ChatGPT we wszystkich Peugeotach. Kolejny producent stawia na sztuczną inteligencję

ChatGPT we wszystkich Peugeotach. Kolejny producent stawia na sztuczną inteligencję

Peugeot E-5008
Peugeot E-5008 Źródło: Stellantis
Najpierw Volkswagen w samochodach swoich marek (VW, Audi, Skoda, Seat, Cupra), teraz Peugeot z koncernu Stellantis. Sztuczna inteligencja trafia do kolejnych aut.

Będąc jednym z pierwszych producentów samochodów, który udostępnił ChatGPT w swoich modelach podczas prowadzonej na szeorką skalę fazy pilotażowej, Peugeot wprowadza teraz sztuczną inteligencję jako standard w całej swojej gamie. Zintegrowany z systemem i-Cockpit i aktywowany za pomocą asystenta głosowego „OK Peugeot”, ChatGPT może odpowiedzieć na każde pytanie, niekoniecznie związane z samochodem czy podróżą.

Innowacja na teraz

Peugeot od dawna śledził rozwój sztucznej inteligencji, jako narzędzia do użytku zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Po przetestowaniu funkcji ChatGPT podczas zakończonej sukcesem fazy pilotażowej przeprowadzonej na początku tego roku, w której wzięło udział ponad 10 000 klientów, Peugeot wprowadza teraz generatywną sztuczną inteligencję jako standard we wszystkich swoich modelach.

Peugeot wprowadza ChatGPT do wszystkich swoich najnowszych modeli wyposażonych w funkcję poleceń głosowych. Należą do nich: 208, 2008, 308, 308 SW, 408, 508, 508 SW, Rifter, Traveller, Partner, Expert, 3008 i 5008 (te ostatnie dołączą do końca roku).

Sztuczna inteligencja ChatGPT jest zintegrowana ze wszystkimi wyżej wymienionymi modelami Peugeota i zostanie wdrożona na 17 rynkach w 12 różnych językach w całej Europie.

Począwszy od teraz, na głównych rynkach europejskich marki, takich jak Niemcy, Austria, Hiszpania, Francja, Włochy, Portugalia i Wielka Brytania, ChatGPT będzie dostępny zarówno dla nowych pojazdów, jak i dla aktualnych już klientów, którzy będą mieć dostęp do funkcji w trybie over the air, bez konieczności odwiedzania dealera. Do końca lipca do tego grona dołączą: Dania, Irlandia, Norwegia, Szwecja, Szwajcaria, Belgia, Luksemburg, Holandia, Polska i Czechy.

ChatGPT jest dostępny jako część pakietu Connect Plus lub dla klientów, którzy zakupili swoje samochody przed jego wprowadzeniem, jako funkcja na żądanie.

Intuicyjny dostęp do AI

Zintegrowana teraz z i-Cockpitem generatywna sztuczna inteligencja ChatGPT, opracowana przez firmę OpenAI, to technologia, która korzysta z ogromnej ilości danych, aby zapewnić wyselekcjonowane, precyzyjne i zwięzłe odpowiedzi.

Interakcja z ChatGPT jest bardzo prosta za pośrednictwem pokładowego asystenta głosowego i-Cockpit. Wystarczy powiedzieć "OK Peugeot" i zadać pytanie, a ChatGPT zacznie działać.

ChatGPT jest w stanie odpowiedzieć na szeroki zakres pytań, od prostych do złożonych, i może wdać się w rozmowę. Na przykład, po przyjeździe do jakiegoś miasta można poprosić o wskazanie zabytków, które należy odwiedzić, opowiedzenie o historii tych miejsc, a następnie, system nawigacji samochodu może poprowadzić użytkownika do tego wskazanego punktu.

Czytaj też:
Hybrydowy Peugeot 3008 już w salonach. Znamy ceny i wersje
Czytaj też:
8 lat spokoju. Peugeot wydłuża gwarancję

Opracował:
Źródło: Stellantis