Kia znów zaskoczyła niską ceną. Jest nowy crossover marki

Kia znów zaskoczyła niską ceną. Jest nowy crossover marki

Kia EV3
Kia EV3 Źródło: Kia
Nowy elektryczny crossover Kii nazywa się konsekwentnie – EV3. Z zewnątrz bardzo przypomina flagowego EV9 i to zamierzony zabieg. Teraz importer ogłosił cennik auta, które ma szanse na mocną pozycję na polskim rynku.

Do zalet Kii EV3 należy przede wszystkim zasięg. Choć to niewielki crossover, mniejszy od pierwszego elektryka marki (Kii EV6), to dzięki akumulatorowi 81,4 kWh zapewnia zasięg w cyklu mieszanym wynoszący aż 605 km (WLTP). Kia chwali się też szybkim czasem ładowania i – dla znawców samochodów elektrycznych ta informacja będzie bardzo ważna – korzystną krzywą ładowania. Jest ona płaska i pozwala ładować dłużej z mniej więcej podobną mocą, nie spada ona tak szybko, jak u konkurencji wraz z upływem czasu.

Dwa akumulatory, cztery wersje

Kia EV3

Oczywiście, najlepsze dane dotyczą modelu z największym akumulatorem. Nie każdy jednak wymaga aż takiego zasięgu. Dlatego nowa Kia EV3 jest oferowana z dwoma akumulatorami i w czterech wersjach wyposażenia do wyboru. Akumulatory mają pojemność 58,3 kWh)zasięg do 436 km) lub wspomniane 81,4 kWh. Z kolei wersji to Air, Earth, Business Line lub GT Line. Nowy elektryczny samochód jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM, który generuje maksymalny moment obrotowy 283 Nm i napędza przednie koła.

Kia EV3

Najważniejszy dla potencjalnych nabywców jest cennik. Tak jak w przypadku flagowego elektryka EV9, tak i tym razem Kia zaskoczyła. Tamten samochód, w momencie premiery, został określony przez obserwatorów przystępnym cenowo, a nawet tanim. Z ceną ledwie przekraczającą 300 tys. zł Kia EV9 jest jednym z najtańszych dużych elektryków na rynku, bojąc konkurencję jeśli chodzi o porównywalne produkty na głowę.

Cennik modelu

Kia EV3

Również ceny modelu EV3 są przystępne. Cennik startuje od 166 900 zł za wersję Air z akumulatorem 58,3 kWh. Potem jednak nie rosną aż tak diametralnie. Kończą się na 222 400 zł za wersję GT Line z akumulatorem 81,4 kWh. Jak informuje Kia, dzięki dopłacie w wysokości 18 750 zł w ramach programu „Mój elektryk” cenę EV3 można obniżyć do 148 150 zł. Z kolei osoby z Kartą Dużej Rodziny, którym na zakup samochodu elektrycznego w programie „Mój elektryk” przysługuje zniżka 27 000 zł, mogą wyjechać z salonu nową Kią EV3 za 139 900 zł. Niestety, większość samochodów w Polsce kupowana jest na firmy, a Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej właśnie zawiesił do końca roku ścieżkę leasingową „Mojego elektryka” (w związku z wyczerpaniem się funduszy). Ten fakt może mocno zachwiać rynkiem elektryków, również karierą EV3.

Na początek obecności modelu na rynku importer wyposaża każdy samochód w przenośną ładowarkę Green Cell Habu SE o mocy 11 kW, która w pełni zastępuje wallbox wymagający specjalistycznego montażu. Cena rynkowa ładowarki Habu SE to 2500 zł.

Kia EV3

Przypomnijmy, że Kia EV3 została zaprojektowana na platformie E-GMP. Wóz jest wyposażony w litowo-jonowy akumulator czwartej generacji i w instalację elektryczną o napięciu 400 V. EV3 oferuje funkcję vehicle-to-load (V2L). Kabina EV3 mieści pięć osób. W środku dominują wyświetlacze: 12,3-calowy z zestawem wskaźników, 5,3-calowy dotykowy panel sterowania klimatyzacją i 12,3-calowy dotykowy ekran sytemu multimedialnego. Jako opcja oferowany jest kolorowy wyświetlacz Head-up Display o przekątnej 12,3 cala.

Pierwsze egzemplarze EV3 trafią do polskich salonów za 2 miesiące. Poza cennikiem gotówkowym na klientów czekać będą inne formy finansowania – dla klienta prywatnego kredyt 60/40 z RRSO 0 proc. a dla klienta biznesowego leasing od 102 proc.

Czytaj też:
Nowa Kia to murowany hit. EV3 to kandydat na samochód roku?
Czytaj też:
Flagowy model Kii rozbity. Ile gwiazdek dla potężnego SUV-a?

Galeria:
Kia EV3
Opracował:
Źródło: Kia