Fabryczny team Audi Formuły 1 ma nowego szefa. Przyszedł z Red Bulla

Fabryczny team Audi Formuły 1 ma nowego szefa. Przyszedł z Red Bulla

Bolid Formuły 1 od Audi
Bolid Formuły 1 od Audi Źródło: Audi
Wygląda na to, że ambicje Audi w związku z wejściem do Formuły 1 są naprawdę ogromne. Pierwsze starty dopiero za 2 lata, a firma właśnie zatrudniła nowego, utytułowanego szefa.

Z obozu Audi nadchodzą kolejne informacje dotyczące zbrojenia się marki przed wejście do królowej sportu. Teraz ogłoszono, że szefem przyszłego fabrycznego zespołu Audi F1 będzie Jonathan Wheatley (kilka tygodni wcześniej okazało się, że do zespoły dołącza Mattia Binotto, który pracował w Scuderii Ferrari).

– Jego doświadczenie i umiejętności pomogą nam szybko zdobyć przyczółek w trudnym, konkurencyjnym świecie Formuły 1. Cieszę się, że udało nam się pozyskać Jonathana Wheatleya na stanowisko szefa zespołu dla naszego przyszłego zespołu Formuły 1 – mówi Gernot Döllner, prezes zarządu Audi AG.

Przypomnijmy, że kariera Jonathana Wheatleya w Formule 1 rozpoczęła się na początku lat 90. Najpierw awansował na stanowisko głównego mechanika w Benetton Formula One. Potem przeniósł się do świeżego zespołu Red Bull Racing, którego został dyrektorem sportowym. Wraz z nim, jako szefem, team zdobył sześć tytułów mistrzostw świata konstruktorów i siedem tytułów mistrzostw świata kierowców.

Jasny podział między Binotta i Wheatleya

Jak informuje Audi, Mattia Binotto i Jonathan Wheatley będą wspólnie kierować nowym zespołem zarządzającym w Sauber Motorsport AG. Specjaliści będą podlegać bezpośrednio Gernotowi Döllnerowi, który pełni funkcję prezesa zarządu Sauber Motorsport AG. Mattia Binotto będzie zarządzał operacyjne Sauber Motorsport AG w zakładzie w Hinwil oraz pełnił funkcję dyrektora operacyjnego i dyrektora technicznego. Tymczasem najpóźniej do lipca 2025 r. Jonathan Wheatley uzupełni nowy zespół zarządzający Audi w Formule 1 jako szef zespołu i rzecznik zarządu. Skupi się on „przede wszystkim na wynikach przyszłego zespołu fabrycznego F1 w wyścigach, na zarządzaniu operacyjnym wszystkimi wyścigami oraz na reprezentowaniu Audi na poziomie szefa zespołu w sprawach związanych z Formułą 1”, jak głosi komunikat Audi.

– Jestem niezwykle dumny, że mogłem być częścią podróży Red Bull Racing przez ostatnie osiemnaście lat i odejdę z wieloma miłymi wspomnieniami. Jednak możliwość odegrania aktywnej roli w wejściu Audi do Formuły 1 jako szef zespołu fabrycznego jest wyjątkowo ekscytującą perspektywą i nie mogę się doczekać tego wyzwania – mówi Jonathan Wheatley.

Kierowca i partner paliwowy

Dodajmy, że program Audi w Formule 1 jest konsekwentnie realizowany. Po ogłoszeniu całkowitego przejęcia Grupy Sauber, został potwierdzony pierwszy kierowca: Nico Hülkenberg podpisał wieloletni kontrakt z Sauberem i wystartuje w fabrycznym zespole Audi w 2026 roku. Będzie jeździł dla Saubera już w 2025 roku i uczestniczył w transformacji do zespołu fabrycznego. W 2026 rok zostaną również wprowadzone nowe przepisy techniczne FIA F1, obejmujące zwiększoną elektryfikację i wykorzystanie zaawansowanego zrównoważonego paliwa. Audi sprzymierzyło się więc z BP. Dzięki nowemu partnerstwu, BP dostarczy paliwo i specjalistyczne środki smarne Castrol (należy do BP).

Czytaj też:
Nowe Audi A6 e-tron. Limuzyna albo kombi i ponad 750 km zasięgu
Czytaj też:
Polacy pokochali jeden typ samochodów. Reszta nie ma szans

Opracował:
Źródło: Audi