressive. Szary Nimbus jest dostępny jako ekskluzywne wykończenie dla modeli RS e-tron GT i RS e-tron GT performance, natomiast tylko dla RS e-tron GT performance zarezerwowano nowy kolor zielony Bedford. Na zamówienie dostępny jest także opcjonalny pakiet optyczny czerń, który zawiera utrzymane w ciemnej tonacji pierścienie Audi z przodu i z tyłu, wloty powietrza, obudowy lusterek bocznych oraz element dyfuzora (S e-tron GT). Ciemne pierścienie Audi, łopatki w kształcie litery L i dwie wstawki kanałów aerodynamicznych należą do standardowej specyfikacji modeli RS. Pakiet optyczny czerń obejmuje łopatki w kształcie litery L w zderzaku oraz czarne kanały aerodynamiczne dyfuzora.

Wnętrze: sportowe elementy

Audi e-tron GT

Facelifting objął także wnętrze, które wyróżniają przeprojektowane fotele, kierownica i osłony progów drzwi oraz nowe cyfrowe treści. Przy okazji dostosowano projekcję światła przy wsiadaniu i wysiadaniu. Po otwarciu drzwi kierowcy na nawierzchni pojawia się czerwony romb z czerwonym cieniem (w wersji S to biały romb z czerwonym cieniem). Dla rodziny e-tron GT dostępne są nowe drewniane inkrustacje z naturalnej brzozy w kolorze antracytowym, z liniowym deseniem; w przypadku RS e-tron GT performance dostępne są również elementy ozdobne z matowego włókna węglowego, dopasowane do wyglądu nadwozia. Nowe pozycje na liście wyposażenia wnętrza obejmują wstawki z wykorzystaniem wanadu – wykończenia z antracytowym efektem, które zmienia swój wygląd w zależności od oświetlenia. Inkrustacje te są dostępne jako opcja dla modelu S e-tron GT, a w RS-ach należą do standardowej specyfikacji.

Audi e-tron GT

Nowe wersje e-tron GT mają kierownicę spłaszczoną zarówno u góry, jak i u dołu. W modelach RS kierownica jest wyposażona w dwa czerwone przyciski sterujące w formie satelity, a opcjonalnie może otrzymać oznaczenie na godzinie 12. Również fotele zostały udoskonalone. Ich nowe wzornictwo wyróżnia się teraz zintegrowaną wkładką z podświetlanym logo. S e-tron GT jest standardowo wyposażone w fotele sportowe plus z 14-kierunkową regulacją. W modelach RS na życzenie można zamówić fotele z opcjonalną funkcją masażu. Wariant performance ma nowy pakiet stylistyczny z przeszyciami w kolorze zielonym Serpentine, nawiązującym do lakieru zielony Bedford, oraz siedzenia z opcjonalną 18-kierunkową regulacją.

Udoskonalony Audi virtual cockpit i inteligentny panoramiczny dach

Audi e-tron GT

Wirtualny kokpit Audi virtual cockpit dostarcza nowych informacji na temat temperatury akumulatora i w czasie rzeczywistym pokazuje maksymalną możliwą moc ładowania. RS e-tron GT udostępnia widoki z treściami specyficznymi dla gamy RS. Na przykład klienci, którzy zakupią RS e-tron GT performance, za pośrednictwem MMI mogą wybrać miernik mocy i prędkościomierz z białymi elementami – to hołd dla Audi RS 2 Avant z 1994 roku. Na życzenie dostępny jest panoramiczny szklany dach. W przeciwieństwie do poprzednio stosowanych materiałów jego szkło minimalizuje bezpośrednie działanie promieni słonecznych i staje się nieprzezroczyste po naciśnięciu przycisku.

Mocniejszy elektryczny napęd na wszystkie koła

Audi e-tron GT

Przy przedniej osi Audi S e-tron GT oraz RS e-tron GT zastosowano silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM). Każdy z nich osiąga moc 176 kW (239 KM). Dodatkowym wyróżnikiem modelu RS e-tron GT performance jest zmodyfikowana elektronika mocy na przedniej osi, z ulepszonym falownikiem impulsowym, który obsługuje wyższe prądy. Wszystkie trzy warianty są efektywniejsze, a jednocześnie mogą pochwalić się znacznym wzrostem mocy i zwiększoną dynamiką.

Moc i osiągi

Audi e-tron GT

Nowo opracowana jednostka elektryczna przy tylnej osi to również silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM). Ma taki sam rozmiar jak motory PSM w modelach RS e-tron GT i RS e-tron GT performance. Części takie jak silnik pochodzą z platformy Premium Platform Electric (PPE). Każda z jednostek elektrycznych osiąga moc 415 kW (564 KM).

Maksymalna moc systemowa zespołu napędowego Audi S e-tron GT wynosi 500 kW (679 KM). RS e-tron GT osiąga maksymalną moc 630 kW (856 KM), a RS e-tron GT performance generuje 680 kW (925 KM), co czyni je najpotężniejszym samochodem seryjnym, jaki kiedykolwiek zbudowało Audi.

Osiągi auta? Audi S e-tron GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, a RS e-tron GT w 2,8 sekundy. Audi RS e-tron GT performance na sprint do 100 km/h potrzebuje 2,5 sekundy. S e-tron GT osiąga prędkość maksymalną 245 km/h, a modele RS rozpędzają się do 250 km/h.

Czytaj też:
Nowe Audi Q6 E-tron. Model Performance ma największy zasięg
Czytaj też:
Nowe Audi Q6 i SQ6 e-tron. Auta mają najnowocześniejsze światła na rynku
Czytaj też:
Nowe Audi Q6 e-tron. Dopracowany to mało powiedziane

Galeria:
Audi e-tron GT
Opracował:
Źródło: Audi