Ale to jest słodziak. Fiat Panda w nowej wersji już w polskich salonach

Ale to jest słodziak. Fiat Panda w nowej wersji już w polskich salonach

Fiat Panda w wersji Pandina
Fiat Panda w wersji Pandina Źródło: Stellantis
To nie jest nowy Fiat Panda, ale na tyle ulepszony, że można by go tak nazwać. Autko właśnie trafiło do salonów Fiata w Polsce.

Panda jest kultowa, jest też włosko-polskim dowodem na porozumienie, bo przez całe lata powstawała w Bielsku-Białej. Teraz jest już w pełni Made in Italy, jest produkowana w Pomigliano d'Arco od 2011 roku. Od 1980 sprzedano na całym świecie ponad 8 mln egzemplarzy tego auta we wszystkich generacjach i wersjach.

Fiat Panda od dawna domagał się aktualizacji i właśnie ją dostał. Fiat pisze o najbardziej zaawansowanej technologicznie Pandzie w historii, którą można już zamawiać.

Konieczna aktualizacja

Fiat Panda w wersji Pandina

Nowy Fiat Panda zmienił się przede wszystkim pod względem bezpieczeństwa i technologii. Teraz jest wyposażony w nowe systemy ADAS (asystujące kierowcy i dbające o bezpieczeństwo), nowy cyfrowy zestaw wskaźników i nową kierownicę. Dostępna z silnikiem 1.0 Hybrid o mocy 70 KM, nowa Panda występuje w dwóch różnych wersjach wyposażenia: podstawowej wersji Panda oraz w topowej Pandina, opartej na nadwoziu typu cross.

Teraz standardowe wyposażenie zawiera zupełnie nowe funkcje. Są to: system hamowania awaryjnego, asystent utrzymania pasa ruchu, system wykrywania zmęczenia, system rozpoznawania znaków drogowych, w pełni cyfrowy 7-calowy zestaw wskaźników, tylne czujniki parkowania, nowy tempomat (w wersji podstawowej z pakietem City i oferowany w standardzie w Pandinie), automatyczne światła drogowe (w standardzie w modelu Pandina). Większość funkcji jest obsługiwana przez kamerę zamontowaną na wewnętrznym lusterku wstecznym. Uzupełnienie standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa to 6 poduszek powietrznych.

Topowa Pandina

Fiat Panda w wersji Pandina

Wspomniany 7-calowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników ma trzy różne tryby graficzne. Jest też nowa kierownica. Topowa Pandina jest dodatkowo wyposażona w nowy 7-calowy ekran dotykowy Radia DAB z Apple CarPlay i Android AutoTM. Deska rozdzielcza jest polakierowana na biało, są też nowe fotelame z wytłoczonym monogramem oraz logo „Pandina”, podwójnymi żółtymi szwami, białymi detalami i tapicerką Seaqual zawierającą surowiec pochodzący z odpadów morskich.

Na deser są radosne detale, chociażby buźka małej pandy na feldze, żółte obudowy lusterek bocznych, napis Pandina na listwach bocznych i sitodruk „Pandina” na tylnej szybie.

Fiat wprowadził filozofię projektowania „no more grey” (w wolnym tłumaczeniu szarości dość). Nowa gama jest dostępna w kolorach: żółtym, białym, czarnym, czerwonym i niebieskim. Nowy Fiat Pandina jest oferowany również w kolorze zielonym, a w wersji biało-czarnej, elementy zewnętrzne zdobią żółte obudowy lusterek.

Czytaj też:
Piętnasta marka giganta okaże się kluczowa? Jeśli tak, to dlatego, że jest chińska
Czytaj też:
Czy powstanie kolejny wielki koncern motoryzacyjny?

Opracował:
Źródło: Stellantis