Już co czwarte nowe auto to klasa premium. Polacy celują w wyższą półkę

Już co czwarte nowe auto to klasa premium. Polacy celują w wyższą półkę

Audi RS Q8
Audi RS Q8 Źródło: Audi
Jakiekolwiek informacje o tym, że jesteśmy państwem na dorobku, nie znajdują potwierdzenia w salonach samochodowych. Co czwarty samochód kupowany przez Polaka to wóz premium – Mercedes-Benz, BMW, Audi, Lexus, Volvo. Całe pierwsze półrocze 2024 roku zakończyło się imponującym wzrostem.

W czerwcu 2024 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 12 056 nowych samochodów osobowych klasy premium, jak informuje IBRM Samar. Był to wynik o 17,48 proc. większy niż w maju bieżącego roku i o 21,06 proc. lepszy w zestawieniu z czerwcem roku 2023.

Udział tego segmentu w krajowym rynku wyniósł w czerwcu 24,0 proc. W I połowie 2024 roku w Polsce zarejestrowano 66 238 nowych aut z wyższej półki, o 22,75 proc. więcej w zestawieniu z takim sam okresem minionego roku. Auta klasy premium miały na koniec czerwca 2024 roku 23,9 proc. udziału w rynku nowych samochodów osobowych w Polsce.

BMW na czele

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium na koniec czerwca 2024 roku zajęło BMW. Wynik bawarskiego producenta na polskim rynku jest o 17,33 proc. lepszy niż w takim samym okresie roku 2023. Najczęściej rejestrowane modele w gamie BMW w I połowie 2024 roku to: seria 3, model X5 oraz seria 5.

Na drugim miejscu po sześciu miesiącach bieżącego roku był Mercedes-Benz. Klienci kupili i zarejestrowali o 51,10 proc. więcej aut w zestawieniu z sytuacją sprzed roku. W gamie marki na koniec drugiego kwartału 2024 roku zwycięska okazała się klasa GLC, przed klasą GLC Coupé oraz CLA.

Trzecią pozycję na koniec czerwca 2024 roku zajęło Audi. Klienci w Polsce kupili i zarejestrowali o 3,77 proc. więcej aut z czterema pierścieniami niż w takim samym okresie roku ubiegłego. Spośród Audi w I połowie 2024 najlepiej sprzedawał się model A3. Na drugiej pozycji w półrocznym zestawieniu znalazło się Audi A4, a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q3.

Czwarta pozycja w okresie styczeń-czerwiec 2024 roku przypadła w udziale Volvo. Marka ta zarejestrowała w Polsce w I połowie bieżącego roku o 43,93 proc. więcej aut niż rok wcześniej. Na piątej pozycji był Lexus. W okresie od stycznia do czerwca 2024 roku japońska marka zarejestrowała w Polsce o 25,88 proc. więcej au rok do roku.

Były też spadki

W pierwszej dwudziestce najpopularniejszych marek segmentu premium największą stratę procentową w I połowie 2024 roku zanotowało, zajmujące 16 pozycję w zestawieniu, Maserati. W całym zestawieniu I półrocze na minusie zakończyły też marki: Mini, DS, Jaguar i Alpine.

Z kolei największym wzrostem procentowym w Top 20 może pochwalić się, pozycjonowany na 13 miejscu, Bentley z 71 zarejestrowanymi samochodami wobec 37 na koniec czerwca 2023.

W I połowie 2024 roku na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60. Na drugiej pozycji zestawienia znalazło się Audi A3. Brąz przypadł w udziale Lexusowi NX.

Czytaj też:
Nowy samochód z Chin w Polsce. Tym razem z dieslem i promocją cenową
Czytaj też:
Turecki elektryk pojawi się w Polsce? Będzie konkurentem dla chińskich aut

Opracował:
Źródło: IBRM Samar