Ultraszybkie ładowarki powstają na MOP-ach przy Autostradzie Wielkopolskiej

Ultraszybkie ładowarki powstają na MOP-ach przy Autostradzie Wielkopolskiej

Ładowarki Polenergii
Ładowarki Polenergii Źródło: Polenergia
To najszybsze stacje ładowania elektryków w Polsce. Są chłodzone, mają moc 400 kW i część z nich już stanęła przy Autostradzie Wielkopolskiej. Będzie ich więcej, a za inwestycję odpowiada Polenergia.

Powstałe stacje ładowania są pierwszym etapem inwestycji Polenergii. Za budowę ładowarek o dużej mocy odpowiada polska firma Ekoenergetyka. Inwestycja Polenergii dotyczy koncesyjnego odcinka autostrady A2, a stacje ładowania docelowo powstaną w 8 miejscach, w Miejscach Obsługi Podróżnych.

Współpraca z Autostradą Wielkopolską

Ładowarki Polenergii

– Polenergia eMobility buduje gęstą sieć stacji ładowania na terenie całego kraju. Dziś do tej sieci dołącza flagowy produkt, najszybsze ładowarki w Polsce. Urządzenia o mocy 400 kW zaoferują kierowcom możliwość naładowania baterii pojazdów elektrycznych w ciągu kilkunastu minut. Dynamiczny rozwój infrastruktury ładowania w zachodniej Europie to fakt. Nasz ruch jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie kierowców, którzy poruszają się po Polsce. Wierzymy, że skok technologiczny, który proponujemy naszym klientom, stanie się impulsem do dalszego, szybkiego wzrostu polskiego sektora elektromobilności – mówi Jerzy Zań, prezes zarządu Polenergii.

Pierwsza stacja, kiedy kolejne

Gdzie można znaleźć pierwsze ładowarki Polenergii? Stoją na terenie MOP-u Chociszewo. To połowa dystansu z Poznania do Frankfurtu nad Odrą, kilka minut od przecięcia się A2 i drogi ekspresowej S3. Ta droga jest częścią trasy E65 i należy do transeuropejskiego korytarza transportowego TEN-T.

Stację, która została uruchomiona oraz następne, które powstaną, zbudowała polska firma Ekoenergetyka. To rodzime przedsiębiorstwo buduje ładowarki w Paryżu, Madrycie, Sztokholmie, Berlinie i Monachium. Z powodzeniem działa także Polsce, w tym w Warszawie i Krakowie. Ładowarki Ekoenergetyki są ładowarkami o wysokiej mocy, zdolnymi do ładowania zarówno samochodów elektrycznych, jak i ciężarówek zeroemisyjnych.

Czytaj też:
7 miliardów złotych na nową mobilność. Rząd ma ambitne plany
Czytaj też:
Wspólne ładowarki okazały się zbyt trudne. Polska dostała ponaglenie

Opracował:
Źródło: Polenergia