Nowe Audi A6 e-tron. Limuzyna albo kombi i ponad 750 km zasięgu

Nowe Audi A6 e-tron. Limuzyna albo kombi i ponad 750 km zasięgu

Audi A6 e-tron
Audi A6 e-tron Źródło: Audi
Jest bardzo podobny do modelu koncepcyjnego. O jego technice można by napisać książkę grubości jednotomowej encyklopedii. Ma do 750 km zasięgu i nie ma co ukrywać: jest wraz z Q6 e-tronem nowym rozdziałem w historii Audi.

Audi A6 e-tron concept zadebiutowało na targach Auto Shanghai w 2021 roku. Teraz Audi pokazało już produkcyjną wersję A6 e-trona z dwoma nadwoziami: Sportback i Avant. Od razu skierowało go też do sprzedaży.

Podobnie jak większy brat z segmentu SUV, A6 e-tron został zbudowany na platformie dla elektryków marki, czyli PPE. A to oznacza bardzo wysokie osiągi, duży zasięg i szybkie ładowanie. A6 e-tron ma mnóstwo gadżetów, takich jak wirtualne lusterka zewnętrzne drugiej generacji, stający się przezroczystym na żądanie panoramiczny szklany dach, czy podświetlane pierścienie z tyłu.

Sportowy wygląd elektryka

Audi A6 e-tron

Design auta jest minimalistyczny. A6 e-tron z przodu wygląda na bardziej płaskie i szerokie. Osłona Singleframe jest odwrócona, a reflektory są z nią zintegrowane. Osłona sprawia, że zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) są prawie niewidoczne. W sylwetce mnóstwo jest charakterystycznych dla quattro przetłoczeń. Auto jest napędzane na obie osie silnikami elektrycznymi.

Audi A6 e-tron

Standardowo Audi A6 e-tron jest wyposażone w 19-calowe, pięcioramienne felgi. Wersja S line dostaje 20-calowe obręcze, a S6 e-tron seryjnie oferowany jest z felgami o średnicy 20 cali. Opcjonalnie można zamówić felgi o średnicy do 21 cali.

Aerodynamika jak w supersamochodzie

Audi A6 e-tron

Audi A6 e-tron ma doskonałe właściwości aerodynamiczne. Wartość Cd dla Sportbacka wynosi zaledwie 0,21. To sprawia, że jest najbardziej aerodynamicznym Audi wszech czasów i najlepszym w tym względzie samochodem całej Grupy Volkswagen. Avant ma wartość Cd na poziomie 0,24

To już tradycja dla Audi, że chce być marką z najbardziej innowacyjnym oświetleniem zewnętrznym na rynku. W Audi A6 e-tron reflektory i tylne lampy mają trójwymiarowy kształt i dają cyfrowe sygnatury świetlne. Cała rodzina Audi A6 e-trona jest dostępna z opcjonalnymi cyfrowymi światłami do jazdy dziennej w technice LED oraz cyfrowymi tylnymi lampami OLED drugiej generacji. Z kolei jeśli chodzi o cyfrowe tylne lampy OLED drugiej generacji, 10 paneli OLED – liczących 450 segmentów – generuje nowy obraz kilka razy na sekundę.

Zasięg i moc ładowania

Audi A6 e-tron

Dla platformy PPE Audi opracowało akumulator litowo-jonowy złożony się z 12 modułów i 180 ogniw pryzmatycznych o łącznej pojemności 100 kWh brutto (94,9 kWh netto). Bateria pozwala na przejechanie ponad 750 kilometrów (dla A6 Sportbacka e-trona) lub ponad 720 kilometrów (dla A6 Avanta e-trona).

Trzy wersje na dzień dobry

Audi A6 e-tron

Auto w obu wersjach ma moc systemową do 270 kW (367 KM). Nowe A6 e-tron performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Z kolei Audi S6 Sportback e-tron i S6 Avant e-tron mają moc systemową 370 kW czyli 503 KM (405 kW czyli 550 KM z funkcją kontroli startu Launch Control) i przyspieszają od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Ich prędkość maksymalna to 240 km/h. Zasięg jest nieco mniejszy i wynosi ponad 670 kilometrów dla S6 Sportbacka e-trona i ponad 640 kilometrów dla S6 Avanta e-trona.

W czasie wprowadzenie na rynek dostępne będą modele:

Audi A6 e-tron

  • A6 e-tron performance (270 kW) z napędem na tylne koła,
  • S6 Sportback e-tron (370 kW) z napędem na wszystkie koła quattro,
  • S6 Avant e-tron (370 kW) z napędem na wszystkie koła quattro.

Ładowanie i ceny

Audi A6 e-tron

Korzystnie prezentują się także dane dotyczące ładowania. Platforma PPE oznacza architekturę 800 V. Standardowa maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) wynosi aż 270 kW dla Audi A6 e-trona. W 10 minut na szybkiej stacji można naładować auto zasięgiem na 310 kilometrów. Naładowanie auta z 10 do 80 procent trwa 21 minut, oczywiście na odpowiednio szybkiej ładowarce. Jeśli stacja działa w technologii 400 V, Audi A6 e-tron korzysta z tzw. ładowania pakietowego. Akumulator 800 V jest dzielony na dwa zestawy, każdy o napięciu 400 V, które można następnie równolegle ładować z mocą do 135 kW.

Audi informuje, że publikacja oficjalnych danych i cennika wszystkich wersji będzie miała miejsce do końca września 2024.

Czytaj też:
Nowe Audi Q6 E-tron. Model Performance ma największy zasięg
Czytaj też:
Nowe Audi Q6 i SQ6 e-tron. Auta mają najnowocześniejsze światła na rynku
Czytaj też:
Nowe Audi Q6 e-tron. Dopracowany to mało powiedziane

Galeria:
Audi A6 e-tron
Audi A6 e-tronAudi A6 e-tronAudi A6 e-tron
Źródło: Audi