Nowy Citroën C3 Aircross. Tanie auto nawet dla 7 osób

Nowy Citroën C3 Aircross. Tanie auto nawet dla 7 osób

Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross Źródło:Stellantis
Citroën C3 Aircross to zupełnie nowy model w segmencie kompaktowych SUV-ów. To też pierwszy Citroën, o którym producent mówi wprost: jest tani. I – jeśli przeanalizujemy ceny – naprawdę jest tani.

Niedawno dowiedzieliśmy się, że marka Citroën z portfolio Stellantisa (m.in. Peugeot, Citroën, Fiat, Maserati, Opel, Abarth, Jeep, Dodge, Chrysler) będzie marką tanią, konkurującą z Dacią (własność Renault). Teraz przyszła pora na pierwsze ogłoszenie modelu, o którym sam Stellantis pisze otwarcie: tani. Z jakim autem mamy do czynienia?

C3 Aircross został radykalnie odświeżony. Ma zawieszenie Citroën Advanced Comfort, architekturę C-Zen Lounge z wyświetlaczem Head-Up obejmującym systemy informacyjno-rozrywkowe i łączności najnowszej generacji. Dłuższe jest nadwozie: 4,39 m. C3 Aircross dostępny był w wersji 5-miejscowej, teraz oferuje także do 7 miejsc, po raz pierwszy w tym segmencie.

Citroën C3 Aircross

Nowy C3 Aircross po raz pierwszy oferuje wersję hybrydową 136 KM, obok wersji w pełni elektrycznej (5-miejscowej) i wersji benzynowej. Faktycznie, drogo nie jest, nowy Citroën C3 Aircross dostępny w cenie od 82 800 zł.

Sylwetka i wymiary nowego C3 Aircross zmieniły się wraz z jego nowym pozycjonowaniem. Wersja 5-miejscowa, o długości 4,39 m, zapewnia największą w swoim segmencie przestrzeń w drugim rzędzie. Marka Citroën oferuje także zupełnie nową, 7-miejscową wersję, nowość w tym segmencie, zaprojektowana przy zachowaniu tych samych proporcji.

Citroën C3 Aircross

Oprócz silnika benzynowego, nowy C3 Aircross będzie oferował dwie wersje zelektryfikowane: z technologią hybrydową 48 V o mocy 136 KM oraz wersję w pełni elektryczną. Dzięki zasięgowi wynoszącemu ponad 300 km (homologacja w toku) wersja elektryczna może być traktowana jako auto miejskie. Samochód można naładować od 20 do 80 proc. w 26 minut, a podczas wyjazdów skorzystać z aplikacji ë-Routes – planera podróży, który dostosowuje się do zmian na drodze w czasie rzeczywistym. Wersja o zasięgu ponad 400 km będzie dostępna w 2025 roku.

Elektryczna wersja jest dostępna w cenie zaczynającej się od 120 800 zł, hybryda zaś od 112 300 zł. Nowy model w tradycyjnej wersji benzynowej jest dostępny od 82 800 zł.

Citroën C3 Aircross

Citroën C3 Aircross ma 4,39 m długości. Rozstaw osi wynosi 2,67 m. Wersja 5-miejscowa zapewnia pasażerom siedzącym w drugim rzędzie sporą ilość miejsca i bagażnik o pojemności 460 litrów. Dla klientów poszukujących jeszcze większej wszechstronności, C3 Aircross jest dostępny także w funkcjonalnej wersji 7-miejscowej. W jej przypadku konstrukcja panelu tylnego, dzięki której tył samochodu jest dynamiczny i pionowy, zapewnia pasażerom siedzącym w trzecim rzędzie sporo przestrzeni. Duże tylne drzwi i wygodnie składane oparcia siedzeń w drugim rzędzie (40/60) ułatwiają dostęp do trzeciego rzędu, w którym znajdują się dwa składane dodatkowe fotele. Dostępne w razie potrzeby, składają się z siedziska i oparcia, które można złożyć w proporcji 50/50, zapewniając, po ich złożeniu płaską powierzchnię bagażową.

W wersji 7-miejscowej C3 Aircross oferuje taką samą wyjątkowo przestrzeń na wysokości kolan w drugim rzędzie co C3 i przestrzeń na łokcie szerszą o 25 mm od średniej w tym segmencie oraz dużo miejsca nad głową. Przestrzeń w trzecim rzędzie jest wyposażona w takim samym standardzie jak pozostałe siedzenia, fotele posiadają zagłówki, podłokietniki, uchwyt na kubki, gniazdo USB, wystarczająco dużo miejsca na nogi i klimatyzację. Nowa 7-miejscowa wersja C3 Aircross stanowi połączenie kompaktowego nadwozia i przestronnego wnętrza. Po rozłożeniu wszystkich foteli pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 40 litrów, a przy złożonych fotelach w trzecim rzędzie – 330 litrów.

Silniki nowego auta

Citroën C3 Aircross

Nowy C3 Aircross jest wyposażony w nowy system hybrydowy o mocy 136 KM (Hybrid 136) wyposażony w automatyczną skrzynię biegów e-DCT. Technologia hybrydowa 48 V wykorzystuje silnik 1.2 Turbo nowej generacji Stellantisa. Jest to jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1199 cm3, rozwijająca moc 136 KM (100 kW) przy 5500 obr./min. i moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min.

Citroën wprowadza na rynek model C3 Aircross z silnikiem benzynowym Turbo o mocy 75 kW/100 KM. Ten 3-cylindrowy silnik Turbo 100 MT6 jest zestawiony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i spełnia normy Euro7.

Elektryczny C3 Aircross jest napędzany silnikiem o mocy 83 kW/113 KM w połączeniu z akumulatorem LFP (litowo-żelazowo-fosforanowym) o pojemności 44 kWh. Technologia ta oferuje kompromis między wymaganą wydajnością (zasięg ponad 300 km), a przystępną ceną. Silnik samochodu i w pełni automatyczna skrzynia biegów zapewniają liniowe przyspieszenie z natychmiast dostępnym momentem obrotowym oraz maksymalną prędkość 143 km/h.

Czytaj też:
Citroën C3 kusi zmianami. Są bardziej niż przydatne
Czytaj też:
Nowy SUV coupé od Citroëna. Nazywa się Basalt

Opracował:
Źródło: Stellantis