Rodzina Tourneo. Te modele zastąpiły minivany

Rodzina Tourneo. Te modele zastąpiły minivany

Rodzina Fordów Tourneo
Rodzina Fordów Tourneo Źródło:Ford
W ofercie Forda znajduje się cała osobowa rodzina Tourneo. Są to Courier, Connect i Custom. Czym różnią się od siebie następcy segmentu minivanów?

W ofercie Forda przez kilkadziesiąt lat można było znaleźć samochody typu minivan, które stały się alternatywą dla aut z nadwoziem typu kombi. Kierowcy cenili sobie w nich obszerną i ustawną przestrzeń, duży bagażnik i dające się łatwo konfigurować wnętrze. Dzisiaj w ofercie Forda są następcy tego segmentu, bo same minivany właściwie zniknęły z rynku.

Rodzina Tourneo

Rodzina Fordów Tourneo

Następcy to trzy modele, które są osobowymi wariantami bliźniaczych odmian Transitów. Są alternatywą dla rodzin lub firm, które potrzebują więcej przestrzeni i praktycznych rozwiązań.

Najmniejszym w gamie jest pięciomiejscowy Tourneo Courie. Ma styl SUV-a z gabarytami auta miejskiego oraz wnętrzem, które mieści pięć osób z bagażem. Długość tego samochodu wynosi 4337 mm.

Ford Tourneo Courier

Rodzina Fordów Tourneo

Nowy Tourneo Courier z napędem na przednie koła jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia. Podstawą jest silnik EcoBoost o mocy 125 KM, a klienci mogą wybierać pomiędzy 6-stopniową manualną skrzynią biegów albo 7-biegową automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Każdy Tourneo Courier zawiera w standardzie cyfrowy zestaw wskaźników, bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości i zestaw systemów asystujących kierowcy. To m.in. system kontroli pasa ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości czy system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist.

Samochód występuje również w wersji elektrycznej. E-Tourneo Curier oferuje moc 100 kW (136 KM) i można go ładować zarówno prądem przemiennym o mocy 11 kW, jak i prądem stałym o mocy 100 kW. Dzięki szybkim ładowarkom prądu stałego klienci mogą zwiększyć zasięg o 87 km w 10 minut, a uzupełnienie akumulatora od 10 do 80 procent trwa 35 minut.

Ford Tourneo Connect

Rodzina Fordów Tourneo

Siedmiomiejscowy model Tourneo Connect jest dostępny w dwóch wersjach długości nadwozia – L1 o długości 4515 mm oraz L2 o długości 4868 mm. Każda z nich oferuje trzy rzędy siedzeń (w wariancie L1 trzeci rząd siedzeń jest opcjonalny). Dodatkowo drugi i trzeci rząd można złożyć, pochylić lub wymontować, aby uzyskać przestrzeń bagażową. Przednie siedzenie pasażera składa się na płasko, umożliwiając przewożenie długich przedmiotów.

Są duże przesuwne drzwi boczne po każdej stronie pojazdu, a także liczne uchwyty, schowki i gniazda ładowania. Dostępny jest panoramiczny szklany dach i dwustrefowa klimatyzacja.

Gama czterocylindrowych turbodoładowanych silników obejmuje jednostkę benzynową EcoBoost o objętości skokowej 1,5 litra dysponującą mocą 114 KM oraz dwa silniki 2.0 EcoBlue rozwijające moc 122 KM. Napęd może być przekazywany przez 6-biegową manualną skrzynię biegów lub 7-biegową automatyczną przekładnie dwusprzegłową PowerShift. Kierowcy mogą wybrać napęd na wszystkie koła – jest on dostępny w modelach wyposażonych w 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 122 KM oraz sześciobiegową manualną skrzynię biegów.

W standardzie Tourneo Connect oferuje przednie i tylne czujniki parkowania, 10-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego oraz obsługę Android Auto i Apple CarPlay. Standardem dla Tourneo Connect jest także wiele systemów bezpieczeństwa. To między innymi system zapobiegania kolizjom z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów (Pre-Collision Assist), system ostrzegania o nieplanowanej zmianie pasa ruchu czy układ ułatwiający ruszanie pod górę (HSA). W każdej wersji znajduje się też tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości.

Ford Tourneo Custom

Rodzina Fordów Tourneo

Nowy Ford Tourneo Custom jest największy w rodzinie aut, ma dziewięć miejsc. Model ten także występuje w dwóch wersjach nadwozia – L1 o długości 5050 mm oraz L2 o długości 5450 mm. Ma funkcjonalny system siedzeń, które są montowane na prowadnicach. Dzięki temu drugi i trzeci rząd można personalizować – przesuwać do przodu lub do tyłu, składać, obracać i całkowicie wymontowywać. Trzy indywidualne fotele w drugim rzędzie można przesuwać niezależnie od siebie, natomiast trzeci rząd siedzeń jest dzielony na podwójny i pojedynczy fotel.

Na liście standardowego wyposażenia znajduje się między innymi system audio Ford SYNC 4 z 13-calowym ekranem dotykowym, bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto, a także kamera cofania i czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Zestaw systemów zwiększających bezpieczeństwo, które nie wymagają dopłaty obejmuje Pre-Collision Assist – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszym, system kontroli pasa ruchu Driver Alert oraz system monitorowania koncentracji kierowcy czy system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości.

Rodzina Fordów Tourneo

Nowego Tourneo Customa można wzbogacić między innymi o szklany dach panoramiczny z technologią redukcji przenikania ciepła w zakresie podczerwieni oraz o elektrycznie sterowane przesuwne drzwi boczne wyposażone w funkcję bezdotykowej obsługi. Tourneo Custom oferuje również pochylaną kierownicę, która może być używana jako uchwyt do laptopa lub stać się stolikiem.

Klienci mogą wybrać silniki wysokoprężne Ford EcoBlue o mocy 150 KM i 170 KM lub zupełnie nową wersję Plug-In Hybrid (PHEV), a także E-Tourneo Customa z elektrycznym układem napędowym zasilanym akumulatorem o pojemności 64 kWh i silnikiem o mocy 160 kW, dającym zasięg do 300 km.

Czytaj też:
Miał wygrać i wygrał. Ford F-150 Lightning SuperTruck zdobył Pikes Peak
Czytaj też:
Super Mustang pokazany w Le Mans. Takiego auta w Europie dotąd nie było

Galeria:
Rodzina Fordów Tourneo
Opracował:
Źródło: Ford