Cadillac Celestiq zasygnalizował nowy kierunek dla marki, wóz zadebiutował prawie dwa lata temu. Limitowany samochód, robiony na zamówienie pojazd elektryczny, dał klientom prawie dowolne opcje dostosowywania do ich potrzeb – zaznaczając odważny nowy rozdział dla luksusowej marki. Ale co będzie dalej z samochodami na zlecenie robionymi przez Cadillaca? Celestiq nie był one-offem. Pokazuje to nowy koncepcyjny Sollei Convertible, który dokładniej zaznacza przyszły kierunek producenta.
Sollei przywołuje wspomnienia z równie eleganckiego modelu Ciel z 2011 roku, który nigdy nie został skierowany do produkcji. Nazwa Sollei to kombinacja słów Sol (Słońce) i wolnego czasu. Jest nowym projektem, ale to nie jest przypadek, że wygląda jak Celestiq, pierwszy nowy ręcznie zbudowany samochód Cadillaca od ponad pół wieku. Oba dzielą wszystko przed słupkiem A i kabiną i używają tej samej platformy Ultium.
Wszystko za tym jest oddzielne dla modelu Sollei, w tym drzwi o długości 1,7 metra. Model ma linię środkową biegnącą po boku, łączącą znane reflektory i nowe tylne światła – rozciągają się one na tył, tworząc jeden element z karoserią. W tym koncepcie brakuje konwencjonalnych klamek drzwi, a zamiast tego są cienkie przyciski umieszczone w aluminiowej pokrywie, która nadaje samochodowi czysty, minimalistyczny design.
Nowe lakiery i materiały
Cadillac polakierował karoserię na zewnątrz i elementy wewnątrz nowym lakierem „Aurora”, nazwanym na cześć świetlnych zjawisk atmosferycznych północnych i południa. Firma wykorzystała też oryginalne materiały w swojej niestandardowej koncepcji, a szczególnie skoncentrowała się na braku plastiku. – Wszystko, co wygląda jak metal, to metal – powiedziała Erin Crossly, szefowa projektu Cadillaca Celestiqa.
Koncepcyjny samochód naprawdę zachwyca w środku, ze skrupulatnie ręcznie ciętym i ręcznie formowanym drewnem. Siedzenia mają motyw Sunburst w perforacji, pikowanie i hafty, a Cadillac dodał różowy opalizujący pigment do skóry Nappa, aby stworzyć efekt zmieniający kolor. Sollei jest także pierwszym Cadillakiem, który ma nowy, odnawialny materiał biologiczny o nazwie Fine Licelium. Firma używa go w podnóżkach i obiciach drzwi.
Tylko i aż koncept
Cadillac podkreślił co najmniej raz, że Sollei jest tylko koncepcją – koncepcją, która po prostu dzieli się kabiną, przodem i platformą z Celestiqiem. Posiada także 55-calowy wyświetlacz identyczny z tym wozem.
– Pojazd taki jak Sollei pozwolił kreatywnym projektantom Cadillaka wyrazić siebie. Myślę, że wykonali dobrą robotę. Pokazali też, jak powinien wyglądać luksusowy kabriolet 2+2 dzisiejszych czasów – powiedział John Roth, wiceprezydent Cadillaca.
Czytaj też:
P. Diddy zlecił morderstwo Tupaca Shakura? „Zapłacił za to 1 mln dolarów”Czytaj też:
Motoryzacyjne firmy z najlepszą reputacją. Wygrali Japończycy