Maserati MC20 Icona i MC20 Leggenda, to dwa specjalna modele stworzone z okazji 20 rocznicy powrotu marki z Trójzębem do rywalizacji na torach wyścigowych. W 2004 roku, po 37 latach przerwy, Maserati powróciło do ścigania ze zwycięskim modelem MC12.
MC12, który zadebiutował jako wersja drogowa, stał się punktem odniesienia w mistrzostwach GT, inspirując powstanie supersportowego Maserati MC20. Ten w pełni włoski model zapoczątkował nową erę dla Maserati w 2020 roku, jako pierwszy został wyposażony w silnik V6 Nettuno. Dwie specjalne serie MC20 – limitowane do 20 egzemplarzy każda – charakteryzują się specjalnymi malowaniami i ekskluzywnymi detalami inspirowanymi odpowiednio przez MC12 Stradale i MC12 GT1 Vitaphone.
Maserati MC20 Icona
Malowanie Maserati MC20 Icona nawiązuje do jednego z najbardziej ikonicznych modeli marki: jego kolory są takie same jak w przypadku MC12 Stradale z 2004 roku, co z kolei było hołdem dla Maserati Trofeo Light, który startował w 24-godzinnym wyścigu Daytona. Trofeo Light był pierwszym samochodem inspirowanym Maserati Birdcage Type 61, produkowanym w latach 1959-1961.
Model MC20 Icona w barwach Bianco Audace Matte i Blu Stradale zawiera elementy z programu personalizacji Fuoriserie. Emblemat Maserati Fuoriserie w kolorze Bianco Audace znajduje się na boku malowania, w dolnej części w pobliżu tylnych kół, a włoską flagę umieszczono na drzwiach pod oznaczeniem MC20.
Na środku chromowanych kół z charakterystycznym wzorem trójzębu umieszczony jest kontrastujący niebieski emblemat trójzębu. Zaciski hamulcowe są również pomalowane na niebiesko, lusterka mają funkcję automatycznego przyciemniania, a pokrywa silnika wykonana jest z włókna węglowego.
Maserati MC20 Leggenda
MC20 Leggenda posiada ona malowanie w kolorach Nero Essenza i Digital Mint Matte, nawiązujące do barw nagradzanego MC12 GT1 zespołu Vitaphone Racing, który zdobył rekord trzech zwycięstw i dwóch drugich miejsc w 24-godzinnym wyścigu Spa.
Model MC20 Leggenda zawiera elementy Fuoriserie, takie jak felgi w kolorach Nero Lucido z Nero Opaco oraz emblemat trójzębu na środku felgi w kolorze Digital Mint, emblemat w kolorze żółtym na grillu, drzwiach i słupku C oraz czarne zaciski hamulcowe.
Pakiet Fuoriserie dla obu specjalnych serii uzupełniają wyścigowe wnętrza: lekkie, jednoczęściowe fotele wyścigowe z centralną częścią w kolorach Nero/Blu na srebrnym tle dla Icona lub w kolorze Nero na srebrnym tle dla Leggenda, z haftowanym emblematem trójzębu na zagłówku oraz napisami „Icona” lub „Leggenda”, w zależności od modelu.
Na osłonie silnika Nettuno znajduje się plakietka z napisem „ICONA. UNA DI 20” lub „LEGGENDA. UNA DI 20”.
Wnętrza obu modeli wyposażone są także w system dźwiękowy Sonus Faber. Dodatkowe wspólne cechy obejmują pakiet wnętrza z włókna węglowego, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (E-LSD), system podnoszenia zawieszenia, system monitorowania martwego pola i ruchu za pojazdem oraz dywaniki w kabinie i bagażniku.
Czytaj też:
Butikowe salony samochodowe w centrach miast. Renault wchodzi w ten biznesCzytaj też:
Włosi znów się popisali. Oto nowe Maserati GranCabrio
![Dwie wyjątkowe wersje Maserati MC20](https://img.wprost.pl/_thumb/8f/54/9375d5e6ee1974ca2499e66d4623.jpeg)
![Dwie wyjątkowe wersje Maserati MC20](https://img.wprost.pl/_thumb/9a/1b/189d126421d71deef62c79bbc8d7.jpeg)